slagter {{forumTopicSubject}}
Hej ..
jeg skal have min hest slagtet (det bliver desværre ikke bedre og nu er den svære og hårde beslutning truffet)
spørgsmålet er så: hvilken slagter i Jylland (gerne midtjylland) er bedst og hvor man må overvære han bliver lagt ned? og hvordan med priser? er forvirret jer alt det løsningsforslag på Google. . nogen steder står der jeg selv skal betale osv..
håber der er en der kan hjælpe
på forhånd tak
okt 2006
Følger: 10 Følgere: 11 Heste: 2 Emner: 111 Svar: 1.740
Det er hårdt at aflive eller få slagtet en ven, men hey, det er da langt bedre end at opdage at det hjem man solgte til i god tro om at de ville tage sig godt af ens ven, solgte ens ven videre til en uvis skæbne.
Min første ismule blev aflivet pga røngtenfejl i nakkehvirvel, dyrlæge mente han godt kunne gå som foldboms.
Folk omkring mig mente jeg slog en rask hest ihjel.
Ja bevares, men jég kendte ham bedst, jég ku se i hans øjne at en skæbne som foldboms ikke var værdg med hans sommereksem.
For hvis skyld skulle han gang på gang lide under den ulidelige kløe hvert år og sandsynligvis smerter blot ved at være til?
Nej, man påtager sig et ansvar når man åbner ens hjerte for et dyr. Det ansvar beror bl.a på ikke at sende sorteper videre bare fordi man ikke selv evner at tage ansvar. (ikke magter en aflivning)
Uanset dyrets art så er det nødt til at stole på at du som ejer træffer den rigtige beslutning for det, når livet nærmer sig sin afslutning
Dyret har givet dig ubetinget kærlighed, det mindste du kan gøre er at give det en fair og smertefri rejse herfra og over regnbuen!!
apr 2013
Følger: 29 Følgere: 31 Heste: 6 Emner: 9 Svar: 38
der vidste jeg der var noget galt.. Så ringede straks til dyrlægen. . og ganske rigtig .. nu efter 1 måneds tid har jeg valgt for hans skyld at sige stop. Han kan ikke holde til at gå som foldbums (pga hans smerter)
så nu har jeg sagt til ham at vi skal sige farvel for jeg elsker ham og kan ikke byde ham at gå sådan selvom jeg helst ikke vil have han skal forlade mig. men må tænke på min elskede dreng
Årh hvor er det dog så pisse uretfærdig .. en alder af bare 11 år
savnet vil aldrig forsvinde.. Han betyder ALT
har gjort hvad jeg kunne.. men.føler man nogensinde man har gjort alt?
okt 2006
Det var lige sådan med skørungur. Det har uden tvivl gjort ondt på ham, men han ignorered det for at gøre mig glad.
Men tilsidst blev det for slemt for ham
Så der kom tårene.
Jeg savner ham stadig, men visheden om det var det bedste for min trofaste ven gør at jeg trods alt kan leve med det.
Og jeg har jo vitus'enben, som også betyder alt for mig. Det hjælper meget.
Savnet vil aldrig helt forsvinde, som du skriver og det skal det heller ikke. Men at elske en anden hest højt vil aldrig betyde st den skal erstatte den forrige. Alle heste er forskellige.
Jeg er sikker på at skørungur på ingen måde bærer nag over at jeg elsker vitus højt, tværtimod. Han ville flehme af glæde over at jeg er glad igen og uden selvmordstanker.
Og når det bliver min tid, så vil vi igen mødes for enden af regnbuen
okt 2006
Hele hans liv havde han en fedtmule gang med bagbenene, han løb meget sjældent på folden og i den sidste tid var det kun stift grissepas
dec 2005
Følger: 60 Følgere: 85 Heste: 5 Emner: 17 Svar: 2.715
Og mener osse Mariager har hesteslagteri.
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 27 Svar: 4.431
Blogger
Følger: 23 Følgere: 2148 Heste: 7 Emner: 339 Svar: 11.454
Ellers er der også Onsild slagterhus.
Kæmpe kram og skulderklap til dig for at tage det største ansvar som heste/dyreejer, og det er at sige stop når det ikke længere er for dyret skyld at det bliver holdt i live..
Håber du finder et sted du kan få din ven sendt godt afsted fra...
mar 2015
Følger: 34 Følgere: 4 Emner: 2 Svar: 17
apr 2013
apr 2013
han skal ikke stå for at jeg kan tjene lidt i stedet for at miste lidt penge
Blogger
Lige meget hvad udfaldet bliver, så kunne du klippe nogle halehår af ham, sådan nogle rigtig lange hår.. Bagefter kan du få lavet sådan et armbånd af hårene, som evigt minde om din hest..
apr 2013
Blogger
apr 2013
mar 2015
Følger: 34 Følgere: 4 Emner: 2 Svar: 17
apr 2013
apr 2013