{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
621 visninger | Oprettet:

Ringsko til hest der padler/fransker {{forumTopicSubject}}

Halløj halløj,
Har købt en dejlig 3 års, jeg startede med at låne i et halvt års tid, han fransker/padler lidt på forbenene, en del mere på det ene. Det er klart blevet bedre efter at træningen så småt er kommet igang.

Jeg havde så dyrlæge til ham for at få lavet en sundhedsundersøgelse til forsikringen og hun nævnte man kunne putte ringsko på, for at få rettet op på denne padling.
Nogle der har erfaringer med det? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ringsko til hest der padler/fransker
  • #1   2. dec 2014 Ringsko.... er de ikke enormt dyre? Mener det er 2.000 for fire sko eller sådan noget.

• #2   2. dec 2014 De koster lidt mere end almindelige sko, men det er også kun en overgang og det betaler jeg gerne hvis det kan rette op på det smiley

• #3   2. dec 2014 Få en ordentlig trimmer ud som kan sit kram.. Alle de der sko er ikke slet ikke nødvendigt smiley

• #4   2. dec 2014 Hej TS
    Med sådan et spørgsmål, vil du nok møde 100 svar og meninger.

Min erfaring er, at det vil afhjælpe lidt og delvist med en ringsko. En ringsko er jo bare en sko, hvor der er svejset en bro over og broen kan fx. være hævet lidt så hesten kommer "op på tåen" og "af jorden" med strålen og "afvikler" bedre. Den kan også bare være "flad" som resten af skoen.

Prisen for en ringsko er ikke så meget, der er jo bare et stykke ekstra metal der er svejset på. Evt. kan du selv svejse den, det er bare at skære et stykke metal til der danner bro og så svejse på.

Hvis din hest vinker eller fransker, så kan det være en fordel med roller-sko, altså sko med "overrul" på optåen. Og så bare vær obs på brugen af hesten.

Det er så individuelt og det der duer for nogle, duer ikke for andre. Vi har selv en hoppe der også vinker meget og hun går med ringsko. Det hjælper rigtigt meget. Så har jeg min jagthest, han vinker/padler også og er fransk, han går med alm. sko.

Håber du finder det helt rigtige til din hest! Og følg din mavefornemmelse.

• #5   2. dec 2014 CRTS -og det er jo meget fint hvis man har en hest der kan gå uden sko. Det er ikke alle der har det, og sko kan såmænd være en ganske fin (nogen gange eneste) måde at korrigere et problem.

Camilla -altefter hvor meget det er, hestens alder og brug osv, er jeg faktisk i tvivl om jeg overhovedet ville gøre noget.
    Nogengange kan det give større problemer at prøve at rette på en benstilling på en voksen hest, end det giver at lade den står "forkert".
    Jeg har kendt en del heste der franskede en smule, og det har aldrig givet problemer (men ved jo ikke hvor meget der er tale om ved din hest).
    Hvis den fungerer godt som den er, ville jeg i hvert fald ikke begynde at ændre en masse uden at have talt grundigt med smed og dyrlæge.

Kommentér på:
Ringsko til hest der padler/fransker

Annonce