Hvordan "passer" I jeres ældre konkurenceheste? {{forumTopicSubject}}
Jeg har en dejlig Tysk Oldenburger, som har gået springstævner hele hans liv. Alle de største klasser og er nu kommet til mig hvor han skal gå lidt mindre stævner og lære mig en masse. Han bliver 19 år til sommer.
Der er en del fuldblod i ham, nærmest 100% og han er ikke til at gøre træt. Han er for det meste for varm til at ride i dressuren (vi rider selvfølgelig altid mest dressur alligevel) og det er tydeligt at han brænder 100 % for spring. Han opfører sig mest at alt som en på 6 år
Mit spørgsmål er: Hvad gør I for at holde jeres ældre konkurrenceheste bedst muligt igang? Min hest fejler ikke det mindste, men vil alligevel gerne forebygge og gøre så han holder længst muligt og ikke slider sig selv hurtigt op
Det skal lige siges, at vi starter med glucosamin inden længe og hybenpulver
Tak på forhånd, hilsen Karen.
jul 2007
Følger: 85 Følgere: 84 Heste: 4 Svar: 55
min gamle dressur hoppe sagde selv fra.
alder er jo bare et tal
nov 2007
Følger: 7 Følgere: 33 Heste: 6 Emner: 114 Svar: 7.130
Nu er han pensionist og bliver stadig holdt lidt igang, men jo slet ikke på samme niveau
feb 2009
Følger: 117 Følgere: 128 Heste: 2 Emner: 4 Svar: 384
Her i vinters, da han var lidt stiv i ledene og det var koldt, fik han en omgang mobility i foderet og nu går han ligeså lækkert igen og springer stadig baner på 120+ (han er pony)
jul 2011
Følger: 44 Følgere: 43 Heste: 2 Emner: 1 Svar: 635
Min gamle hoppe på 21 år, gik helt upåklageligt. En typisk uge for min pony bestod oftest af 2 dages løsgørende dressur på bane, 1 dag dressur i stævneholdning på bane, 3 dage med løsgørende dressur/intervaltræning/lang skridttur op og ned ad bakker. 1 dag fri.
Hun gik på fold fra 8 morgen til 17-18 om aftenen. Så derfor får hun stadig bevæget sig på sin fridag.
okt 2006
Følger: 46 Følgere: 104 Heste: 6 Emner: 236 Svar: 5.155
Han gik stadig jagter med ejer indtil han blev 19, hvor synet ind i mellem svigtede ham.
Men jeg red ham som jeg ville ride en hver anden hest, dressur et par gange om ugen, maks 1 gang spring om ugen og så en helveds masse ture i alle 3 gangarter.
I dag er han vel 23 og der er ikke nogle der rider ham fast længere, men han bliver jævnligt redet en tur, hvor han absolut ikke viser tegn på at fejle noget som helst, han har aldrig rigtig fået tilskud af nogen form.
sep 2008
Følger: 10 Følgere: 13 Heste: 2 Emner: 17 Svar: 45
Taki bliver holdt godt igang med motion stort set hver dag. Og er på fold fra morgen til aften.
Jeg kan se, det er det, I mener, er det bedste for sådan en alder
Vi fortsætter med træningen til han selv ikke synes, det er sjovt mere og hvad man som ejer kan være bekendt
Tak igen fra Karen og Sir Taki
Hvordan "passer" I jeres ældre konkurenceheste?