{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.159 visninger | Oprettet:

Smed fejl, hvad skal jeg gøre!? {{forumTopicSubject}}

Hej Alle,

Sidste torsdag var min hest i handelsundersøgelse, men gik desværre ikke igennem, pga. En lille halthed i longen og dyrlæge mener at det er fordi den trænger til smed. Dagen efter kommer smeden, og jeg gør ham opmærksom på haltheden, og han ser den i longen før og efter skoningen, og mener at det ikke er hans job der er noget galt med, men at jeg burde få en massør eller fysioterapeut ud.

En time efter får jeg at vide at han job ikke er gjort godt nok, og han har lavet balleforskudning.

Lidt efter, samme dag kommer en anden smed i stalden. Han vil selvfølgelig ikke kritisere min smeds arbejde, men at det er en gåde for ham, hvordan min smed har bestået sin eksamen.

I dag har der været en fysioterapeut ude for at gennem gå min hest, og hun var i chok over skoningen, og min hest er klart halt nu, efter en ny skoning, for det første har smeden lagt en alt for lille sko på, og for det andet er det en helt forkert salgs sko han har lagt på. Hvilket har resulteret i øm kode, som er gået op i skulder og ryg..

Hvordan skal jeg forholde mig? Hvordan er smedens forsikring mht. Dette? Hvis det resultere i at køber springer fra?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Smed fejl, hvad skal jeg gøre!?
  • #1   20. feb 2015 Hvis han er registreret smed så er han forsikret imod den slags og burde påtage sig ansvaret hvis du har en skrivelse fra dyrlægen om at det er en smedfejl, og derefter tage de regninger der kommer i forbindelse med haltheden.

Er han sort er du fucked

• #2   20. feb 2015 du kan ikke gøre noget angående køber, vi har jo alle pligt til at holde øje med vores smede gør deres godt nok, jeg ville få dyrelæges ord på at det er en smede fejl, og så gå vider og se hvad smedes forsikring kan dække og efter det vil jeg selvfølgelig skifte smed ! en balle forskydning er ikke noget der rettes op over natten og det skal køber selvfølgelig være indforstået med

• #3   20. feb 2015 hvilken smed har du haft ?

• #4   20. feb 2015 Er han registreret og har du kvittering?

• #5   20. feb 2015 Jeg vil ikke nævne noget navn.. Men ja, han er registreret, jeg har bare endnu ikke modtaget regningen.. Jeg har lige snakket med en af Nordjyllands bedste smede( efter manges mening) og han kommer og kigger på hende torsdag, hvor vi så ligger en plan for hvad der skal ske.

• #6   20. feb 2015 vil gerne have navn i PB smiley

• #7   20. feb 2015 Hvilken smed kommer og kigger torsdag? Også vil jeg også gerne have en PB med navn på din egen smed, da jeg selv er fra nordjylland smiley

• #8   20. feb 2015 Du kan vel godt gøre noget når han er registreret.?

Men sikke en træls omgang..

• #9   20. feb 2015 Står der ikke i handelstjekket at hesten er beskåret forkert? for din hest var jo halt før smeden kom ikke? ( som jeg forstår det?)
    Hvis din hest har balleforskydning? har dyrlægen skrevet det i handelstjekket for det kan man jo se med det blotte øje smiley så det SKAL han skrive i papirerne.

Du skal bruge dyrlægens udsagn om at den er beskåret forkert ( ikke en anden smed)
    Hvis det er en smedefejl? kan du klage over det og dyrlægen kan forklare dig hvilken vej det skal foregå :-).

Er det en alm sko den har fået på?

• #10   20. feb 2015 Hovene var rimelig lange da vi var til handelsundersøgelse og derfor stoppede vi undersøgelsen, og dyrlægen sagde bare, uden at tjekke hende godt efter at det sikkert var fordi den trængte til smed smiley hun konkluderede ikke balleforskydning, blot at man bare skulle være opmærksom på dette smiley

• #11   20. feb 2015 Allan Riis kommer torsdag. Før gik den M. Alm. Sko, nu går den med roller, m. To optå, men den har brug for en helt anden sko.

Jeg hænger ikke min smed ud, da jeg ikke gider ballade eller sladder. Han er ikke selv her på siden og har derfor ingen chance for at forsvarer sig selv smiley

• #12   20. feb 2015 respekt for din holdning om ikke at hænge en ud der ikke selv kan forsvare sig, du er et større menneske end de fleste.

• #13   20. feb 2015 Tak Jamie smiley

• #14   20. feb 2015 det er derfor vi beder om navn i PB så vi ikke selv laver den fejl at tage en smed der laver fejl!

• #15   20. feb 2015 Jeg har selv haft en smed hvor jeg havde en bestemt hest han ikke kunne sko, men alle de andre jeg havde var hans arbejde fejlfrit, så han behøver ikke at være en rådne smed fordi der er en hest han ikke fungere med

• #18   21. feb 2015 Hej igen smiley

Ved i om smedens forsikring, kan gaa ind og daekke omkostninger for rettelse af skader?

• #20   21. feb 2015 Det kan den godt, men er ret overbevist om at der skal dyrlægen indover til at vurdere skadens omfang.

Men man kan jo altid i første omgang kontakte smeden selv og forklare at hesten er skadet pga forkert beskæring og om han vil dække udgifterne der er forbundet til det?
    Vil han så ikke det? Så er det dyrlægen du skal have ud til at vurdere skaden og husk det skal være INDEN du ændrer noget på benstillingen med en ny smed? dyrlægen kan ikke vurdere noget hvis i fjerner "beviset"

Men altså hvis din hest var halt INDEN du fik smed pga for lange hove? så tror jeg godt nok det er svært ? for hesten var jo "syg" inden han kom ?

Hvis skyld er det den er halt? Din fordi der går for lang tid imellem beskæringerne? ellers hans pga forkert beskæring ? den er ikke helt nem smiley

• #21   21. feb 2015 Okay, tak smiley hesten har været uren i alt den tid denne smed har skoet den, men haltheden er først blevet opdaget nu, og vi tror den har haft ondt i længere tid, men været rigtig god til at skjule det, med kun at have denne momentvise ujævnhed, som vi ikke forestillede os kom fra skoningen, men derimod manglede at få løsnet op i musklerne smiley og så er det bare blevet værre og værre for hver skoning.

• #22   21. feb 2015 Ja bagefter kan man altid se det smiley

Men smedens forsikring kan man godt få til at betale omkostningerne til hele sygdomsforløbet.
    Så prøv at kontakte ham om han "frivilligt" vil det smiley
    Ellers er det dyrlægen du skal have til at bekræfte overfor forsikringen at det er smeden der er skyld i din hest er blevet syg.

Held og lykke med det, håber din hest bliver god igen smiley

Kommentér på:
Smed fejl, hvad skal jeg gøre!?

Annonce