{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
525 visninger | Oprettet:

Udlukning af en ny hest på mark ..? {{forumTopicSubject}}

Nu har Zijawa været hjemme her i nogen dage.. Som jo er ny her . Og da jeg ikke var hjemme i weekenden, valgte vi at lade hestene stå inde..
<b>Sys i det har været dumt, at gøre det sådan ?</b>
For de andre heste kendte ikke til hende og vi har haft en svær episode for et par år siden , med en lille pony der var ved at dræbe Robin, da de blev lukket sammen ..

Hestene har selfølelig været ude hver for sig hver dag..
Og idag blev de så lukket sammen , HELDIGVIS skete der intet. Vi var godt bange om det skulle ske igen , Robin skulle ha tur. Men nej, Robin blev forelsket i den lille ny hoppe .. De finder godt ud af det smiley

<i> Andre der også har prøvet, hvor nye heste blev lukket sammen og det bare <b>ikke</b> gik ? </i>

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle seng 500 kr.
  • Opsætning af lamper, el og opvaskemaskine 3.000 kr.
  • Samle møbler sofa/seng efter vejledning 1.000 kr.
  • Nedtagning af eternitplader 3.000 kr.
  • Handyman 1.100 kr.
  • Rengøring 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Udlukning af en ny hest på mark ..?
  • #1   13. feb 2007 Niks, på et tidspungt fandt de ud af at det ikke hjalp at skabe sig smiley

• #2   13. feb 2007 Tja, Filippa havde lidt ture med Scarlett og Savannah (Anettes heste) da hun lige var kommet til Kalhave. Men der skete heldigvis ikke noget .

• #3   13. feb 2007 Ja sådan kan det gå ..
    Robin var ved at dø sommeren 2004 , vi skulle passe en lille pony .. Og da de blev lukket sammen dagen efter den var ankommet .. Brød helvede løs . Havde aldrig set en lille pony være sådan..
    Og den bed Robin i låret , rimelig slemt ..
    Vi fik den lille pony fjernet.. Men Robin's lår så forfærdelig ud.
    Om natten var vi ude og tjekke ham og han lå helt omme på ryggen ude på marken . Og jeg skreg troede han var død. Intet kontakt var der til ham. Og det viste sig han havde fået blodforgiftning ! Argh smiley

• #4   13. feb 2007 ja ! Min gamle pony moonlight, kunne ikke lade BamBino være ude på floden, han sparkede, bed og skreg af ham, så han var lige ved at løbe igennem hegnet !

han kom så få en fold for sig selv !

• #5   13. feb 2007 Ja, Micado blev tæsket af en Tinker, til sidst blev han så bange at han løb igennem hegnet og alt hegnet sad fast i hans ben, og han løb og løb bare. Han løb ud på vejen, hvor han gled, væltede ned på siden og ned i grøften, han kom hurtigt op, og løb ned for enden af vejen hvor vi fik fat i ham.
    Uh, en forfærdelig oplevelse. Mit hjerte sad helt oppe i halsen, ihh, jeg var såå bange.

Imorgen kommer min nye pony hjem, og han skal jo ud på folden til de andre.. Ih, tænk hvis det går galt ? smiley

• #6   13. feb 2007 Man skal aldrig tage en ny hest og lukke sammen med en stor flok. Tag et par stykker af gangen. Ellers har de jo ikke en chance overhovedet hvis den bliver omringet af 8-10 heste.

• #7   13. feb 2007 og jeg ville helt klart starte med førerhesten.

• #8   13. feb 2007 Det kan ikke undgås at der kommer lidt ballade...

Bare man ikke smider en helt ny hest ud til tyve heste der går på fold til dagligt.

Det bedste er at findeud af hvilken af de "gamle" der er den flinkeste, og lukke den ud til den nye som de første, og så lukke flere ind.

Kommentér på:
Udlukning af en ny hest på mark ..?

Annonce