1.646 visninger
|
Oprettet:
ansvarsforsikring -dækning af skade efter fald {{forumTopicSubject}}
Min hest er ansvarsforsikret gennem min indboforsikring.
Kan det passe, at den ikke dækker, hvis jeg selv falder af min hest og bliver mere eller mindre invalid, men den dækker, hvis det er en anden person der falder af?
Hvis man selv falder af sin hest og bliver skadet, hvilken forsikring skal man så have fat i?
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
Jeg havde en udvidet forsikring da jeg red, da forsikringsselskabet sagde at det gik under ekstrem sport
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.948
Hestens ansvarsforsikring dækker kun den selv ;o). Du kan have en fritids og/eller ulykkeforsikring til at dække hvis du kommer ud for noget.
dec 2008
Følger: 51 Følgere: 53 Heste: 9 Emner: 24 Svar: 243
Dvs at hvis jeg ikke har en ulykkesforsikring (det har jeg dog, og jeg er heller ikke kommet til skade), så er det faktisk at håbe, at uheldet sker mens veninden og jeg har byttet hest, for så dækker hendes forsikring, hvorimod, hvis jeg falder af min egen så er jeg ikke dækket?
dec 2008
mar 2007
Følger: 35 Følgere: 41 Heste: 2 Emner: 284 Svar: 6.321
Så skal du tegne en fritids/ulykkesforsikring.. Om den skal være udvidet eller ej må du tale med selskabet om. Min er ikke udvidet da ridning ikke går ind under ekstrem-sport.. I hvert fald ikke ved min selskab:-)
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.948
Aaaarh, der må jeg lige bremse dig Krisitna ;o)
Min hest løb ud af hegnet, og tog sig en ordentlig tur på 10 km i fuld galop ud på befærdede veje. Her påstod en mand bla. at hun var løbet ind i hans bil, at skaderne kostede 20.000 kr og jeg skulle betale.
Jeg smed den videre til forsikringen, der konstaterede at det var hans egen kasko der skulle betale.
Så længe ens hegn er forsvarligt - så er det kaskoen. Det var ingen skyld at min rendte ud, hændeligt uheld så og sige. Ligesom det er bil ejerens kasko der skal betale, hvis man kører ind i et rådyr - der er heller ingen der står til ansvar for det.
Men ansvarsforsikringen er lovpligtig alligevel og god og ha' i sådanne tilfælde, fordi man kan smide det videre til forsikringen og ikke skal tænke mere på det ;o).
dec 2008
Hestens ansvarsforsikring dækker tabt erhvervsevne for den tilskadekomne person, det der undrer mig er bare at den person ikke må være ejer af hesten, for så dækker den ikke. Det undrer mig, bare at man selv står dårligere dækket ved uheld p sin egen hest end ved uheld på en fremmed hest, og jeg kunne ikke forstå, at det kunne være rigtigt, men det kan det åbenbart.
nov 2003
Følger: 70 Følgere: 69 Heste: 3 Emner: 54 Svar: 1.228
dec 2005
Følger: 60 Følgere: 84 Heste: 5 Emner: 17 Svar: 2.728
For jeg har flere gange fået af vide, at så længe man selv sætter sig op på hesten, er det ens egen ulykkesforsikring der dækker.
Og har man ingen, har man et problem.
Og ellers tror jeg osse den kostede noget mere, hvis den sku dække det, fordi der sker en del uheld ved ridning.
Hestens dækker kun det, hesten selv laver, typisk i løs tilstand, fx hvis den løber gennem hegn, hopper op på en bil.
Hvis hegnet er dårligt vedligeholdt, er det ikke sikkert de dækker.
Fordi ejer af fold, osse har et ansvar.
Men der ka self være forskel på selskaberne.
dec 2008
mar 2008
Følger: 137 Følgere: 120 Heste: 11 Emner: 263 Svar: 7.590
ikke fordi en rytter rider og falder af, men hvis den løber ind i en person, sparker en person eller sådan noget..
ryttere skal have fritidsulykke forsikring for at blive dækket.. om det er egen eller andens hest er det den vej man skal
ansvarsforsikring -dækning af skade efter fald