{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forfanget
  • #1   13. apr 2015 Det er pga sukkeret i græsset. Jeg ville stille den på en fold med lidt græs og supplere op med hø så den ikke spiser så meget græs.

  • #2   13. apr 2015 Man lader være med og lukke den på græs.

  • #3   13. apr 2015 Ville nok vende hesten roligt til græsset roligt.

    Evt 1/2 time inden græs så giv hesten noget hø/wrap også tilbyd den også hø på folden. Lad den evt gå ude på græsset en time også tag den af græsset. Og øg tiden ude med tiden smiley



  • #4   13. apr 2015 Hvis man har en hest, som hvert år bliver forfangen, så lukker man den ikke på græs. Forfangenhed er SÅ smertefuldt for hesten, så man må som ejer sørge for, at tage sine forholdsregler. Jordfold med stråfoder i stedet for græs. Hvis ikke der er mulighed for det, hvor hesten står nu, så find et andet sted.

  • #5   13. apr 2015 Eller indgræsse hesten MEGET tidligt roligt, på en fold der er selvgeoet græs - altså IKKE gødet i mere en 8 år. Gødningen gør at græsset vokser stærkt med masser af sukker.

  • #6   13. apr 2015 Men er det hvert år - hvor mange år? Så er det nok bedst at lukke på jordfold hvor ingen små græsstubbee vokser

  • #7   13. apr 2015 Jeg vil nok få fat i en dyrlæge og vudere situationen..Forfangenhed kan være mildt, men efter flere års forfangenhed tror jeg ikke man har nogen anelse om hvordan hovbenet ser ud eller om hesten går rundt med smerter.
    Og som de andre siger slut med græs eller at tilvænne stille og roligt..Mundkurv kunne også være en mulighed, men jordfold er helt klart det bedste smiley


  • #8   13. apr 2015 Som simone skriver - hiv fat i dyrlægen og få undersøgt hesten for det kan være at dens hove har taget større skade end i tror.
    Så ville jeg ellers anskaffe mig en muzzle som begrænsede græsindtaget og sørge for at hesten kun kom på græsfold i de timer den kunne klare og så måtte den gå med hø resten af tiden smiley


  • #9   16. apr 2015 Hvis du har en jordvold så tag den ud på den smiley Og så giv den hø eller andet stråfoder. Lucerne i foderet er også super godt! Min egen var forfangen for et par år siden og der gik han ikke lige så meget på fold som han plejede, men tilsidst begyndte han at få ondt i maven og købte derfor en mundkurv til ham.., det er en mundkurv som ikke irretere ham fordi at der er god plads til mulen. Når han går på fold hele døgnet for han den også på smiley Det har ihvertfald hjulpet for der har ikke været noget siden smiley

  • #10   16. apr 2015 Når den har mundkurv på kan hesten jo så også gå på fold lige så meget som de andre heste og sammen med andre heste så den får opfyldt sine behov smiley

Kommentér på:
Forfanget

Annonce