{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
940 visninger | Oprettet:

slagter {{forumTopicSubject}}

Hej ..

jeg skal have min hest slagtet (det bliver desværre ikke bedre og nu er den svære og hårde beslutning truffet)

spørgsmålet er så: hvilken slagter i Jylland (gerne midtjylland) er bedst og hvor man må overvære han bliver lagt ned? og hvordan med priser? er forvirret jer alt det løsningsforslag på Google. . nogen steder står der jeg selv skal betale osv..

håber der er en der kan hjælpe

på forhånd tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rydning af ukrudt på perlegrus belagt parkeringsplads foran villa samt i rosenbede foran villa. Rivning af pladsen 700 kr.
  • fjernelse af ukrudt mellem fliser 800 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 700 kr.
  • Ophæng af gardiner 500 kr.
  • Hanging tasks…shower rod, light 1.600 kr.
  • Repetition af plæneklipper 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  slagter
  • #1   27. maj 2015 Jeg kender ingen slagter. Vil blot give dig et stort kram for at tage ansvar for dit dyr!!

Det er hårdt at aflive eller få slagtet en ven, men hey, det er da langt bedre end at opdage at det hjem man solgte til i god tro om at de ville tage sig godt af ens ven, solgte ens ven videre til en uvis skæbne.

Min første ismule blev aflivet pga røngtenfejl i nakkehvirvel, dyrlæge mente han godt kunne gå som foldboms.
    Folk omkring mig mente jeg slog en rask hest ihjel.
    Ja bevares, men jég kendte ham bedst, jég ku se i hans øjne at en skæbne som foldboms ikke var værdg med hans sommereksem.
    For hvis skyld skulle han gang på gang lide under den ulidelige kløe hvert år og sandsynligvis smerter blot ved at være til?
    Nej, man påtager sig et ansvar når man åbner ens hjerte for et dyr. Det ansvar beror bl.a på ikke at sende sorteper videre bare fordi man ikke selv evner at tage ansvar. (ikke magter en aflivning)
    Uanset dyrets art så er det nødt til at stole på at du som ejer træffer den rigtige beslutning for det, når livet nærmer sig sin afslutning

Dyret har givet dig ubetinget kærlighed, det mindste du kan gøre er at give det en fair og smertefri rejse herfra og over regnbuen!!

• #2   27. maj 2015 Det er så ubeskrivelig hårdt. . som dyrlægen sagde : din hest elsker dig, det er der slet ingen tvivl - han viser alt for meget tro til dig at han ikke vil sige dig han har ondt og derfor vil yde alt hvad han kan på trods af smerterne. men da de blev for slemme måtte han give efter (ved at slå med hovedet)..

der vidste jeg der var noget galt.. Så ringede straks til dyrlægen. . og ganske rigtig .. nu efter 1 måneds tid har jeg valgt for hans skyld at sige stop. Han kan ikke holde til at gå som foldbums (pga hans smerter)

så nu har jeg sagt til ham at vi skal sige farvel for jeg elsker ham og kan ikke byde ham at gå sådan selvom jeg helst ikke vil have han skal forlade mig. men må tænke på min elskede dreng smiley

Årh hvor er det dog så pisse uretfærdig .. en alder af bare 11 år smiley

savnet vil aldrig forsvinde.. Han betyder ALT

har gjort hvad jeg kunne.. men.føler man nogensinde man har gjort alt? smiley

• #3   27. maj 2015 Endnu et kæmpe kram.
    Det var lige sådan med skørungur. Det har uden tvivl gjort ondt på ham, men han ignorered det for at gøre mig glad.
    Men tilsidst blev det for slemt for ham

Så der kom tårene.
    Jeg savner ham stadig, men visheden om det var det bedste for min trofaste ven gør at jeg trods alt kan leve med det.
    Og jeg har jo vitus'enben, som også betyder alt for mig. Det hjælper meget.
    Savnet vil aldrig helt forsvinde, som du skriver og det skal det heller ikke. Men at elske en anden hest højt vil aldrig betyde st den skal erstatte den forrige. Alle heste er forskellige.
    Jeg er sikker på at skørungur på ingen måde bærer nag over at jeg elsker vitus højt, tværtimod. Han ville flehme af glæde over at jeg er glad igen og uden selvmordstanker.

Og når det bliver min tid, så vil vi igen mødes for enden af regnbuen smiley

• #4   27. maj 2015 (det skiller vandene, om man tror på at nogle mennesker kan kommunikere med levende og afdøde dyr) Men af winnie stubkjær fik jeg at vide at skørungur gerne ville sige - se mor jeg kan løbe vildt hurtigt nu smiley
    Hele hans liv havde han en fedtmule gang med bagbenene, han løb meget sjældent på folden og i den sidste tid var det kun stift grissepas

• #5   27. maj 2015 Der er vidst Horsens hesteslagter.
    Og mener osse Mariager har hesteslagteri.

• #6   27. maj 2015 Jeg fandt et par stykker med min gamledreng på sjælland. Og ringede så rundt. Vigtigt med heste de tages når der rent og ikke lugter af blod osv. Desværre måtte min gamle slet ikke slagtes da han ikke var chippet og gav ingen mening at chippe ham for at aflive ham. Syntes jeg, så han blev brugt til dyrlæge studerende istedet. Næsten alle heste er idag udtaget for konsum ellers kan man ikke få dem opstaldet, så vis det lykkes for dig at få den slagtet så ja hattenaf for du tager ansvar og lader den ingå i vores fødekæde.

• #7   27. maj 2015 Aalestrup slagteri slagter også heste..
    Ellers er der også Onsild slagterhus.

Kæmpe kram og skulderklap til dig for at tage det største ansvar som heste/dyreejer, og det er at sige stop når det ikke længere er for dyret skyld at det bliver holdt i live..
    Håber du finder et sted du kan få din ven sendt godt afsted fra...

• #8   27. maj 2015 Hårdt men klogt .

• #9   27. maj 2015 Han er ikke taget ud af konsum (har medicin bevis) og før det var det dyrlægen der kom ud hver dag og gav ham medicin

• #10   27. maj 2015 Dyrlægen kommer ud senere i dag for at sige god for om han kan vente til slagteren har tid i næste uge. ellers siger jeg Farvel i dag smiley

han skal ikke stå for at jeg kan tjene lidt i stedet for at miste lidt penge

• #11   27. maj 2015 Brug tiden i dag til at få taget nogle gode billeder af jer sammen..
    Lige meget hvad udfaldet bliver, så kunne du klippe nogle halehår af ham, sådan nogle rigtig lange hår.. Bagefter kan du få lavet sådan et armbånd af hårene, som evigt minde om din hest..

• #12   27. maj 2015 Det var da en rigtig god ide smiley tak

• #14   27. maj 2015 daka er bestilt og kommer fredag.. dyrlægen kommer i morgen formiddag .. Han har det rigtig skidt smiley

• #15   28. maj 2015 Vil tænke på dig i dag , det er hårdt men en rigtig beslutning , respekt for du ikke bare tænker på penge , husk at tage dens sko af hvis den har det inden daka kommer det koster virkelig kassen hvis den har sko på smiley

• #16   28. maj 2015 Min dreng blev aflivet i dag kl 8 )':

• #17   28. maj 2015 Det hele gik stille og roligt .. som dyrlægen sagde : selv det her var han osse dygtig til

• #18   28. maj 2015 Det var godt han kom godt afsted.. Det må også give dig en masse ro, selvom det er hårdt..

Varmt kram herfra..

• #19   28. maj 2015 Er faktisk okay. Ved han har det godt hvor han er nu.. Han kunne næste ikke gå 50 meter /: så er slet ikke I tvivl om at det var det bedste for ham.. det var blevet meget værre bare på en dag

• #20   28. maj 2015 Er så knust.. daka har allerede hentet ham selvom jeg bestilte afhentning til i morgen !! må det godt det? havde lovet ham at komme ud og sige farvel en sidste gang.. (ved godt han er død nu) men det er fandme ikke okay !!! havde brug for den sidste farvel

Kommentér på:
slagter

Annonce