{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
731 visninger | Oprettet:

Hvor stor sandsynlighed? {{forumTopicSubject}}

Hej HGere.

Da dette er min første hest, og dyrlægen nok ikke ville fortælle mig helt 100 % hvad min hests udsigter er, spørger jeg jer. Mere hvis nogen har erfaret noget lignende.

Jeg har en 20 årig, gammel military hest. Hun har i den periode jeg har haft hende (3 år) haft kolik 3 gange, lungeinfektion 1 gang og halthed en gang. Derudover har hun haft kolik flere gange, end de år jeg har levet, gennem hendes ungdom. Hun har også en gammel skade på højre bagben som var grunden til hendes endte karriere indenfor military (hele benet blev sprættet op)

Hun havde dyrlæge her i dag. Positiv i bøjningsprøve, halthed ved begge bagben og højre forben og markant hævelse ved højre bagben. Hun får smertestillende de næste 5 dage, samt bliver smurt ved hævelsen i de næste 10 dage.
De næste 4 uger må hun KUN skridtes 30 min om dagen og gå på fold.

Mit spørgsmål er: hvad er udsigterne? Hvis hun skal leve resten af hendes liv i smerte, vil jeg selvfølgelig vælge aflivning. Men vil gerne vide, hvad hendes udsigter er? Hun er tough lady, som ikke viser megen tegn på smerte, men kan jo se at det gør ondt. Så ja, hvad er udsigterne for hende?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor stor sandsynlighed?
  • #1   11. jun 2015 Acceptere at hendes dage er talte og tag farvel før hun har så store smerter at hun ikke længere klarer at skjule det smiley

    Min tidligere lånehest (som jeg skulle købe) gik ikke igennem bøjeprøven og Tove Due kunne bare ikke finde ud af hvad der var galt. Vi fik en hestevisker på der fortalte at hun havde en betændelse i skulderen (hun havde gået med længe) der gjorde at hun fejlbelastet knæet så derfor gik hun urent plus en punkteret slimsæk. Hun skulle stå en måned i ro og få noget betændelse dæmpende og ny sadel da den var synderen. Jeg købte ny sadel, og gik i gang med genoptræningen. Fire måneder efter gled hun lige igennem undersøgelsen smiley
    Der var aldrig nogle tegn fra hende at hun havde smerter.. Hun skjulte det SÅ godt... smiley hun var kun 6år.
    Så gør din hest den tjeneste at lade den komme herfra med mest mulig glæde smiley

    Mvh TT


  • #2   11. jun 2015 Vi har valgt at give hende de her 4 uger (medmindre det bare bliver værre) for at se, om der kan komme en forbedring. Men ja, tænkte nok at hendes dage er talte. Fuck det er hårdt smiley

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #3   11. jun 2015 Nu er jeg ikke dyrlæge, men tænker at det skyldes slid, altså noget som ikke forsvinder igen.

    Jeg tror ikke der sker noget på de fire uger, og tror egentligt at udsigterne er enormt ringe..

    Selvfølgelig kan en dyrlæge ikke komme med præcise udsigter, det er derfor de ikke giver dem, fordi de ved at en fejl forudsigelse skaber en masse drama og dårlige rygter, så er det bedre at holde igen med dem.


  • #4   11. jun 2015 Ja smiley aldrig sjovt at skulle sige farvel til nogen man holder af smiley
    Tænk på at du hjælper hende.

    Mvh TT


  • #5   11. jun 2015 Håber HÅBER at der er forbedring i løbet af de her 4 uger. Men jeg vil heller ikke holde hende i live for min skyld.

Kommentér på:
Hvor stor sandsynlighed?

Annonce