{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
580 visninger | Oprettet:

Part på unghest - god eller dårlig idé? {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen smiley
Jeg står med en hoppe som lige er fyldt 7 år, så det er ikke fordi hun er meget ung. Hun er dog først starten ridning for omkring 3 måneder siden.
Hun har været hos professionel berider i en måned og jeg får nu selv undervisning på. Hun kan rides i alle tre gangarter og er nogenlunde styrbar. Men hun har stadig rigtig meget at lære og kan godt være en opmærksom og smule nervøs hest.
Jeg har ikkeoplevet at hun bukker eller stejler, dog kan hun godt springe til siden hvis hun bliver forskrækket.

Mit spørgsmål er: ville det være en dårlig idé at få part til hende? Det er fordi at jeg har knæskader og ikke kan fortsætte med at ride så meget og jeg har heller ikke så meget tid da jeg går på gymnasiet. Men ville hun blive forvirret over pludselig at have to ryttere? Hun er jo blevet redet af en anden mig (berideren).
Og er der overhovedet nogen som ønsker at få part på en så rå hest?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Part på unghest - god eller dårlig idé?
  • #1   4. jan 2015 Hej,
    For et år siden havde jeg "samme" hest og hun havde en part. Så det var mig, parten og berideren som red hende. Hun virkede ikke forvirret. Hun blev solgt til efterskole hvor de også var nogle piger som skulle deles om hende og hun gik året efter DM i kvadrille.
    Så med min erfaring kan det godt lade sig gøre, men alle heste er jo forskellige.

• #2   4. jan 2015 Du kan god finde en part, men sørg nu for at finde en, der har erfaring med ungheste og uddannelse af heste - det er et stort plus.

• #3   4. jan 2015 Det kommer meget an på hesten smiley jeg red en ungheste hvor vi var to om at dele den, men det var simpelthen for tidligt og den blev rigtig forvirret og det endte med at jeg skulle starte næsten forfra.. Men heste er jo forskellige smiley hvis du finder en dygtig en der har erfaring med ungheste og den ridning det kræver kan du nok godt smiley

• #4   4. jan 2015 Jeg fik en part til min unghest på 5 år i sommers og der var hun også kun redet ca 3 måneder og havde endnu ikke været i skoven alene. Hun har taget det rigtig pænt og har ikke lavet unoder med min part (kun med mig smiley ) Det er bare vigtig du skriver i din part annonce at hesten er næsten rå, man kan godt finde den rette part til en unghest smiley

• #5   4. jan 2015 Ville nok fortrække bare at give hesten fri, og tage den med ro. Har tidligere haft parter da min var yngre, og ja alt efter hvad du finder af parter, er det jo ikke kun hesten, men også dig der skal finde balance mellem parten. Hvad der må gøres ridestilen, udstyr er der problemer ender de hos dig. Jeg fortrød har fortrudt en del parter jeg har brugt tid på. Har dog også haft en enkelt sød ung pige, der var glad for min dreng. Der ikke noget rigtig eller forkert. Du må kigge på dig selv din hest. Og så kan du lave en annonce og se hvem der svarer hvis det er det du vælger. Men min hest tager ikke skade af at stå på marken og hygge med fold vennerne. Han virker til at nyde det, men nyder da også at komme på tur, når vi når det.

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
    #6   4. jan 2015 Jeg ville ikke udsætte min unghest for så mange forskellige ryttere så tideligt i dens uddannelse, hvor signalerne stadig er lidt ustabile..

Det er simpelthen for meget forvirring til min smag

Kommentér på:
Part på unghest - god eller dårlig idé?

Annonce