{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
693 visninger | Oprettet:

brugen af lammpad osv. {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg længe gået og undret mig.??

Hvorfor bruger man lammepad og alle andre former for dimser man kan få til at ligge under en sadel.
HVIS sadlen er tilpasset??
Jeg kan måske forstå brugen af disse forskellige ting hvis ens sadel ikke er tilpasset optimalt til hesten

Jeg tænker bare, hvis ens sadel er tilpasset ens hest, hvorfor så putte en "masse" ekstre udstyr på?
Burde sadlen så ikke ligge fint og korrekt på hesten? ?

Eller er der nogle forskninger der viser noget andet? ??

Kom glad med jeres viden omkring dette emne, så jeg måske kan få en forståelse for hvorfor NOGEN vælger at bruge lammepad, etc. til deres tilpasset sadel til hesten smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  brugen af lammpad osv.
  • #1   10. dec 2014 Jeg tror man tager en bum str ved at ligge det under og jeg forstår slet ikke at man bruger kunstigt.
    Jeg kender ikke nogle undersøgelser der beviser min påstand, så det er bare min tanker.

• #2   10. dec 2014 Jeg vil tro man bruger den, fordi sadlen ik passer helt.
    Jeg lånte et sadel af sadelmageren, den var lige det bredeste, så hun sagde en lammepad ville ku gøre det.
    Dog tror jeg oftes den bliver brugt fordi det ser smart ud?
    Da jeg fik ny dressursadel, blev min fjernet, fordi sadlen lå som den sku.

• #3   10. dec 2014 Altså nu har vi desværre fået en sadel (ponyen havde gået med den hos tidl. ejer så vi troede den passede) men den passer så ikke lige 100%, så nu skal der pad under, når jeg begynder at kunne ride i den sadel igen ind til vi finder en der passer! smiley
    Jeg kan slet ikke forstå folk der har en sadel der passer, bruger sådan en?! Altså str på bommen bliver jo mindre, så begynder den ikke at være for lille?! smiley

• #4   10. dec 2014 Nogle folk får tilpasset sadlen efter at der kan være et lammepad under, fordi at det stødabsorbere. Det er især springryttere

• #6   10. dec 2014 jeg har altid et tyndt geleunderlag under, for at beskytte ryggen smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
    #7   10. dec 2014 Tror folk bruger lammepad af uvidenhed- og fordi det ser godt ud..

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#8   10. dec 2014 Eva: hvis sadlen ligger korrekt er der ikke plads til lammepad nej..
    Hvis det er plads til lammepad er sadlen for bred..

• #11   10. dec 2014 Har fået afvide, at man kun bruge lammepad, hvis sadlen ikke passer ordenligt. Men der er mange der ikke ved, at hvis sadlen passer som den skal, så kommer den til ikke at passe, hvis man stopper lammepad under smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#13   10. dec 2014 Lisette: det er da korrekt hvad hippie siger..

Lammepad løfter, og gør at sadlen føltes smallere og det er jo ikke just meningen når sadlen ligger korrekt.

Desuden har lammepad ingen effekt da det ikke er stød absorberende.

• #15   10. dec 2014 Jeg registrerede, at min sadel gaber bagtil, fik en sadelmager til at kigge, hun sagde at det var lige meget med den form for sadel. Og hun mente ikke det ville være nogen løsning med en ny sadel.
    Men jeg gik nu ud og købte en ægte lammepad, med mulighed for at sætte indlæg i, dem har jeg så sat fortil så sadlen nu ligger meget pænere, og min lille hyps har ikke længere ondt i ryggen, hun var stiv over krydset, iflg. dyrlægen, men det er væk.

• #16   10. dec 2014 Jeg sprugte dem oppe på min rideskole, de sagde fordi det så fedt ud. Jeg bruger den i min springsadel da det er behageligt for min pony at ''lande'' på efter springet smiley

• #17   10. dec 2014 Min sadel er helt NY og tilpasset. En ny sadel skal sætte sig før man kan fylde mere stopning i!
    Min sadelfitter har anbefalet at jeg køber et lammepad til at lægge under hvis stopningen bliver for tynd, hun kan ikke bare komme når jeg kalder da hun kun kommer til Fyn en gang pr. mdr. og tager mig hvis hun har plads. Så for at jeg ikke behøver at stoppe ridningen indtil hun kommer har hun anbefalet et lammepad til hun får fyldt sadelen op! smiley

DERFOR! OG KUN DERFOR!

Mvh TT

• #18   10. dec 2014 Dejligt med en masse velbegrundede svar :)!
    Bemærker dog at en del, retfærdiggøre brugen af lanmepad når sadlen ikke er tilpasset. Sys det lidt sjovt når jeg spørger om hvorfor man vælger at bruge lammepad på en sadel der er FÆRDIGT tilpasset hesten.

Men dejligt med en masse svar!:)

• #21   10. dec 2014 Eva - nej det går mit spørgsmål bestemt ikke ud på.
    Du blander vist mit spørgsmål sammen med alle svarene der er kommet smiley

• #22   10. dec 2014 Min unghest har lam under fordi han har Ks og han sadel er ikke helt tilpasset og lavet efter ham, men han har ikke muskler nok til at jeg ville gå ud i morgen og købe en dyr sadel til ham så venter til han har sat sig mere, og så får han en Prestige D1 dessur sadel og så skal vi ikke ride med lam mere smiley

Min anden hest havde en sadel med lam under til hun havde sat sig og så fik hun ''sin'' egen sadel som var lavet til hende smiley så hun rider uden lam for den lægger som den skal smiley

så jeg ville kun bruge lam hvis det bedst for hesten smiley f.eks. kender jeg den der rider med lam under underlaget og det er fordi den er så tyndpelset at den slider hul på huden ellers.

• #23   10. dec 2014 Min gamle hest gik med lam fordi hun fik varmeknopper af alle andre underlag. Sadelmageren tilpassede sadlen efter at der skulle ligge en pad.

På unge heste bruger jeg gerne lam, da det fordeler trykket. Og det kan jeg godt lide, når de ikke har så mange muskler endnu.

• #25   10. dec 2014 Eva - rolig nu, der er da ingen grund til at blive fornærmet smiley
    Mit svar til dig var bestemt ikke surt ment.

Kommentér på:
brugen af lammpad osv.

Annonce