{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
617 visninger | Oprettet:

Hvordan "passer" I jeres ældre konkurenceheste? {{forumTopicSubject}}

Jeg har en dejlig Tysk Oldenburger, som har gået springstævner hele hans liv. Alle de største klasser og er nu kommet til mig hvor han skal gå lidt mindre stævner og lære mig en masse. Han bliver 19 år til sommer.

Der er en del fuldblod i ham, nærmest 100% og han er ikke til at gøre træt. Han er for det meste for varm til at ride i dressuren (vi rider selvfølgelig altid mest dressur alligevel) og det er tydeligt at han brænder 100 % for spring. Han opfører sig mest at alt som en på 6 år smiley

Mit spørgsmål er: Hvad gør I for at holde jeres ældre konkurrenceheste bedst muligt igang? Min hest fejler ikke det mindste, men vil alligevel gerne forebygge og gøre så han holder længst muligt og ikke slider sig selv hurtigt op smiley

Det skal lige siges, at vi starter med glucosamin inden længe og hybenpulver smiley

Tak på forhånd, hilsen Karen.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvordan "passer" I jeres ældre konkurenceheste?
  • #1   23. mar 2015 Jeg vil da sige at så længe han er glad og villig til at arbejde har du jo svaret smiley
    min gamle dressur hoppe sagde selv fra.
    alder er jo bare et tal smiley

• #3   23. mar 2015 Den sidste tid Axel var aktiv på stævnebanerne, fik han regelmæssig massør, glucosamin + msm-tilskud (han har slidgigt), og blev ellers ganske enkelt holdt i en god grundkondition, og ikke overtrænet. En del af konditionstræningen var svømning.

Nu er han pensionist og bliver stadig holdt lidt igang, men jo slet ikke på samme niveau

• #4   23. mar 2015 Jeg har en ældre herre på 23, som fungerer ganske upåklageligt. Jeg sørger for kommer ud og bliver motineret hver dag. En til to dage om ugen er det sparsomt, måske bare en lang skridttur, men ud skal han. Det vigtigste med de gamle heste, er at holde dem igang og søger for, at holde dem glade - så massere af variation i træningen, foldtid samt godt foder smiley
    Her i vinters, da han var lidt stiv i ledene og det var koldt, fik han en omgang mobility i foderet og nu går han ligeså lækkert igen og springer stadig baner på 120+ (han er pony) smiley

• #5   23. mar 2015 At holde dem i en god grundform er super god. De ældre kære heste har ikke godt af at stå stille.
    Min gamle hoppe på 21 år, gik helt upåklageligt. En typisk uge for min pony bestod oftest af 2 dages løsgørende dressur på bane, 1 dag dressur i stævneholdning på bane, 3 dage med løsgørende dressur/intervaltræning/lang skridttur op og ned ad bakker. 1 dag fri.
    Hun gik på fold fra 8 morgen til 17-18 om aftenen. Så derfor får hun stadig bevæget sig på sin fridag. smiley

• #6   23. mar 2015 Jeg red igennem nogle år en lækker hest, halv araber, kvart DV og kvart fuldblod, også en herre, man ikke kunne køre træt. Han havde i sine unge dage gået mange springstævner med ejer, samt gået millitarry på interternationalt plan.
    Han gik stadig jagter med ejer indtil han blev 19, hvor synet ind i mellem svigtede ham.
    Men jeg red ham som jeg ville ride en hver anden hest, dressur et par gange om ugen, maks 1 gang spring om ugen og så en helveds masse ture i alle 3 gangarter.
    I dag er han vel 23 og der er ikke nogle der rider ham fast længere, men han bliver jævnligt redet en tur, hvor han absolut ikke viser tegn på at fejle noget som helst, han har aldrig rigtig fået tilskud af nogen form.

• #7   24. mar 2015 Tusind tak for alle svar og erfaringer smiley
    Taki bliver holdt godt igang med motion stort set hver dag. Og er på fold fra morgen til aften.
    Jeg kan se, det er det, I mener, er det bedste for sådan en alder smiley
    Vi fortsætter med træningen til han selv ikke synes, det er sjovt mere og hvad man som ejer kan være bekendt smiley
    Tak igen fra Karen og Sir Taki

Kommentér på:
Hvordan "passer" I jeres ældre konkurenceheste?

Annonce