{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
990 visninger | Oprettet:

Skadet hest... {{forumTopicSubject}}

Andre end mig der står med en skadet hest/pony?

Jeg styrtede med min til en dressurtræning, da den blev forskrækket og ville løbe, gled hun og vi væltede. Hun kom til scanning, hvor de sagde at hun ingen sceneskade havde, men blodkarrene i venstre forben var sprunget, dette krævede 2 måneder boksro, noget gelé jeg skulle smøre på og back on track gamacher om natten.

Hun er bare ikke blevet rengående endnu.. Dette skete i September og nu er vi i Februar. Hun får lov til at gå til foråret, hvor jeg håber hun er haltfri, er hun ikke det, prøver vi en sidste scanning, for at se om de har overset noget.

Jeg håber sådan at hun bliver frisk!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skadet hest...
  • #1   3. feb 2015 Jeg havde halt hest i september - tror jeg nok det var - så kender godt følelsen smiley

  • #2   3. feb 2015 Ja ikke? Er din blevet frisk igen så?

  • #3   3. feb 2015 Ja der gik ikke mere end 2 uger, så var hun heldigvis frisk igen. Men hun stod stokhalt i et par dage, hvor vi virkelig var bekymret for hende smiley

  • #4   3. feb 2015 Åh det var da skønt! smiley Det gjorde min også o g så blev det egentlig fint, da jeg så satte mig op på hende, kunne jeg høre at hun ikke taktede rent da hun gik på fast bund og det gør hun stadig ikke..

  • #5   3. feb 2015 Øv smiley
    Hun stod så lidt længere end to uger, bare for at være sikker på, at hun var helt rentgående + hun skulle have tandlæge, så kunne alligevel ikke ride hende ordenligt smiley


  • #6   3. feb 2015 Jeg har stået med skadet hest, siden i maj smiley Casper var desværre så uheldig at pådrage sig en seneskade, så han har bare gået på almindelige fold (han blev ved med at bryde ud fra af sygefolden, så den måtte vi droppe...), en masse gåture, back on track om natten samt tilskud af Ekyflex Tendon.
    Nu har vi så heldigvis fået grønt lys for at starte op på genoptræningen, fantastisk men også en smule nervepirrende, for ved jo ikke om benet kan holde til ridningen i længden smiley


  • #7   3. feb 2015 Ja smiley

    Ja, det er altid smart, hellere lidt længere end for kort smiley


  • #9   3. feb 2015 Åh Nanna.. Det har da også været en skrækkelig periode!
    Fedt at i så småt kan starte, men hvor må det være svært, når man ikke ved om benet kan holde, har du dyrlæge ind over heletiden?
    Jeg er selv så bange for at overse noget eller at jeg kommer til at bilde mig selv noget ind! smiley


  • #10   3. feb 2015 Morkaren, af en kripraktor? smiley

    Det kunne da være jeg skulle prøve det ja.

    Det var sørme også længe!


  • #12   3. feb 2015 Hmm.. Min veninder benytter en osteopat fra Norge, det kan være jeg skal bestille en tid også smiley

    Uha, hvor forfærdeligt, hvordan forholder du dig til det?


  • #13   3. feb 2015 Ja, har haft dyrlægen ude en del gange, tør ikke andet! Aftalen er også hun skal komme og skanne ham, når vi er godt igang med genoptræningen for at se om senen holder.
    Dyrlægen mente at han som minimum kunne komme til at gå lidt små ture i skoven og lidt let "almindelige" ridning, men selvfølgelig kan hun ikke give nogen
    garanti... Men vi giver os god tid med genoptræning og krydser fingre! smiley


  • #15   3. feb 2015 Jeg havde en syg hest her for et Par uger siden.. Heldigvis kun en muggen fortand der blev pillet ud! Hun stod alligevel en uge med feber og spiste ikke sit krybbefoder, det lille pus.
    Held og lykke med din pruh!


  • #16   3. feb 2015 Hvis det er ryggen er det ihvertfald vigtigt du ikke venter for længe, min dressur musse skal til Odense og have lavet en scenografi fordi han er faldet og har roteret bækkenet og det var vi ikke klar over først så han stod en måned og nu er det ikke længere sikkert at han bliver ok igen smiley han døjer nu med aflastnings skader på det ene forben.. smiley

  • #17   3. feb 2015 Det kan jeg godt forstå!
    Jeg håber for jer at han bliver fin igen! smiley
    Var din hævet og varm, da han var halt?


  • #18   3. feb 2015 Han er stadig halt efter kiropraktik osv.. Men han er ikke varm eller hævet. Lige da det var sket havde han en kæmpe hævelse på låret og var varm, så jeg kasserede med hot & cool og gik dagligt en skridttur på fast bund og det hjalp og han var ikke halt, men efter en uge var han halt og har været det lige siden. Nu er det så forbenet også fordi han aflaster.. smiley

  • #19   3. feb 2015 Fy for den en træls situation Morkaren, det er forfærdeligt når ens bedste ven igennem alt pludselig ikke er der på samme måde længere, godt han bliver som foldbums i hvert fald, han halter ikke?

    Rikke: Uh føj, det var da bestemt heller ikke sjovt, godt i fandt tanden, jeg tænker ikke det er det første man tænker på, når ens hest bliver syg? Tusind tak!

    Lisa: Føj, jeg havde slet ikke tænkt tanken at det kunne være sådan noget! faktisk, men nu i siger det, så tror jeg, jeg får fat i sådan en! Held og lykke med din! Jeg krydser fingre for at han bliver god igen!


  • #20   3. feb 2015 Tak, det håber jeg også.. smiley og held og lykke med din også. smiley

  • #21   3. feb 2015 Min har lige stået i 3uger med infektion i benet mwn nu må jeg begynde at starte stille og roligt op igen smiley håber din snart er frisk igen smiley

  • #22   3. feb 2015 Min kom til skade i den første uge i januar 2013
    Hun fik en skade på den indvendige gaffelgren på bagbenet.
    Da hun var i fol med 5 mdr til termin kunne vi ikke behandle ordentligt, da det ville kunne skade fosteret.
    Hun er stadig ikke kommet sig. Hun har en smule forandring på benet, som man kan se/mærke og hun er let halt.
    Hun har stået stille i boks/på fold og med back on track om natten eller formiddagen siden da.
    Vi regner ikke med at hun bliver ridehest nogensinde, end ikke til skovtur..
    Hun var knap 12 år, da hun blev skadet og var endelig ved at blive god under ridning efter 4 års hård kamp.


  • #24   3. feb 2015 Jeg startede på genoptræning i december og er nu endelig færdig (vi tager stadig øvelserne lidt med ro) efter en skades periode på næsten 3 måneder (starten af august), hvor dyrlægen dog mener at det nok er en "gammel" skade som hun har haft længe da hun har været lidt on off halt, men er nu helt klar igen og vi har fået grønt lys for stævner, undervisning osv smiley

  • #25   3. feb 2015 Min hest stod også skadede for små 2 dage siden - heldigvis meget lidt, men det var første gang hun stod med varmt ben, fordi hun havde prøvet at hoppe over hegnet med mig på ryggen og sad fast i det, og gik desværre helt amok.. smiley hun er dog helt rask nu og både traver og galopperer rundt.

  • #26   3. feb 2015 Jeg ved ikke om min kan kaldes skadet. Min hest har ændret sig meget, fra at være god som dagen er lang til at bukke og nu også stejle. I november pillede vi sadlen af fordi den overhovedet ikke lå på hesten, og begyndte at ride med en ride-on-pad fra barefoot. I starten af januar begyndte hun at bukke når hun skulle sættet i trav, dette er kun blevet værre og værre. Dyrlægen var ude i sidst uge, og kunne ikke finde noget på røntgen, men den var halt på venstre forben i bøje prøve. Igår nåede det hele nyehøjder da hun stejlede, hvilket er noget jeg aldrig har troet jeg ville opleve den gøre.

Kommentér på:
Skadet hest...

Annonce