{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.095 visninger | Oprettet:

unghest vil ikke gå frem! {{forumTopicSubject}}

Har en ung fjord hoppe der er blevet redet nok til at man kan skridte og trave på hende. Har dog selv kun været på hende 3 gange grundet sadelbøvl.. nå, her forleden gik det udmærket fordi vi var alene. Men i dag red vi en lille hal og på den anden side er der en større hal hvor et par enkelte ryttere trænere.. hun blev meget OBS på det faktum at hun kunne høre det andre, stoppede op, stampede i jorden med forbenet. Jeg pressede schenklerne mod hende og prøvede at dreje med tøjlen, men så, begynder hun at bakke istedet. Nogle gode råd? Er det jeg har gang i helt hen i vejret?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  unghest vil ikke gå frem!
  • #1   25. nov 2014 Hej (:

    Nu er det svært at sige når jeg ikke kan se dig ride, og kun ud fra denne beskrivelse. Men kan kun give dig det råd; bliv tilbage.
    Ungheste vil som altid føle mere tryghed ved at gå frem for du læner dig tilbage end frem. Derfor må du gerne overdrive lidt når du læner dig tilbage. Skub med sædet mens du bruger schenklerne og gerne stemmen.
    Det ses oftest at ved ryttere der læner sig bare lidt for langt frem (vi snakker få grader frem for den lodrette opstilling), at unghesten stopper. Du skal tænke sådan at når du læner dig tilbage vil vægten ligges bagfra og automatisk vil hesten træde ind under sig selv for at holde balancen, mens hvis du læner dig frem føler den at den falder på næsen og den vil derfor stoppe op.
    Når jeg tilrider udnytter jeg tit vægten ved at læne mig frem, når den i starten skal lære stopsignalet (:
    Håber du forstår, ellers er du velkommen til at skrive til mig.


  • #2   25. nov 2014
    Hesten lyder som om den har haft en del i hovedet den dag :o)
    Men jeg ville tage den med ro og lade som om at hesten ikke var tilredet.


  • #3   25. nov 2014 Jeg ville hoppe af og træne noget tillid. Jeg ville øgede tempo stoppe bakke og få dens opmærksom hed

Kommentér på:
unghest vil ikke gå frem!

Annonce