{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.682 visninger | Oprettet:

hoppe lukket sammen med hingst {{forumTopicSubject}}

jeg står lidt i et dilemma.

sagen er at der kom en ny pony til stalden hvor jeg har min hoppe eislinn opstaldet, den 1 oktober.
samme dag er hingsten blevet kastreret(men hingste kan godt lave føl i nogle uger bagefter kastration)

men sagen er så at ponyen bliver lukket på fold sammen med min hoppe og de går sammen indtil søndag(så vidt jeg ved). normalt går eislinn i en anden flok heste, men var blevet sat sammen med den lille flok. hvorfor ved jeg ikke, men gik udfra at de måske ønskede en mere lige fordeling.
jeg tænker ikke noget over hvad køn den nye pony er, for jeg regner da ikke med at de ville sætte en hingst sammen med andres hopper. den virker ikke særlig hingstet de gang jeg er ude på folden ved min hoppe og jeg finder faktisk først ud af at den var "fertil" i forgårs da jeg snakked med dem som har den i ridning.
de var udemærket klar over at den stadig kunne lave føl, og de har også stået for udlukningen, så de har været klar over det.
de mener så ikke at der er sket noget fordi ponyen ikke kan nå op (den er ca 130 og eislinn er 163). Jeg har ikke observeret nogle brunsttegn i det tidsrum, men hun skulle ifølge mine beregninger enten være i slutning af brunst eller lige overstået. jeg har heller ikke observert nogle tilnærmelser fra ponyens side.

men hvor stor chance er der for at der er "sket" noget? jeg har jo planer om at måske avle på hende til foråret og under alle omstændigheder ønsker jeg ikke et lille broget pirat ponyføl

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hoppe lukket sammen med hingst
  • #1   8. okt 2008 jeg har fået oplyst at det kun er ca 4 uger bagefter.
    det passer også meget godt med det jeg fandt på denne side: (link fjernet)

men det er nu ikke hvor længe en nykastreret kan bedække det handler om.
    Her handler det om dagen efter og nogle dage frem.

• #2   8. okt 2008 jamen hvis hoppen ikke er i brunst så sker der ikke noget ved de går sammen

• #3   8. okt 2008 men risikoen for at hun ikke var helt ude af brunst er der! jeg kan ikke sige præcis hvornår hendes brunster ender eller starter, men jeg har en ide om det. og hun havde vist tegn på brunst inden han kom. men om den var ovre, det kan jeg ikke med sikkerhed sige at den var. kun at jeg ikke har observeret brunst mens hun gik med ham.
    men det er ikke altid at hun viser brunst særlig tydeligt.

• #4   8. okt 2008 Få dyrlægen ud og mærke om hun er ifol,min søster har en avlshingst på 86 cm som har lavet føl på en hoppe på 115 cm så det er ingen garanti det med højden.

• #5   8. okt 2008 4-6 uger efter kastrering KAN der aktive celler i hingsten.. - Men hvis hun ikke er i brunst eller du selv mener at det er længe siden du kar set hende agere sådan og at hingsten er ligeglad med hende tror jeg altså ikke du skal være bekymret... Men ville dog vente med at lukke dem sammen før efter de 6 uger så man er sikker på der ikk sker noget...

• #6   9. okt 2008 Jeg har faktisk selv llige haft det problem med min hoppe, så jeg har flyttet hesten helt, Der kom en lille ny shetlænder "vallak" som var katsreret godt 3 uger før den kom ind i vores fold, og den prøvede ihærdigt at bedække alt og alle, og den jager rundt med alle de store heste inc min. Og så kan jeg sige at en lille shetlænder på 80 cm sagtens kan få en god brunstig hoppe til at gå i knæ omend ikke ligge sig ned for at han kan kmme til... alt kan tilsyneladene også lade sig gøre for heste...
    Jeg synesbare det blev for meget for min hoppe så jeg flyttede hende et sted hen hvor det ikke kan komme til at lade sig gøre igen.

Kommentér på:
hoppe lukket sammen med hingst

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce