{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
966 visninger | Oprettet:

Hjælp til gjordvalg - elastik eller ej? {{forumTopicSubject}}

Jeg prøver ihærdigt at finde rundt i junglen af gjorde.
Jeg er kommet frem til at min hest skal have en anatomisk dressur gjord med svung eller en Xpand dressur gjord.

Men hvis det skal være en anatomisk gjord, skal det så være med eller uden elastik?(kom gerne med argumenter for og imod) hvis det skal være med skal det selvfølgelig være i begge sider.

De gjorde jeg overvejer for øjeblikket er:

uden elastik:
http://sadler.dk/tilbehoer-66/kieffer-dressurgjord-str-70-75-cm-tilbud-p2115

med elastik:
http://www.lusitano.mono.net/10144/Gjorde - den øverste

eller denne xpand gjord
http://www.marjoman.net/en/girths/573-buy-dressage-xpandgirth.html

Kom med jeres erfaringer, så vil jeg blive meget glad smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til gjordvalg - elastik eller ej?
  • #1   12. dec 2014
    Skulle jeg vælge gjord igen, så blev det en uden elastik. Den giver sig ganske enkelt bare for meget.


  • #2   12. dec 2014 Sætter mig aldrig op på en hest hvis den har elastikgjord på.
    De værste styrt jeg har haft har været pga den gjord smiley
    Den ene var en unghest jeg skulle købe, jeg red rundt på den og den var sød og jeg sagde ja den ville jeg gerne købe. Sælger spøger om vi ikke skal ride en tur i skoven og jeg siger jo da smiley hun kigger på min gjord og spænder den lidt mere, vi når ikke engang ned til skoven før hesten flipper skråt .. og jeg slår mig rimlige godt, vi fanger først hesten 2 timer efter hvor den har løbet i panik og vi fandt ud af det var gjorden da var ''overspændt'' pga elastiken Og det prøvede jeg også med en gammel M hest hvor ejerne også havde over spændt ...

    Så jeg ville sig hold dig fra elastik


  • #3   12. dec 2014 Det ENESTE positive med elastik gjorde (efter min mening) er at de er nemmere at spænde-men det gir sig for meget hvor hesten slapper af i maven og ikke spiller sig op mere.. Så WUPTI-i galop kan man få fornemmelsen af at hele sadlen hopper som en gumibold på hesten eller være at den ruller ned på siden eller under maven på hesten-dette er jo vildt farligt, især hvis man hænger fast i stigbøjlerne...
    Uden elastik - helst for mig..

    Held og lykke med det..


  • #4   12. dec 2014 Jeg har med elastik, det skal bare være en 'stram' elastik og så skal man netop huske på at der er elastik så man ikke overspænder! Jeg har aldrig haft problemer med elastikgjorde.

  • #5   12. dec 2014 Jeg ville klart vælge uden elastik, eller kun med en meget lille smule (og stram) elastik hvis det absolut skulle være, da man meget nemt kommer til at spænde dem for meget.

    Mht xpand gjorden så har jeg gode erfaringer med lignende gjorde hvor elastikkens brug er gjort rigtig fornuftigt smiley


  • #6   12. dec 2014 Skal du købe med elastik skal der som minimum være 3 lag. Dem med mindre giver sig for meget.

  • #7   12. dec 2014 Jeg fik anbefalet Kentaur York af min Sadelfitter smiley det var en gjord hun kunne stå inde for smiley den har 3 kraftige elastikker på hver side og brystplade til at fordele trykket smiley jeg er rigtig glad for den og det virker min hest til at være også smiley jeg spænder den over fire gange før jeg rider smiley
    Mvh TT




  • #8   12. dec 2014 Har kun gode erfaringer med gjorde med elastik, min sidste gjord holdt i 8 år.
    Startede med at ride med elastikgjord fordi min gamle hest havde astma, han havde lettere ved at trække vejret dybt igennem pga den flexible gjord.


  • #9   12. dec 2014 Jeg kan slet ikke bruge gjorde uden elastik, da min hest er mester i at puste sig op.
    Ved ikke om der findes en løsning på det, men indtil jeg finder det, er jeg nødt til kun at bruge elastik.


  • #10   14. dec 2014 Jeg bruger en gjord med elastik i den ene side. Og har ALTID brugt elastik gjorde. Ingen problemer.

Kommentér på:
Hjælp til gjordvalg - elastik eller ej?

Annonce