{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
760 visninger | Oprettet:

Wintec "eksperter" søges! {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.

Jeg har en skøn vallak, som jeg bruger til dressur. Han har dog gået som springhest ved tidligere ejer og er god til det.
Jeg havde et grimt styrt for 12 år siden, har og tør ikke sprunget siden. Jeg vil gerne overvinde min frygt og afveksle min træning. Så jeg har besluttet at min hest og jeg skal starte til spring til sommer.

Men nu skal jeg jo have mig en springsadel. Jeg vil ikke ofre for mange penge på en springsadel, da det kun er til hygge brug.

Jeg har kigget lidt på Wintec, da jeg synes det er super smart mht. udskiftning af kopjern. Men nu er mit spørgsmål, passer Wintec sadlerne til alle hest pga. det udskiftelige kopjern? Er Cair-systemet med luftpuder bedre, da de former sig efter hesten?

Hjælp mig smiley

Hvis i har et mærke på en god springsadel, som også ligger i den billige prisklasse må i også meget gerne skrive den/dem.

Prisen vil ligge på max 1500 kr.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Wintec "eksperter" søges!
  • #1   15. feb 2015 Jeg har god erfaring med bates, men har ikke haft meget med wintec at gøre. jeg ved dog at wintec er lavet efter samme principper og de bliver kaldt for den billige udgave af bates, da der er sparet lidt på kvaliteten af de materialer den er lavet af. bates er af læder og wintec er typisk af stof eller kunstlæder.

    Nær det så er sagt har jeg erfaret at bates sadlerne passer DE FLESTE heste. De er nemme at tilpasse og jeg sidder behageligt i mange af deres modeller.

    det sikreste er selvfølgelig altid at prøve sadlen først smiley


  • #3   15. feb 2015 Jeg har gode erfaringer med Wintec, men der er ikke alle heste der kan bruge sadlerne. Jeg ville altid have sadelmager ind over også med en Wintec.
    Men det er smart at man selv kan ændre lidt på sadlen (kopfjern) hvis hesten taber sig/ tar på/ får muskler osv.
    Jeg har haft to Wintec springsadler og synes de er gode. De kan passe mange heste.


  • #4   15. feb 2015 Nej ikke alle heste kan passe wintec og Bates sadler, men de fleste kan efter min mening.
    Og mht luft systemet, så kan man ikke regne med at man kan se en wintec passer før man sidder i den, man kan ikke se det uden der er vægt i sadlen. Jeg har en af de heste hvor wintec ikke passer, de gamle modeller ligger i bagvægt og de nye NEW modeller har en for bred bæreflade og for buet paneler.


  • #5   15. feb 2015
    Nej. Et kopjern er bare en del af sadelen der skal passe - der er mange flere ting der skal passe end bare bredden.

    En bomløs passer alle heste så og sige - men nogle egner sig bedre til markerede og andre bedre til umarkerede, men de skal ikke tilpasses til den enkelte hest som en bomsadel skal.


  • #6   15. feb 2015 Uanset mærket på sadlen er der ikke en sadel der passer alle heste.

    Det "smarte" ved en sadel hvor der kan skiftes copjern på er at man kan skifte bredde på den alt efter om hesten taber sig, tager på, ligger muskler eller lign.

    Men sådan en sadel skal tilpasses ligesom alle andre smiley


Kommentér på:
Wintec "eksperter" søges!

Annonce