{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.434 visninger | Oprettet:

Islænder og foder {{forumTopicSubject}}

Hej,

Jeg har lige købt to nye ismuler, som er vant til Equsana Iceland müsli. Ejer har da givet os en sæk med hjem, og har sagt at den ene hest skal have 1 L, mens den anden, som kan have tendens til at blive lidt tynd, skal have 3 L?! Han er ikke for tynd nu, overhovedet.
Vi har fodret efter tidligere ejers anbefaling, men vi synes godt nok det er meget foder. Desuden tager han 30 minutter om at spise alt det mad?! En 15 kg sæk til 130 kr. holder jo nærmest ikke til meget mere end en uge så. smiley

Jeg vil da høre jer, om der er andet foder vi kan give, eller en blanding af Equsana Iceland og andet? Bare sådan så han ikke skal have SÅ meget, for ellers går det hen og bliver dyrt. smiley Er mash noget, som er godt at give sådan en hest ekstra?

Så kom med forslag! Dog skal priserne på dette foder i anbefaler være rimelig. Min far, som betaler, er til den nærige side. ;s


Kommentarer på:  Islænder og foder
  • #1   28. dec 2014
    Køb enten Horselux Easy eller foder med vitaminer og en håndfuld luceren, roepiller eller fiberpiller fra Horselux hvis hesten mangler energi eller skal tage på :o)

    Begge dele er billigt og fodre med og lille mængde.


  • #2   28. dec 2014 http://equsana.dk/produkter/iceland
    I må aldrig foder mere ene den anviste mængde i krybben da det giver for mange vitaminer smiley
    Desuden tager en hest ikke på af maden i krybben. Giv kun 1 kg dagligt også fordel det på 2-3 måltider. Her ud over så foder med RIGELGT mængder wrap og hø - det det de skal tage på af! smiley


  • #3   28. dec 2014 Nu er vores heste overhovedet ikke tykke. De er i rigtig fin huld men ikke tykke. smiley

    Vi skal også lidt mere op i wrap, som vi fodrer med. Men da drengene ikke er vant til så stærk wrap, starter i stille ud. smiley

    Jeg tænkte også selv at gå ned i mængden, men om man kan supplere med noget andet, som 'feder', da vi netop ikke kan give dem super meget wrap.


  • #4   28. dec 2014 Hvis i i forvejen handler ved Equsana så kig deres produkter igennem. Mener recover er et foder der feder og er uden vitaminer og mineraler som bare kan tilføjes. Men det bedste er at give hø og wrap smiley

  • #5   28. dec 2014
    Du skal ikke begynde og rode med mængden på et fuldfoder produkt selv :o) Der udover vil det så ikke blive billigere, da du så selv skal indkøbe vitaminer og supplere op ned.

    Så hvis du vil fodre billigere, så skal du finde et billigere produkt.


  • #6   28. dec 2014 Min ishoppe har også rendens til at blive tynd, det eneste der virker på hende er massere af grovfoder, og så supplere jeg med equesana compete eller cool performence. Og så regulere jeg lidt i mængden alt efter hvor meget vi træner. Min vallak for kun grovfoder og vitamin kiks og så en håndfuld gulerødder

  • #7   28. dec 2014 Har udelukkende dårlige erfaringer - ligesom rigtig mange andre - med Equsana fra DLG/Land og Fritid..... Har udover den ringe fodermæssige sammensætning ,fundet utallige stykker plastik i deres foder, så det er ikke et produkt jeg ville fodre med igen nogensinde.

    Er blevet rigtig glad for Pavo Liga som er fremstillet efter islænderens behov:

    Tilskudsblanding til islændere og andre nøjsomme heste og ponyer.
    •Meget lavt proteinindhold
    •Med dobbelt mængde vitaminer og mineraler pr. kg fuldfoder
    •Lavt energiindhold
    •Med ekstra kobber, zink, selen og biotin

    Prisen er kun kr. 144,50 for 20 kg. Leveret på adressen, hvis du bestiller 15 stk. her : http://www.hojlund.dk/produkter/445-hestefoder/1521-pavo-liga/

    Derudover får mine rigelige mængder wrap samt opblødte roepiller, og nogle tilskud efter deres særlige behov. (hyben, knuste hørfrø) smiley



  • #8   29. dec 2014 3L lyder helt vildt. Jeg tror bare du skal give det der står på pakken, og ellers fodre med kvalitetswrap. Har hesten reele problemer med vægen, så kontakt en dyrlæge og få råd. Det kan have mange forskellige grunde.

  • #9   29. dec 2014 Jeg havde idag dyrlæge ude grundet handelsundersøgelse, og viste ham mængden af foder vi har givet (3L), og han sagde faktisk at den anden OGSÅ skulle have 3 L?! Men jeg vil lige veje, hvor meget 3 L vejer her til aften.

  • #10   29. dec 2014 Se, det forstår jeg slet ikke.. Men OK... Din dyrlæge ved vel hvad han/hun snakker om.... Vedkommende forhandler ikke Equsana, vel? smiley

  • #11   29. dec 2014 Tror jeg ikke nej. Men jeg vil lige veje det, og derefter lige se mængden an.

  • #12   29. dec 2014 Uanset hvad må du ALDRIG give mere end den anbefalede mængde som er 1 kg! Resten du skal foder med er wrap/ hø smiley du giver overdosis af vitaminer ellers! Så må du købe lucerne eller fiberpiller/ roepiller at fodre oven i med smiley

Kommentér på:
Islænder og foder

Annonce