Part på unghest - god eller dårlig idé? {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen
Jeg står med en hoppe som lige er fyldt 7 år, så det er ikke fordi hun er meget ung. Hun er dog først starten ridning for omkring 3 måneder siden.
Hun har været hos professionel berider i en måned og jeg får nu selv undervisning på. Hun kan rides i alle tre gangarter og er nogenlunde styrbar. Men hun har stadig rigtig meget at lære og kan godt være en opmærksom og smule nervøs hest.
Jeg har ikkeoplevet at hun bukker eller stejler, dog kan hun godt springe til siden hvis hun bliver forskrækket.
Mit spørgsmål er: ville det være en dårlig idé at få part til hende? Det er fordi at jeg har knæskader og ikke kan fortsætte med at ride så meget og jeg har heller ikke så meget tid da jeg går på gymnasiet. Men ville hun blive forvirret over pludselig at have to ryttere? Hun er jo blevet redet af en anden mig (berideren).
Og er der overhovedet nogen som ønsker at få part på en så rå hest?
apr 2009
Følger: 27 Følgere: 24 Heste: 3 Emner: 27 Svar: 242
For et år siden havde jeg "samme" hest og hun havde en part. Så det var mig, parten og berideren som red hende. Hun virkede ikke forvirret. Hun blev solgt til efterskole hvor de også var nogle piger som skulle deles om hende og hun gik året efter DM i kvadrille.
Så med min erfaring kan det godt lade sig gøre, men alle heste er jo forskellige.
feb 2008
Følger: 95 Følgere: 118 Heste: 4 Emner: 232 Svar: 5.241
maj 2006
Følger: 124 Følgere: 121 Heste: 12 Emner: 66 Svar: 1.710
apr 2009
Følger: 18 Følgere: 17 Heste: 2 Emner: 1 Svar: 100
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 27 Svar: 4.437
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
Det er simpelthen for meget forvirring til min smag
Part på unghest - god eller dårlig idé?