{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.312 visninger | Oprettet:

Låne pony - vigtigt at have med i kontrakt? {{forumTopicSubject}}

Vi står nu i den heldige situation at få lov til at låne den skønneste pony! smiley

Vi er af ejer blevet spurgt om vi vil lave er udkast til en låne kontrakt - hvilket vi jo gerne vil. Jeg tænkte så at høre jer hvad i synes er vigtig at have med?

Så hvilke ting ville i vælge at skrive ind i en låne kontrakt? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Låne pony - vigtigt at have med i kontrakt?
  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
    #1   13. jan 2015 Regler omkring dyrlæge betaling.
    Regler omkring skader - hvad der skal ske, hvis du nu skulle ende med at ødelægge hesten.
    Regler omkring smed
    - dyrlægetjek (evt. Massør, kiropraktor, fysioterapeut)
    - hvad hesten skal og må bruges til.

• #2   13. jan 2015 gå ind og hent en kontrakt udarbejdet af advokater smiley Heste-nettet har i hvert fald en gratis liggende smiley

• #3   14. jan 2015 Hvem betaler hvad, ved fx dyrlæge? Hav en klar definition.

Krav til ridning, undervisning/underviser, niveau, stævner osv.

• #4   14. jan 2015 Der er ligger en kontrakt på HN, for låneponyer og jeg synes den er ret god! Den bruger vi selv! Og man kan jo altid bare tilføje noget vis det er!

Det er rigtig dumt ikke at have en kontrakt! smiley

• #5   14. jan 2015 Hvis du får udstyr med, så en beskrivelse af det (evt billeder som bilag), så ejer ikke kan komme og sige noget bagefter. Og selvfølgelig at det skal passes og plejes godt, så der ikke sker noget med det! Kunne forestille mig det ville være dyrt, hvis ejer mente du skulle erstatte det, ved endt udlån....

Og om ponyen har nogle skavanker.
    Fx hr min nye lånehest vorter - her har jeg fraskrevet mig al ansvar for udgifter for behandling af disse, da den havde det før jeg fik den smiley

• #6   14. jan 2015 også en klar aftale på hvor længe udlånet vare.

jeg havde lånt min pony ud aftalen var min et halvt år men nu efter 3 måneder skal jeg hente hende.

måske noget med hvem der står for udgifter til transport. mest hvis man skal ud og have fat i en vognmand til at kører

• #7   14. jan 2015 Tusind tak - alt i nævner har vi med smiley HNs dur ikke - det er simpelthen for meget st oversætte da det skal være på Svensk smiley

• #8   14. jan 2015 brug den evt som udgangspunkt, då kan i jo tage det med i vil og droppe resten.

• #9   14. jan 2015 Alt det i har snakket om mundligt skal ned..
    og så os med opsigelses periode, og om enten låner eller udlåner kan komme ud af kontrakten uden at der er en opsigelsesperiode..

jeg stod nemlig med en hest der virkelig ikke trives men var ikke deres skyld og jeg havde kun skrevet at jeg kunne hente ham fra dag til dag hvis han blev mishandlet eller aftalerne ikke blev holdt, men da de blev det og han ikke blev mishandlet, og han bar ikke trives der hvor han var og slet ikke rigtig glad efter en laaang periode hvor han måtte stå alene flyttes mellem forskellige heste og en masse andet..
    så der måtte jeg enten lade dem have ham i 2 måneder (hvor de pludselig satte en masse regler som brød kontrakten) eller ligge penge for 2måneders opstaldning og hente når jeg ville, så fra kl. 6 hvor det startede til kl 11 nåede vi at skaffe chauffør, trailer, hente hesten (stod 1 time fra os) og komme hjem og få hesten på fold igen.. puha det var hårdt..

Kommentér på:
Låne pony - vigtigt at have med i kontrakt?

Annonce