{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.411 visninger | Oprettet:

Løsdrift vs. boks {{forumTopicSubject}}

Er der nogen af jer der har konkurrenceponyer til at gå i løsdrift året rundt?
Hvis ja; hvordan får I det til at fungerer med pels om vinteren?
Jeg mener bare, de kan jo godt få dækken på, men de kan vel ikke tåle at blive klippet, for så kommer de jo til at fryse og det er jo ikke så smart. og hvis de ikke bliver klippet så kommer de jo til at svede helt vildt...

hvad gør I andre? jeg skal beslutte mig ret hurtigt, da der er 2 ledige pladser i løsdriften nu, men de bliver hurtigt taget.

Flytter jeg dem til løsdriften, så er der ingen vej tilbage til boksene igen, da der er lang venteliste på dem.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Løsdrift vs. boks
  • #1   30. apr 2013 de kan godt klippes selvom de står i løsdrift, der skal evt bare bruges vinterdækken med hals.

    har jeg gjort uden problemer.


  • #2   30. apr 2013 Æææh.. De kan godt tåle at få dækken på men ikke klippet?

    De skal jo netop ikke have andet ends maks regndækken hvis de ikke er klippet smiley

    Skal den have 250 grams på som almen korthåret, men så trænger til at blive klippet, jamen så smider man bare et dækken på med flere grams i smiley


  • #3   30. apr 2013 Jeg vil tro at hestene helst vil stå i Løsdrift.

    Men det vil jo også komme an på hvordan hesten er opvokset og er vant til smiley

    Man kan sagten have en konk. pony/hest i løsdrift. Den skal bare være lydig og komme når man skal ride. Ang. pelsen om vinteren, tager man da bare dækken på smiley


  • #4   30. apr 2013 hvis de ikke er klippet, så lægger man dækken på når det begynder at blive koldt, så danner de ikke så meget vinterpels... det gør min mor på sine heste, men mine ponyer plejer at blive klippet, fordi de får ekstrem tæt pels om vinteren.

    Men jeg tænker sådan på... når de er klippet på hele kroppen.... fryser de så egentlig ikke maven, for der har de jo ikke noget dækken på...


  • #7   30. apr 2013 Mange heste bliver klippet selvom man har startet tidligt med dækken - fordi de altid sætter pels under lidt smiley

    De fryser ikke p maven. Vi er lidt nogle pylreskider, men man kan købe en maveklap så den ikke sætter pels der hurtigt. smiley


  • #8   30. apr 2013 Vores ene er klippet over det hele(ikke ben og hoved) og han har gået med hals dækken og han frøs ikke. Så det kan godt lade sig gøre:-)

  • #9   30. apr 2013 Altså, mine har fint overlevet at blive klippet og få dækken på i løsdrift. Jeg ville ønske jeg havde muligheden nu, men det har jeg desværre ikke /;

  • #10   30. apr 2013 ja, det er selvfølgelig rart med boks når de er svedt om vinteren, men kan man så ikke smide et ulddækken under vinterdækkenet og så tage det af når den er tør?

    Det praktiske ved at få dem i løsdrift er jo også at jeg slipper for at muge ud (jeg skal selv muge ud ved mine ponyer og give dem halm) så hvis der er en dag jeg ikke kan komme, så er jeg afhængig af at andre kan.

    I løsdriften bliver de fodret med wrap (alt det de kan spise) og foder skal man så selv give dem, så de er dækket med vitaminer. hvor meget ekstra har de behov for når de får alt det wrap de kan spise og er dækket med vitaminer og mineraler?
    konkurrenceponyer skal jo have noget mere energi foder regner jeg med.


  • #11   30. apr 2013 Jeg tænker at man ikke skridter nok af hvis det er hesten skal stå i BOKS med sit svedetæppe på? Det burde jo kunne gøres på en 5-10 min MAKS i spiltov mens man pakker sine ting sammen og fejer efter sig?
    Altså ellers må man jo finde udveje og vælge at tage sadlen af når man skridter af, smide tæppe på og gå til krikken er næsten helt tørt - resten kan tørres mens den står i spiltov og man pakker sine ting? smiley


  • #12   30. apr 2013 Synes du skal vælge løsdrift . smiley Der skal jo sikkert være nogen som gerne ville have haft den løsdrift plads, så du kan jo sikkert altid få lov til at bytte hvis du opdager det slet ikke er noget for dig, eller din hest ikke trives smiley

  • #13   30. apr 2013 jeg skal senest give besked i morgen... uh, synes godt nok det er lidt svært.

    mine ponyer står lige nu 6 km. fra hvor jeg bor så jeg bliver kørt derud hver dag og hentet igen senere.

    Min mors heste står 800 meter fra hvor vi bor og det er der, der er blevet plads i løsdriften.

    Det bliver lidt dyrre i løsdriften (400 kr. mere om måneden) men så er det inkl. wrap hvor det på rideskolen er uden wrap som vi selv har tilkøbt, så egentlig bliver prisen jo den samme alligevel.

    Så det er ikke for at spare noget økonomisk, men sparer jo tid på kørsel og på staldarbejde.



  • #14   30. apr 2013 Ah, så lige at der er lang ventetid på boks... Men mon ikke der findes én blandt dem som gerne vil have haft løsdriften?

  • #15   30. apr 2013 der er lang ventelist på pladser på rideskolen, så flytter jeg ponyerne derfra, skal jeg ikke regne med at kunne komme tilbage igen.

    Boksene på det ridecenter min mor har hest på, som ligger tættere på, må jeg ikke få boks til ponyerne på, da de koster dobbelt så meget som boks på det ridecenter jeg har ponyerne nu, så hvis jeg skal stå samme sted som min mor, så er det kun løsdrift. Men så er de tilgengæld kun 800 meter fra hvor vi bor...





  • #17   30. apr 2013 ok. det lyder som om det er det bedste.

    Så kan jeg også gå derover, når jeg har lyst *S*


  • #20   30. apr 2013 Flyt dem og nyd det gode liv du byder dine konkurrence ponyer... De kan sagtens klippes over det hele og have dækken på i løsdrift, det er nu engang heste og så længe de bruger deres læskur og der er nok at spise, skal det skam nok blive godt smiley
    Og nyd de kommer så tæt på smiley


  • #21   4. maj 2013 De nyder det max!!!!

  • #23   4. maj 2013 Hvor dejligt Julie... Der burde være flere som dig der tilbyder deres konkurrencedyr sådan et liv smiley

  • #24   4. maj 2013 Ej hvor godt at de gør det. smiley Vores nyder det også. smiley (De går også stævner)

  • #25   30. maj 2013 Et lidt sent svar men.... What ever smiley
    Min konkurrence pony (Lonestar) Går lige pt. LA på c-plan, og har tidligere gået MA... Hos os går han på løsdrift... og kunne ikke forestille mig andet smiley Det kan godt være, at ponyerne måske lettere kommer til skade, men der er jo ingen grund til at pakke dem ind i vat, selv om de er konkurrence dyr smiley Da jeg fik ham (For godt 2 år siden) Var det meningen at han skulle have stået i boks på min rideskole (LSR, der hvor du tidligere red) Valgte dog at få ham hjem, og det er jeg utrolig glad for smiley Han nyder i fulde drag, at bestemme hvornår han vil ind, og hvornår han vil ud smiley Så vi mene det vil være det bedste af få dine til løsdrift også smiley


  • #26   30. maj 2013 de to af mine går i løsdrift nu, og de trives super godt med det, så er helt sikker på at det var den helt rigtige beslutning at de kom derud.



  • #27   30. maj 2013 Medmindre man har en hest med særlige behov såsom allergi overfor bestemt underlag, påvirkelig for støv el. lign. vil jeg faktisk gå så langt som til at generalisere, at løsdrift er mest optimalt for alle heste!

  • #28   30. maj 2013 Der er jeg helt enig med dig Johanne smiley

  • #29   30. maj 2013 Jeg er også glad for jeg gjorde det. Min nye pony står på venteliste til løsdriften, så den også konmer derud når der er en ledig plads.

  • #30   30. maj 2013 Hvor skønt stadig smiley
    Du må altså lave et fotoalbum af dem i deres løsdrift, så vi kan nyde synet af de gade konkurrence løsdriftsponyer smiley


  • #31   31. maj 2013 Det gør jeg gerne. Tager nogle billeder af dem i morgen smiley

Kommentér på:
Løsdrift vs. boks

Annonce