{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
701 visninger | Oprettet:

Boks vs løsdrift {{forumTopicSubject}}

Jeg har to heste en der bliver to og en der bliver seks. De går i boks nu ude men overvejer om det kunne være muligt at tage dem hjem i løsdrift nu denne tid på året for ingen af dem kan rides.

Hvis jeg gjorde det hva ville i så bruge som bund der er nemt at vedligeholde?

Hvordan med wrap?

Ville i give andet end wrap?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Boks vs løsdrift
  • #1   17. feb 2015 Du kan sagtens tage dem hjem nu uden de store problemer smiley
    jeg bruger spåner, super nemt at bruge
    jeg giver hø enten på jorden eller i hø net..


  • #2   17. feb 2015 Hej
    Hvis det var mine heste ville jeg tage dem med hjem og give dem lidt foder og wrap til morgen og aftensmad smiley
    Og have noget wrap eller hø til at stå på folden som de bare kan gå og spise af. smiley


  • #4   17. feb 2015 Mine går i løsdrift hjemme, 160 m2 med halm som underlag og vi muget med minilæsser 2 gange om året. super nemt.
    mine 3 store bruger ca en bigballe halm hver 2 uge som bare køres ind i løsdriften og befries fra snorene.
    god underholdning og de strøer selv.
    jeg giver hø eller wrap inde, har foderbord udenfor løsdriften så der ikke er spild af det, og bur med frøgræshalm på folden.
    de fodres middag og midnat pga arbejdstider, og de går heldigvis ikke med ur!, kan godt tillade fodringstiden svinger lidt når de har grovfoder 24-7.
    den ultimative måde at holde hest på når man vil have så meget frihed som muligt.
    du kan evt se mine billeder og danne dig et indtryk af min løsdrift smiley


  • #5   17. feb 2015 Vi er ved at bygge ude stald men nåede ikke at støbe. To af boksene er færdige og egne indgange men har stadigvæk 26 kvm der ikke er færdigt og var dette jeg ville åbne op til dem. Syntes bare det ville være meget nemmere. Har vinter fold udenfor og sommer græs til sommeren. Men bu ingen af dem kan rides syntes jeg det er spild af tid at tage ud i byen. Så tror det bliver løsdrift hjemme

  • CSF
    CSF Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Emner: 107 Svar: 1.933
    #7   17. feb 2015 Foretrækker helt klart løsdrift, det er bare svært at finde med ordentlige faciliteter og hvor det fungerer med wrap. smiley Havde taget dem hjem, hvis jeg var dig smiley

  • #8   17. feb 2015 Tak det er også det jeg hælder mest til for så kan jeg også selv tilpasse det. Så må jeg heller på tegne brættet og finde på noget

  • #9   18. feb 2015 Min går i løsdrift som jeg er glad for, bunden er tørv-mix. Det er især godt hvis du ikke kan motionere dem i øjeblikket er det jo godt at de kan gå rundt 24/7:)
    På vores fold for de wrap morgen og aften og krybefoder om aftenen, også altid halm i hønet hængende rundt omkring (selvfølgelig så højt at de ikke kan få benene i dem) smiley


Kommentér på:
Boks vs løsdrift

Annonce