{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
454 visninger | Oprettet:

CHOK! (Løbske heste!) {{forumTopicSubject}}

Var ude at ride med en veninde igår, og det var en rigtig hyggelig tur..
På et tidspunkt rider vi på et fortov langs en vej, jeg rider forrest og min veninde bagerst.. Så siger hun noget til mig, og jeg kigger tilbage.. Og så ser jeg lige en stor lastbil dreje om hjørnet et stykke bagved, og der er en stor kran bagpå, som raslede og sagde høje lyde, og jeg vidste bare at hestene ville blive bange for den, så jeg råber Lastbil! til min veninde, og kigger fremad for at se om der er et sted vi lige kan dreje ind.. Og heldigvis er der en lille vej nogle meter længere fremme, så vi sætter i trav og drejer ned ad den..
Men lige idet vi var drejet ned ad vejen, og havde stoppet hestene igen, kommer lastbilen, og hestene flipper fuldstændigt ud og styrter ned ad vejen..
Der var en rabbat, men der stod nogle små træer i midten, med små mellemrum, så derfor galoperede de halvvejs på græsset og halvvejs på fliserne, og lige for at få prikken over i´et, var der indkørsler (brosten) med jævne mellemrum, og hestene har altså ikke sko på..
Vi kunne bare ikke få stoppet hestene, og jeg undrede mig meget over hvorfor de blev ved med at løbe, for de plejer altid at stoppe igen rimelig hurtigt, når først de er kommet væk fra det de er bange for..

Men jeg kunne jo godt se, at den eneste måde vi kunne få dem stoppet på, var ved at dreje dem, og vi kunne kun dreje dem ud på vejen, ellers ville vi torpedere nogens have, og det tror jeg ikke ejerne ville blive særlig begejstrede for.. smiley
Så jeg kigger tilbage for at se om der kommer nogen, og finder så ud af hvorfor hestene blev ved med at løbe.. Lastbilen var også drejet ned af vejen! Den var heldigvis rimelig langt bagved, så jeg drejer Tjalfe ud på vejen, og da vi var inderst, og en smule foran, fik jeg fat i den anden hests tøjle, og fik den med over.. Idet vi drejer får vi lidt kontrol over dem, og da vi så kom over på den anden side, kunne vi få dem stoppet.. Det passede med at der var en lille parkeringsplads, så der holdt vi dem indtil lastbilen var kommet forbi...
Og så skulle jeg ellers bare af for at tjekke hovene! Der var heldigvis ikke sket andet, end at de var slidt lidt, så de var lidt lyse i kanten... Og ingen af dem er blevet halt, så vi slap heldigvis godt fra det..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  CHOK! (Løbske heste!)
Kommentér på:
CHOK! (Løbske heste!)

Annonce