{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
660 visninger | Oprettet:

smider med forben? {{forumTopicSubject}}

Hejsa.. Jeg har lige haft en diskussion igang angående en hest der smider med forben.
Hesten kan godt virke til at gøre det men det er fordi den i forhold til sin bygning har store gangarter.
Kan den ikke blive en god ridehest alligevel selvom den kan virke til at gøre det??
Vil gerne høre jeres meninger om det og hold det i en pæn tone. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  smider med forben?
  • #1   8. apr 2015 Smider???
    Mener du smeder?? Altså at det træder op i forbene/s sko??

• #2   8. apr 2015 Følger lige med smiley jeg har også en vallak med lange ben og forbenene smider han nærmest når jeg trækker ham.. enten så skal jeg gå hurtigere så han går lige med forbenene eller så mangler ham balance, han bliver 3 til sommer. Hvis altså det er det samme du mener ? smiley

• #3   8. apr 2015 Jeg har hårdt at det er PISSE hårdt for dens ben. Og den kan nok ikke holde til meget eller i så lang tid. Men det ser vildt godt ud. smiley

• #4   8. apr 2015 Jeg aner ikke hvad det hedder.. Men hun har nemlig hverken lange ben eller noget.. Hun virker til at hun gør men har endnu oplevet at hun træder helt op i hendes forben.. Det er så lidt hun gør det..
    Hun skal ikke bruges til konkurrance men bare hygge ridning/hygge dressur..

• #5   8. apr 2015 Jeg kan ligge en video ind hvor hun traver.. Så kan i lige selv vurdere??

• #6   8. apr 2015 Det hedder at hesten smeder....
    og det er ikke ens betydende med at den ikke kan blive ridehest.
    Det er en takt fejl, og det er fordi hesten går for meget på forparten, så den ikke når at flytte forbenet inden bagbenet kommer.
    Det kan skyldes noget der hedder forpartssyndrom, og det vil en fysioterapeut eller osteupat kunne hjælpe den af med.

• #7   8. apr 2015 Okay super.. der var nemlig en der sagde at hun er en fransker men det ka jeg ikke lige få til at passe ind da hun jo er en smule indfodet.

• #8   8. apr 2015 Ofte ser man det ved unge heste med store gangarter -når de ikke har helt styr på takt og balance.
    Eller på heste der ikke bærer sig rigtigt (min vallak gør det f.eks. hvis jeg bare lader ham trave afsted derudaf i højere tempo for lange tøjler i skoven f.eks.)

Mit første bud ville være at vende det med smeden engang -lidt ændringer i beskæring og/eller beslag gør sommetider en forskel.
    Og så ville jeg i øvrigt tage det ganske roligt, det er ikke farligt, og typisk stopper det når hesten begynder at bære sig mere og får fundet sin balance under rytter

Kommentér på:
smider med forben?

Annonce