{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.082 visninger | Oprettet:

Budget hest :) {{forumTopicSubject}}

Hej smiley

Da jeg er i gang med at finde en hest, har jeg laver mig et budget og vil lige høre hvad i syntes om det ser rimeligt ud

"Budget hest pr. mdr.

Opstalding (hver måned) : 15000 (1250)
Smed (hver 8. uge): 6000 (1000)
Ormekur (hver 6. måned, forår og efterår): 800 (400)
Vacc. Og tandraspning (1 gang om året): 2000
Forsikring( Dansk heesteforsikring, 1 gang om året): 10000
Undervisning (4 gange om måneden, privat underviser): 4800 (100)

Pris i alt på et år: 38.600 ,-
Pris pr. mdr.: 3216 ,-
Dvs. 3500 i alt pr. mdr. så der er lidt ekstra til ekstra dyrelæge"

Hvordan syntes i det ser ud? pfh tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Budget hest :)
  • #1   13. dec 2014
    Tænk med at hesten kan få behov for tilskud, fys eller osteopat, mere hø/wrap end der er inkl. i prisen på opstaldning og nyt udstyr/dækken mm. ;o)


  • #2   13. dec 2014 Jeg synes det ser meget rimelig ud, vi bruger ca. 3000,- om måneden pr. Hest, og det er uden uforudset regninger smiley

  • #3   13. dec 2014 Krikken: Ja det er rigtigt men det vil se under uforudset udgifter og nogen måneder vil jeg helt klart også ligge mere til siden de 284, var bare en ca. beløb og så jeg fik et lige tal smiley

    Gøtterup's foto: Ja okay, så har jeg da ikke ramt helt ved siden af, og er sikker på budgettet og vil blive enten lidt dyrere eller billigere, det finder man vel hurtigt ud af når de første vaccinationer og smed regninger er betalt smiley


  • #4   13. dec 2014 Som udgangspunkt ser det fint ud. Jeg holder hest for cirka halvdelen, men min går så heller ikke med sko, jeg får ikke undervisning osv.

    Bare husk, at der både skal være råd til dækkener, andet udstyr, evt. stævner og transport hertil, sadelmager, diverse behandlinger, dyrlæge, ekstra foder osv.
    Det kan hurtigt blive MEGET dyrt. :o)

    Jeg synes 284 kr. til uforudsete regninger hver måned, er for lidt. :o)


  • #5   13. dec 2014 Det med udstyr bliver højst sandsynligt ikke et problem, har alverdens udstyr i alle mulige forskellige størrelser smiley og Transport bliver heller ikke det store problem da jeg til enhver til kan få mine forældre til at køre hvis pengene ikke lige er det til at gøre det selv smiley

    og ja det er lidt med 284, men som skrevet så er der også bare et ca. beløb smiley


  • #6   13. dec 2014 Dækkener kan stadig gå i stykker, eller den kan have brug for en ny sadel. :o)

    Har I selv hestetrailer?


  • #7   13. dec 2014 Ja men vi har 2 fyldte reoler med dækkener i størrelser fra 85 - 165 smiley

    og ja mine forældre har heste trailer, grunden til jeg bare ikke har hesten hos mine forældre er fordi der er for langt fra hvor jeg bor smiley


  • #8   13. dec 2014
    Jeg ligger nu heller intet beløb til siden pr. måned heller til uforudsete ting. Det er mere så man er klar over at det kan blive aktuelt.

    Jeg sætter ca. 3000 kr. pr. måned af til hest - der går fys ind under, men dyrlæge kommer udover det. Ville gerne kunne sætte noget til side hver måned, men det er ikke altid det duer her ;o). Vi klare den alligevel.


  • #9   13. dec 2014 Det hjælper selvfølgelig på det - men ikke alle dækkener passer lige godt, så måske kan din nye hest slet ikke passe de dækkener, I har.

    Det er bare vigtigt, at du tænker den slags ind i budgettet, ellers risikerer man, at man pludselig ikke har råd. :o)


  • #10   13. dec 2014 Min koster desværre noget mere - jeg er kun låner så har ikke alle udgifter, men du kan høre hvordan noget af vores ser ud.

    Opstaldning incl alt: 1950 pr. måned
    Diverse fodertilskud: 300 pr. måned
    Smed: 2200(specialsko) hver 5 uge om sommeren, hver 7 uge om vinteren.
    Behandler: 950 kr. uden kørsel hver 3 måned.
    Undervisning: 225 kr. pr. halve time.

    Der er mange måder at holde hest på, men altid beregn noget ekstra da man aldrig ved om man pludselig får en hest der har behov for behandler/massør, specialsko eller lignede. Tag det fra en der kender det smiley Man kan være uheldig og man vil jo så gerne gøre det bedste for sin hest.


  • #11   13. dec 2014 Krikken - Det har jeg heller ikke altid selv gjort. Og det gik også fint nok. Jeg vil bare ikke anbefale andre at gøre det, for det var kilde til en del bekymringer, stress og rigtig mange søvnløse nætter. :o)

    Jeg var bare heldig, at min hest aldrig har haft brug for ekstra dyrlæge. Ikke alle er ligeså heldige. :o)


  • #12   13. dec 2014 I har helt ret, og vil selvfølgelig også gøre alt for min kommende hest, og de ca. 300 kr jeg ville lægge til side bliver også kun de måneder der ikke er til at komme igennem, ellers vil jeg gå ud fra at lægge mellem 500-1000 kroner til side alt efter hvordan økonomien ser ud den følgende måned smiley tak for råd og rådgivning smiley

Kommentér på:
Budget hest :)

Annonce