{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
665 visninger | Oprettet:

Bomløs sadel til nybegynder? {{forumTopicSubject}}

Hejsa.. Jeg har en meget bred pony som er for bred til xx-bred bom..........
Så nu har jeg ledt efter en wintec wide, men kan ikke rigtig finde dem brugt..
Derfor tænkte jeg på en bomløs - men jeg aner intet om bomløse sadler.. Kan en nybegynder godt ride i en bomløs? Og fungerer de helt som alm sadler eller hvad?

- tak smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bomløs sadel til nybegynder?
  • #1   11. apr 2015 ja en nybegynder kan godt ride i bomløs......

• #2   11. apr 2015 Selvfølige kan en begynder ride i bomløs, MEN som med alt andet er der fordele og ulemper.

Mange bomløse sadler gør at man sidder i stolesæde, man får en sær opstilling og jeg har hørt mange elever klage over smerter i lårene og i bækkenet, fordi at mange af de bomløse er elendige at sidde i.

En af de bomløser sadler som er meget populær og som jeg tiligere har brugt er en som denne her http://www.barefoot-danmark.dk/produkter/22-dressursadler/513-barefoot-london-bomloes-sadel/ men har man kraftige lår (og nej man behøver ikke være tyk, jeg har haft 13 årige piger, som ikke kunne sidde i sadlen uden at få skavsår på lårene ) fordi den der bom der er fordi, sidder og skaver. Man kan tage bommen ud og komme et viskestykke ind i stedet, så man i det mindste ikke får skavsr. En anden ting er stigbøjler. Under den tynde læderflap sidder stigbøjleremmen og når sadlen er godt brugt, går det lige igennem og man kan mærke det.

På min rideskole havde vi 3 af overstående bomløse sadler, men til sidst måtte vi simpelthen droppe det, kun den ene pony uden sadelleje, gik med den, men så kunne kun helt små børn sidde på hende.

Der findes dog mange typer bomløse sadler, så find en der er god at sidde i.

• #3   11. apr 2015 Jeg har haft mange nye til at ride i min sadel (Barefoot Cheyenne Drytex) og der har ikke været nogle problemer.
    Og ang stigbøjlerne skal man bare have de rette stigremme smiley

• #4   11. apr 2015 Jeg har en Cherokee og er utroligt glad for den.

Jeg har altid redet i bomløse sadler, efter jeg stoppede i rideskolen, og jeg har altid elsket dem rigtig højt. Jeg finder dem yderst behagelige at sidde i (jeg har dog kun prøvet to cheyenne og så den cherokee som jeg har nu).

Jeg har aldrig haft problemer med de sadler. Cherokeeen overlevede en rulletur da Blika skulle ud på eventyr alene - heldigvis for det... Der skete selvfølgelig heller intet med hesten.

• #5   12. apr 2015 jeg synes at de ikke sidder fast nok på runde heste, man skal hele tide sikre sig, at den sidder rigtigt. Jeg ville foretrække en bomsadel, hvor der heldigvis findes mange til brede heste som f.eks. thorowgood

Kommentér på:
Bomløs sadel til nybegynder?

Annonce