{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.244 visninger | Oprettet:

Spåner, wrap hvor meget ? hjælp. {{forumTopicSubject}}

Hej hestefolk smiley

Hvor mange pakker spåner, tørv eller bruger i på en pony boks . om mdr
- Hvor meget i opstart?
- Hvor mange i løbet a ugen
- Hvilken type (spåner osv)

Mit andet spørgsmål er hvor mange baller wrap man ca ville skulle regne med på et hestehold på 5, hvor 4 af dem er ponyer.
Wrapballerne er der ca 30-40 kg i.

Grunden til at jeg spørg, er fordi jeg er ved at lave budget på sådan et hestehold, da jeg selv skal stå for råvare nu d. 1 maj.
og jeg er en der går meget op i, at have styr på min økonomi.
Håber i kan hjælpe smiley

Jeg ved godt en alm heste skal have ca 7-10 kg.
men har jo også ponyer en kat 1, en kat 2 og 2 kat 3 den sidste en hest


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spåner, wrap hvor meget ? hjælp.
  • #1   15. apr 2015 Jeg ville overveje om ikke du har mulighed for at bruge de store wrapballer, i hvert fald i de koldestes mdr. Min erfaring er at de er billigere i længen end de små.

  • #2   15. apr 2015 I min parts stald er der 6 ponyer. Vi bruger træpiller
    Det svinger lidt med at vi bruger 1/2 til 2 sække med 16 kg i på 14 dage pr hest.
    Vi bruger en god favn fuld wrap 2 til 3 gange om dagen pr pony og vi bruger de store baller wrap, så den holder forholdsvis god tid, i forhold til de små.
    Det svare ca til at de får mellem 6 og 8 kg pr pony.
    Derudover får de roepiller, havre og vitamintilskud 2 gange dagligt.

    Kan ikke lige huske hvor mange sække der sække træpiller der skal bruges til opstart af boks.

    Håber det kan inspirerer/ give en ide til hvilket forbrug der er.


  • #3   15. apr 2015 Lene H: Jeg ved desværre ikke hvor jeg skulle have plads til dem indenfor derfor de små baller



  • #4   15. apr 2015 Jeg har også en åben udenfor, af ren dovenskab... smiley gider ikke slæbe wrap helt inde fra stalden, så vi har placeret en åben wrapballer ved siden af folden. Men lader plastikken sidde fast ca. halvt på den ene side, så kan der lægges låg på igen.

  • #5   15. apr 2015 Nu kommer det jo helt an på hvordan du vil fodre... Jeg fodrer ad libitum i småmasket hønet og jeg regner med 15kg om dagen. Så små 500kg om mnd til ham i hø. smiley

    Mvh TT


  • #6   15. apr 2015 Team: Nu regner jeg med det man skal give som er 7-10 kg for en hest så tænker 5 kg mindst til ponyerne smiley

  • #7   15. apr 2015 Minimums anbefalingen siger 2 kg pr 100 kg hest. Så find ud af hvad de vejer og tag det derfra så. smiley

  • #8   15. apr 2015
    Min kat 1 pony kan nu godt spise 10 kg wrap, hvis det er vådt. Er det tørt ligger det på 6-10 kg afhængigt af hvor længe hun står inde.
    Og dette i slowfeeder.

    Derfor, så brugte jeg 10 x små baller pr. måned a 80 kr pr. stk da jeg foderede med dem = pænt dyrt i længden. Så store baller er absolut mest økonomisk, især når du har flere heste.


  • #9   15. apr 2015 Mht spåner, så bruger jeg normalt 2 pakker til opstart, og kører derefter med en pakke om ugen ( 4 pr måned, medmindre jeg køber en ekstra, hvis hesten sviner meget foreksempel) smiley

Kommentér på:
Spåner, wrap hvor meget ? hjælp.

Annonce