1.312 visninger
|
Oprettet:
Låne pony - vigtigt at have med i kontrakt? {{forumTopicSubject}}
Vi står nu i den heldige situation at få lov til at låne den skønneste pony!
Vi er af ejer blevet spurgt om vi vil lave er udkast til en låne kontrakt - hvilket vi jo gerne vil. Jeg tænkte så at høre jer hvad i synes er vigtig at have med?
Så hvilke ting ville i vælge at skrive ind i en låne kontrakt?
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
Regler omkring skader - hvad der skal ske, hvis du nu skulle ende med at ødelægge hesten.
Regler omkring smed
- dyrlægetjek (evt. Massør, kiropraktor, fysioterapeut)
- hvad hesten skal og må bruges til.
aug 2006
Følger: 67 Følgere: 66 Heste: 3 Emner: 16 Svar: 185
okt 2004
Følger: 79 Følgere: 82 Heste: 4 Emner: 588 Svar: 16.621
Krav til ridning, undervisning/underviser, niveau, stævner osv.
jun 2012
Følger: 46 Følgere: 46 Heste: 4 Emner: 108 Svar: 654
Det er rigtig dumt ikke at have en kontrakt!
nov 2007
Følger: 66 Følgere: 70 Heste: 7 Emner: 4 Svar: 780
Og om ponyen har nogle skavanker.
Fx hr min nye lånehest vorter - her har jeg fraskrevet mig al ansvar for udgifter for behandling af disse, da den havde det før jeg fik den
dec 2005
Følger: 112 Følgere: 114 Heste: 3 Emner: 253 Svar: 1.963
jeg havde lånt min pony ud aftalen var min et halvt år men nu efter 3 måneder skal jeg hente hende.
måske noget med hvem der står for udgifter til transport. mest hvis man skal ud og have fat i en vognmand til at kører
aug 2007
Følger: 54 Følgere: 55 Heste: 11 Emner: 150 Svar: 1.445
dec 2005
Følger: 112 Følgere: 114 Heste: 3 Emner: 253 Svar: 1.963
mar 2008
Følger: 137 Følgere: 120 Heste: 11 Emner: 263 Svar: 7.590
og så os med opsigelses periode, og om enten låner eller udlåner kan komme ud af kontrakten uden at der er en opsigelsesperiode..
jeg stod nemlig med en hest der virkelig ikke trives men var ikke deres skyld og jeg havde kun skrevet at jeg kunne hente ham fra dag til dag hvis han blev mishandlet eller aftalerne ikke blev holdt, men da de blev det og han ikke blev mishandlet, og han bar ikke trives der hvor han var og slet ikke rigtig glad efter en laaang periode hvor han måtte stå alene flyttes mellem forskellige heste og en masse andet..
så der måtte jeg enten lade dem have ham i 2 måneder (hvor de pludselig satte en masse regler som brød kontrakten) eller ligge penge for 2måneders opstaldning og hente når jeg ville, så fra kl. 6 hvor det startede til kl 11 nåede vi at skaffe chauffør, trailer, hente hesten (stod 1 time fra os) og komme hjem og få hesten på fold igen.. puha det var hårdt..
Låne pony - vigtigt at have med i kontrakt?