{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.257 visninger | Oprettet:

islænder foder ? {{forumTopicSubject}}

Ja jeg er blevet islænder ejer til en plag på 1 1/2 år og snart også til en 9årige
Jeg har været vant til store heste og derfor er jeg ikke så meget inde i fodering af islænder og erfaring i de forskellige foder blandinger der lavet til islænder og vil derfor høre hvad I foder med og hvad I vil anbefale
Jeg har fået noget face ll fra brogaarden med til plagen, da jeg købte ham, men så vidt jeg kan se skriver de at det er udviklet til varmblodsplage ?, jeg har været vant til pavos føl/plag foder, med det er jo også udvilklet til varmblods ?
Og hende jeg er ved at købe den 9 årlige af, har ikke selv stået for foderet og det eneste hun kunne fortælle at de nok fik noget islænderblanding af en eller anden slags.
Men jeg tænker at der er mange her inde som har en masse erfaring i de forskellige produkter og sikkert gerne vil dele deres viden med mig smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  islænder foder ?
  • #1   24. sep 2012 icelandic power fra brogården smiley min pony får det .. men det er rigtig til islændere smiley

  • #2   24. sep 2012 kan du fortælle mere om hvorfor du er glad for dette, i forhold til andre blanding smiley

  • #3   24. sep 2012 Jeg fodre mine med kaftfoder fra Horselux. Vi har prøvet mange forskellige produkter gennem årene men synes at Horselux er bedst. Man skal dog selv tilsætte vitaminer, er der bruger vi en blanding fra hippolyt. Jeg synes at det er en fordel at man selv tilsætter vitaminerne, fordi man på den måde er sikker på at hesten er dækket ind, selvom man sætter den ned i foder.
    Min unghest får Horselux grow og ridehesten får Horselux easy som er til heste med meget lav forbrænding.

    Islændere er meget nøjsomme heste, som ikke kræver så meget mad som en varmblods. Desuden skal islændere slet ikke have samme mængde havre, det bliver de varme i hovedet af.


  • #4   24. sep 2012 Min islænder ( føl) får pavo grow til han bliver 2-3 år og derefter skifter jeg til noget andet. Pavo grow er til føl og ungheste og der er alt i .

  • #5   24. sep 2012 Wrap/hø og mineraler/vitaminer. Jeg forstår ikke hvorfor der skal puttes så meget fancy foder i heste der ikke fejler noget.

    Den skal ikke lave noget og græs er nu engang det heste lever af og derfor også det der passer bedst til deres maver.


  • #6   24. sep 2012 er godt klar over at de er nøjsomme, nu har jeg vant til store varmblods, som også var meget nøjsomme smiley
    Ja jeg har lagt mærke til at der ikke er havre i nogle af de blandinger jeg har kigget på og der er heller ikke så meget stivelse i deres blandig, hviklet jeg ser som positivt, men der imod, synes jeg at der i brogaards face ll og jeg var ved at falde ned af stolen over at en lille islænder plag på knap 250 kg skulle have 1½ kg pluds ca 750g lucerne og evt. havre og i de fleste af de islænderblandinger skal en voksen islænder have imellem 1-1½ kg dagligt og igen ved brogaarden skal de have pluds lucerne op til et 1kg også, som sagt har jeg haft nøjesomme store heste, de var begge til den tykke side og de fik imellem 500-750 g naturmusil fra pavo dagligt i alt, supleret med salvimingrøn for at være dækket ind med vitaminer og mineraler og 10 kg hø dagligt.
    jeg har har aldrig hørt om horselux før, så er lidt itvilv om det kan fåes her omkring ?


  • #7   24. sep 2012 connie n, jeg har også været inde og se deres foder og har også brugt det til mine varmblod, men når jeg går ind og ser så skal en lille islænder plag på 1½ have lige så meget som varmblods heste nemmelige 1½ kg dagligt er det ikke meget foder til en lille nøjesom islænder plag, som også får masser af hø ? og man skal passe på med væskt problemmer ?

  • #9   24. sep 2012 Kig efter det, de har det nu mange steder. Jeg har selv prøvet med mange forskellige mærker, både i den dyre ende og de lidt billigere, men jeg foretrækker helt klart Horselux smiley Det har givet det aller bedste resultat hos os, både hos gamle heste, føl, ungheste og rideheste.

  • #10   24. sep 2012 Icelandic Power er en koncentreret müsliblanding, der har et lavt energiindhold (kalorieindhold) og et højt indhold af vitaminer og mineraler. Icelandic Power har et højt indhold af fordøjelige fibre og olie, hvilket giver en øget udholdenhed pga. langsom frigivelse af energi. Det indeholder varmebehandlede kornsorter, men ingen havrestivelse, hvilket reducerer tendensen til nervøsitet og stress. Det har et højt indhold af E-vitamin, selen og lysin, som understøtter udviklingen af muskler, forebygger ømhed og styrker immunforsvaret.

    det er rigtig lækkert foder uden for meget stivelse.

    hesten synes det smager godt, og den blanding indeholder alle de vitaminer og mineraler en hest/pony har brug for smiley


  • #11   10. dec 2013 Dette er også en hel ny verden for os, vi har altid haft Dansk Varmblod men for små 6 måneder siden blev vi de lykkelige ejere af 2 ismuler, en 1 år og en 2 års, og fik af vide af islænder fagfolk vi skulle bruge horselux easy, men vi har erfarret at de ikke tog på og vores 1 års blev pludselig meget tynd, så vi prøvede at gå over til grow og har nu fodret med det i ca 1 måned og kan allerede se en virkning, så det fortsætter vi med lidt endnu smiley

  • #12   10. dec 2013 Ja min unghest endte op med fase 2 og det har virket så godt, ser rigtig pæn ud hele tiden, uden at blive for tyk rlker tynd smiley

Kommentér på:
islænder foder ?

Annonce