925 visninger
|
Oprettet:
Tips til hvide sokker {{forumTopicSubject}}
Ja som overskriften siger - hvad har i af gode tips til at holde hvide sokker hvide? Har fået mig en lånehest med 4 hvide sokker - super flot, men nøj hvor er de svære at holde HVIDE
Nu skal vi snart til stævne, så jeg vil høre om i har nogle tips så vi ikke kommer afsted med gule ben
mar 2004
Følger: 92 Følgere: 91 Heste: 14 Emner: 569 Svar: 3.173
til hverdag vil jeg ikke gøre noget for at holde dem hvide... det er næsten umuligt
mar 2008
Følger: 66 Følgere: 65 Svar: 271
Og der fik jeg et meget brugbart råd :
Rør en slags jævning udaf foderkridt og vand . Skal sådan være lidt tyk jævning .Efter vask af ben smører du det på sokkerne dagen inden . Og om morgenen kan du fint børste det af, og jeg garanterer dig, at de så er HVIDE .
HUSK gummihandsker når det smøres på , da det kan ætse dine hænder .
Foderkridt kan købes på foderstoffen .
dec 2010
Følger: 8 Følgere: 9 Heste: 3 Svar: 57
Kartoffelmel på benene (kan også bruges i hvide haler) suger skidt og vand ud og efterlader smukke hvide ben, når man børster det af.
dec 2004
Følger: 35 Følgere: 34 Heste: 2 Emner: 8 Svar: 167
Har faktisk hørt om kartoffelmel før, men virker det også på alt det gule? Måske man skulle af prøve det en dag inden
Kender i en god shampoo specielt til hvide ben? Jeg håber virkelig ikke det er nødvendigt at vaske 4 gange, slet ikke i det her vejr
mar 2004
Følger: 92 Følgere: 91 Heste: 14 Emner: 569 Svar: 3.173
maj 2009
Følger: 104 Følgere: 146 Heste: 8 Emner: 42 Svar: 2.184
Vi har prøvet en del men den bedste shampoo var denne her:
http://www.horsecare.dk/81--mane-n-tail-spray-n-white
Vask gerne det værste skidt af med alm. hesteshampoo først og brug herefter denne - husk evt. handsker da man godt kan blive lidt lilla ved neglene og bliv ikke bange - det ser virkelig lilla ud når det sprayes på men sådan skal det være! Kartoffelmel har vi også brugt i store mængder - super til at putte i f.eks. halen til at tage det sidste skidt
dec 2010
Følger: 8 Følgere: 9 Heste: 3 Svar: 57
kartoffelmel puttes på de våde ben, se evt. om du kan massere det godt ind.
Personligt er jeg mest til Gallop Colour skimmelshampoo, synes ikke Blue Hors White Matiné er så effektiv.
Og så er Absorbine Miracle Groom uundværlig på dagen, til at tage evt. stænk og pletter.
dec 2007
Følger: 33 Følgere: 134 Heste: 3 Emner: 475 Svar: 5.391
mar 2008
Følger: 66 Følgere: 65 Svar: 271
mar 2011
Følger: 4 Følgere: 7 Heste: 3 Emner: 104 Svar: 1.737
Som en start børster man mudder og lignende væk. Derefter vasker man benene, eventuelt bare med en klud hvis hesten er bange for vand (som min egene der ikke vil vaskes, men gerne bade). Så er det bare at tørre benene en lille smule, og derefter gnides kartoffelmelet godt ind i pelsen. Når hesten er tør børster man det ud igen og ender med de fineste hvide ben
Det kan bruges overalt på kroppen og kartoffelmel kan stort set købes over det hele
jan 2014
Følger: 10 Følgere: 8 Heste: 1 Emner: 6 Svar: 167
apr 2012
Følger: 8 Følgere: 17 Heste: 1 Emner: 84 Svar: 624
dec 2004
Følger: 35 Følgere: 34 Heste: 2 Emner: 8 Svar: 167
Nathalie - jeg har ikke haft ham så længe, og gør ikke andet i hverdagen end at børste dem. Men kan se du ikke er den eneste der bruger gallop, så er da helt klart noget jeg må se om jeg kan finde i nærheden
Tips til hvide sokker