{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.043 visninger | Oprettet:

sag med advokat - hvor længe efter? {{forumTopicSubject}}

Hej hg.

Da jeg er blevet snydt i forhold til handel af hest (lang historie), ønsker jeg lidt erfaring indenfor det at kontakte advokat.
Sagen er den at jeg købte en hest i sommers, som så viste sig at bære lidt skeletter i skabet, og dette resulterede i en 11 dages indlæggelse på Højgård hestehospital og derefter kontrol og halvårs tjek.
Ved køb af hesten blev der skrevet kontrakt og jeg har på skrift hvor tidl. Ejer bekræfter hesten er beset af dyrlæge 2 mdr. Inden.
Egen dyrlæge siger at "skaden" er mere end 6 mdr (op til et år) på daværende tidspunkt - oktober. Det samme har højgård udtalt sig om.
Nu er det at jeg faktisk sys det er pænt træls at være blevet r*vrendr at tidl. Ejer og vil derfor kontakte advokat. Men.. Nu kommer mit store spørgsmål, hvor længe efter sådan en omgang kan man tage sagen op? Og nogle der erfaringer med dette og hvilken advokat kan i anbefale??

På forhånd tak!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  sag med advokat - hvor længe efter?
  • #1   13. jan 2015 Kan ikke helt lige svare på de spørgsmål du stiller..
    MEN du skal være klar over at det bliver en enormt dyr affære at starte en sag og det kan tage lang tid at få den færdig..


  • #2   13. jan 2015 Jeg har i forvejen brugt utrolig mange penge på denne omgang og sælger har nu en hest mere til salg, og ønsker ikke at andre skal falde i med samme problem.

  • #3   13. jan 2015 Du har jo altid min. 2 år . Det vigtige er at du så hurtigt som muligt har gjort sælger opmærksom på problemet . Prøv at Google en såkaldt småsag, ( under 50000 kr ) der er masser af hjælp at hente næsten gratis .

  • #5   13. jan 2015 Maj , det er ikke rigtigt, som udgangspunkt har køber undersøgelses pligt og sælger oplysnings pligt . Dvs, er der ikke åbenlyse fejl som køber burde have set, har køber ret til at lade købet gå tilbage hvis der er skjulte fejl og mangler .



  • #6   13. jan 2015 Jeg kender en, hvor hun også kørte sag mod tidligere ejer.
    Det tog omkring et år. Dertil, havde min veninde hesten , indtil sagen var ovre. Dog så kom der stald regning og sko og dyrlæger regninger oveni. (hesten kunne ikke bruges, det var kun udgifter) . men hun tabte desværre. Men hvis du har haft den handelundersøgelse, og snakker med en advokat, som har med heste af gøre, så hør hvad de siger! smiley . man kan altid få gratis råd!


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #7   13. jan 2015 Du skal være helt sikker på at sælger vidste at fejlen var der..

    Desværre kan sælger faktisk godt være uvids om "fejlen", og hvis fejlen er så stor som det lyder, så burde den være set ved dyrlæge undersøgelse, handelsundersøgelse og da du prøvede og så hesten..

    Hvad siger sælgers dyrlæge??


  • #8   13. jan 2015 Sælger har først sagt at hesten er beset af dyrlæge, men efter dialog med min dyrlæge og derefter sælger er det pludselig bare en bekendt der har behandler hesten altså en der ikke er faglært.
    Både dyrlæge og andre med erfaringer har sagt at dette er sælgers fejl uanset handelsundersøgelse eller ej.


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #9   13. jan 2015 Men hvad er fejlen? Så er det måske lettere at komme med noget hjælp..

    For der er jo stor forskel på om det er f.eks. Mavesår, ks eller lign


  • #10   13. jan 2015 Det vil jeg ikke udtale mig om her.
    Men ikke ryg eller ben problemer


  • #12   13. jan 2015 Nu er det sådan set fordi det står o min profil og fordi det er sagen underordnet hvilken fejl det er.. Derfor behøver det ikke skrives her, og når jeg skriver at jeg ikke ønsker at det skal skrives HER inde, så syntes jeg ikke at det er i orden, du vælger at trodse mit valg og så gør det alligevel.

  • #14   14. jan 2015 Nej, for jeg spørger om direkte erfaringer med sag med advokater og dette er genrelle erfaringer.
    Jeg spørger ikke hvilke former for skader hesten havde, men ERFARINGER , derfor er det underordnet Hvad hesten fejler, da der er ERFARINGER jeg søger.

    Hvis jeg ville høre erfaringer om andet, så havde jeg sk* nok skrevet dette og ikke det jeg allerede har skrevet.
    Istedet for at du kommer udenom emnet, kunne du jo holde dig til emnet, når det er det det handler om!!
    Jeg skriver igen at jeg søger erfaringer!!!!!


    "Nu kommer mit store spørgsmål, hvor længe efter sådan en omgang kan man tage sagen op? Og nogle der erfaringer med dette og hvilken advokat kan i anbefale??"

    Læs evt. Emnet før du begynder at skrive og argumentere.
    Lige meget hvad er det sagen underordnet hvad hesten fejler, da jeg kun har spurgt om andres erfaringer. Så læs evt. Før du skriver.



Kommentér på:
sag med advokat - hvor længe efter?

Annonce