{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.144 visninger | Oprettet:

Forsvarligt hestehold {{forumTopicSubject}}

Det kan undre mig, at en person tidligere ansat ved nordjysk dyrredning. kan have sin hest under det jeg vil betegne som uansvarligt, og personen har travlt med, at lave falske anmeldelser på andre. for det første er hendes hegn lavet af tykke jernrør, fordi hun ikke vil ofre hegnspæle og hendes mand er smed og har kunne få disse tykke jernrør gratis. De kan ikke bøjes pga tykkelsen. der på er der bundet med knuder bredt nylon hegn, så hvis hesten skulle komme i hegnet har den ingen muligt for, at slippe fri. der udover går hesten mutters alene uden nogen som helst artsfæller i nærheden. kun denne ensomme stakkels hest helt alene i stald og på fold. og der til kommer de nye regler om gulvbelægning der trådte i kraft i januar. gulvet i stalden er spejl glat epoxymalet gulv, som hesten slet ikke kan stå fast på. dette er også i boksen, hvor der bliver strøet med spåner, så der ikke kan laves en tyk madras der ville gøre det muligt for hesten, at stå bedre fast. jeg ved ikke med jer. men jeg syntes ikke det er okay, at have hest på den måde.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forsvarligt hestehold
  • #1   15. jun 2015 Jamen hvis du har kendskab til disse ting og mener at de overtræder loven/regler, så må du jo anmelde.
    Eller du kunne måske rådgive personen om bedre forhold


  • #2   15. jun 2015 En historie har altid mindst 3 sider, din, hendes og sandheden.
    Nogle af mine pæle er også jern, andre telefonpæle, andre tentapæle og andre igen alm 8 cm træpæle.
    Er jeg så dyrplager?


  • #3   15. jun 2015 Kan ikke se hvor du vil hen med dette opslag?
    Er det bare for at brokke dig, for at sige "jeg ved bedre" eller noget helt tredje?


  • #4   15. jun 2015 Falske anmeldelser er selvfølgelig ikke i orden.
    De andre ting lyder ikke voldsomt i mine ører (man kan sagtens lave en bund med spåner, der kan bære grunde til at hesten står alene og jernpæle er da ok, de tykke træpæle kan da heller ikke give sig), men måske ser det værre ud når man er der. Hvis du synes det er kritisabelt, så send en forespørgsel til dyreredningsforeningen, så er jeg sikker på de kigger på det smiley


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #5   15. jun 2015 Det lyder for mig mere som en person du ikke bryder dig om, og derfor bare vil finde en masse fejl ved..

    Hegnet ser jeg intet galt i - tvært i mod.

    Gulvet, hmm, det kan være en sag om penge, som der måske ikke lige er råd til - det kan ske for alle, og der er nu en gang ting der er vigtigere end et gulv.

    Træsorter i boks - skide god løsning, man kan sagtens lave en god solid bund.

    At hesten går selv - det må den gerne, så ingen fejl der..


  • #6   15. jun 2015 At man bruger jernpæle på folden kan jeg ikke lige få øje på problemet i. "kan ikke bøje" -jamen det skal hegnspæle dælme da heller ikke...

    Jeg har lidt svært ved at tage indlægget seriøst, pga tonen det er skrevet i -kan ikke vurdere om der faktisk er noget at komme efter, eller om der blot er tale om brok og måske gammelt nag e.l.

    Men er der rent faktisk brud på lovgivningen, så anmeld det da...


  • #7   15. jun 2015 Det er desværre ikke ulovligt at have en hest til at gå alene:/ anmeldte engang en der stod sammen med køer, der fik jeg afvide at det ikke var nok til en sag smiley men det er synd at nogle lader deres hest gå alene smiley

  • #8   15. jun 2015 Jeg forstår godt du er frustreret, hvis du ser noget som ikke er okay.
    Lige nu er jeg selv vidne til en hest, hvis ejer misrøgter den ift. pasning med smed (hesten går med sko). Det gør mig voldsomt vred og frustreret at jeg ikke kan gøre noget for at hjælpe hesten smiley


  • #9   16. jun 2015 loven siger desværre kun at det er føl/ungheste som ikke må gå alene:
    § 17. Heste skal i mindst 2 timer 5 dage om ugen motioneres eller gives fri bevægelse på fold.
    Stk. 2. Stk. 1 kan fraviges, hvis veterinære eller vejrmæssige forhold taler afgørende herfor.
    Stk. 3. Når føl og plage er på fold, jf. stk. 1, skal de, indtil de er 2 år gamle, på fold sammen med artsfæller, medmindre veterinære forhold taler afgørende herimod.

    det eneste som kan være ulovligt kan være gulvet:
    § 11. Gulvet i stalden og boksen skal være jævnt og ikke glat. Gulvet skal være konstrueret således, at hestene ikke kommer til skade eller udsættes for lidelse.

    det med folden. tjaa mine tykke træpæle knækker nu hellere ikke. nylontråd skulle gerne gøre det ved kraftig tryk.

    spåner: mange bruger spåner, og man kan godt lave en god bund.


  • #10   17. jun 2015 Jeg kan godt være lidt for hurtig til at dømme andre når det kommer til dyr - og ringer hellere en gang for meget end en gang for lidt (better be safe than sorry).. Laver jeg så falske anmeldelser?

    Jeg har selv haft jernstænger / tykke brædder på mine folde.. Er jeg så uansvarlig?

    Min ene hest går også alene.. Er jeg så dyremishandler?

    Min stald opfylder ikke alle lovkrav.. Burde jeg slet ikke have hest??


Kommentér på:
Forsvarligt hestehold

Annonce