{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.691 visninger | Oprettet:

Bomløs sadel {{forumTopicSubject}}

Er der nogen der har erfaring med denne sadel?
Har lige set man nu også kan købe paneler til, så der vil være rygsøjlefrihed. Derfor overvejer jeg den til min pony.

Del gerne alt hvad i ved! smiley

Evt. også hvad i ellers har af bomløs sadler og erfaringer med disse!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bomløs sadel
  • #1   14. maj 2017 har en bomløs sadel dog i en anden model, og de er ekstremt behaglige, dog ikke lavet til hårdt arbejde (spring seriøs dressur osv) men de er den ideelle tur/hygge sadel! jeg har en dressur model, og den sad for tæt på skulderen og rygraden på min hest, men bruger du et trykfordelene underlag eller de paneler du snakker om går det nok smiley min sidder også lidt langt fra hesten (den nederste del) så det er lidt svært at nå ind til hesten med benene plus at gjordstropperne også sidder langt ude så der er lidt luft rund om maven. men jeg og min hest elsker den! den skrider ikke og er som sagt utrolig behagelig. tror heller ikke du vil have de amme problemer med den model på billedet.


  • #2   14. maj 2017 hvis din hest har højt lancemærke så er det ikke den du skal købe, da skal den hest have lige ryg

  • #3   14. maj 2017 rigtigt nok, dog passede min fint efter at jeg købte et underlag der løftede fortil

  • #5   14. maj 2017 Du skal ihvertfald købt den model som den du viser billede af, altså freemax. fordi den har jeg hørt skulle være godkendt til ridebrug.
    Aldrig Aldrig Aldrig, vælg den billige ebay-model af den type sadel der. så koster sadlen pludeslig utrolig mange penge hvis du ligger dyrlæge regninger og kiro/fys-regningerne ind over.

    For det helt tredje vil jeg altid vælge en anden sadel end den der, der findes så mange bedre bomløse sadler! smiley


  • #6   14. maj 2017 Mason Fall: er der andre modeller du kan anbefale? Hendes rug er rimelig kort, så anlægsfladen skal være omkring de 40cm...

  • #7   14. maj 2017 Barefoot er en af dem, de er fine til prisen. læderkvaliteten er dog ærgelig men det er så heller ikke rigtig læder. de laver også sadler til korte rygge.

    Jeg selv har en VSD Preston, tysk importeret sadel fra berlin med en anlægsflade på kun 44 cm som lige nøjagtig er lille nok til min pony.

    Baloun laver også fine sadler, kender dog ikke deres anlægsflade

    Butterfly sadler, rimelig kort

    Flexisadler og også ret lækre

    easytrek, en god engelsk sadel



  • #8   14. maj 2017 Jeg har en bareback knight som jeg elsker overalt på jorden! smiley
    De minder rigtig rigtig meget om en barefoot cheyenne, bare i ægte læder istedet, og med et lidt dybere sæde på midten, så kan kommer tættere på hesten

    De er lidt svære at opstøve, men jeg ser engang imellem nogle brugte på facebook og dba smiley

    PS. Lad for guds skyld være med at søge på den på google under billeder, den fejl gjorde jeg selv engang smiley


  • #9   14. maj 2017
    Jeg har ellers lige en Trekker Master med læderbom tilsalg, men den er 45-47 i længden :b

    Hvis du vil have en tursadel til en overkommelig pris ville jeg købe en Barefoot - dog ville jeg prøve og sidde i en først. Nogen kan ikke holde Cheyenne ud, nogen kan ikke holde London ud og nogen kan ikke holde nogen af modellerne ud.


  • #10   14. maj 2017 Jeg har godt prøvet Barefoot cheyenne, som jeg desværre ikke kunne holde D at sidde i:( den var også for lang i str. 0

  • #11   14. maj 2017
    Hvis du har en hest med 40 cm, ville jeg nok få en sadelmager ud, hvor træls det end er. Min har også et meget lille og besværligt sadelleje - fik jeg bekræftet af sadelmageren, så selvom jeg ønsker store knæstøtter og dybt sæde så må jeg æde kamelen og undvære, for det er umuligt i kombi med hestens ryg.

    Og lige bomløse fås sjældent ned i 40 cm - så er man ude i Baloun men så kan man lige så godt få en bomsadel til den pris.


  • #12   15. maj 2017 Jeg ville aldrig byde min hest Freemax sadler. Jeg havde en tilridnings hest med sådan en sadel, og efter 2 uger stod jeg med hest med ondt i ryggen pga det billige pap lort... Hun fik fri, behandling og så måtte jeg tilride hende uden sadel indtil vi fandt en ny... Hesten var blevet bange for sadlen så det måtte jeg også arbejde med...
    Kontakt sadelmager uanset hvilken sadel du skal have..

    Mvh TT


  • #13   15. maj 2017 lmao, troede sadlen var en barefoot

Kommentér på:
Bomløs sadel

Annonce