{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  God hest for rytter m. rygproblemer
  • #2   21. jun 2015 Du skal vælge en hest med en "flad" gang - ikke en med stor gang og rygsving smiley

• #3   21. jun 2015 Charlotte. hvis det er Linnea der døjer med ryggen er det fuldstændig uden virkning at putte silicium underlag under sadlen, da det jo er hestens bevægelser som giver problemerne, dem kan man jo ikke fjerne.

jeg døjer selv med ryggen og det er især slemt hvis hesten har meget ryg sving. jeg fandt mig en pony uden så meget rygsving, altså en lidt flad trav. det var løsningen for mig. det gik ikke væk, men jeg var ikke i nærheden af at Være så plaget af ryggen som en hest med stort rygsving.

måske det også virker for dig.

alternativt kunne en islænder med en stærk tølt vær en ide. man sidder så stille og behageligt når islændere tølter

• #4   21. jun 2015 Islænder smiley

• #5   21. jun 2015 Tak Lena! smiley
    Min mor har en islænder og ja man sidder fantastisk i tølt... Tror bare desværre ikke lige det er min type hest til hverdag
    Men tak for hjælpen

• #6   21. jun 2015 Ja det er jo så et spørgsmål om den enkelte hest..

jeg har dårlig ryg, og under ridningen er min hest med en flad og ikke meget gang bedst, men lang sigtet er min hest med kæmpe rygsving bedst, hvis jeg rider ham regelmæssigt et par gange i ugen ja så begynder min ryg faktisk at blive bedre og bedre..

• #8   21. jun 2015 Det kommer nok meget an på hvad rygproblem du har tænker jeg smiley

Jeg døjer med ømheder, spændinger og smerter i lænden grundet en lændehvirvel som delvist er sammenvokset med bækkenet. Men jeg oplever at jeg har færre problemer med ryggen når jeg rider, da det er medvirkende til at få bevæget min ryg i rigtig mange retninger.
    Jeg har ikke rigtig problemer med om hestene har stor eller lille gang, det skal selvfølgelig hænge sammen med ens muskler. Jo mere sving der er jo flere kræfter bruger jeg på at sidde roligt og stabilt og det bliver jeg selvfølgelig øm af til at starte med, men det tager af når jeg begynder at bygge muskler til det smiley

• #10   21. jun 2015 Jeg har også dårlig ryg, og for mig, er den gamle type PRE genial. Det er som at sidde i en sofa. smiley

Min forrige hest var dog også fantastisk!
    Han har en rigtig lækker blærerøvs gang, men med minimalt rygsving, også en rigtig sofa hest. smiley
    Han er Araber, Hannoveraner Fuldblods blanding. smiley

• #11   21. jun 2015 Jeg synes jeg oplever, at det kommer an på sadlen, om jeg får ondt i ryggen eller ej? For nogle sadler kan jeg bare ikke med smiley

• #13   21. jun 2015 Jeg ville finde mig en Lusitano, eventuelt PRE hvis jeg døjede med ryggen. De er virkelig brugervenlige at sidde på. Der er minimalt rygsving på trods af at de virkelig arbejder igennem - helt fantastiske heste smiley

• #14   21. jun 2015 En tilføjelse til morkaren, så underviser BBHinstruktørerne på den måde, og stiler efter lette og enkle signalet smiley

• #16   21. jun 2015 Jeg tror at du må ud og prøve dig frem.

Det der er vigtigst for mig er helt klart at hesten har bløde og langsomme bevægelser og så gør det egentlig ikke så meget hvor store de er. Ubalancerede/jappende heste er jeg ikke særlig glad for. Jeg kan også straks mærke i ryggen hvis sadlen ikke er go, om det så er fordi den er for bred eller ikke ligger helt 100% i balance.

• #17   21. jun 2015 Så må jeg enten have været heldig, eller du uheldig, for jeg har kun godt at sige om dem jeg har haft. Nu har ambitionerne også kun været en afslappet hest som gik holdbart og for lette signaler, med til det har jeg haft succes smiley

• #18   21. jun 2015 Husk at ikke alle spanske racer er ens. Da jeg var i Spanien red jeg både en pre og lusitano. Lusitanoen havde virkelig en hård og tung trav og især galop. Den var slettes ikke behagelig at ride smiley

Mvh TT

• #19   21. jun 2015 De lusitanoer jeg hat prøvet har ellers alle været super lette og virkelig gode at sidde på - men de er jo forskellige alle sammen smiley

• #20   21. jun 2015 For mig er der to ting der skal være på plads for at min ryg kan holde ud at ride.

For det første skal sadlen passe til mig. Den skal ikke have for meget støtte og især ikke for dybt sæde, da det låser mig fast og det giver yderligere spændinger i ryggen.

For det andet er det meget vigtigt at hesten slapper af, arbejder korrekt over ryggen og kan rides for lette hjælpere. Hvis det er på plads betyder hestens gang faktisk ikke noget.

• #21   21. jun 2015 jeg døjer med ryggen og har lige købt en pre.. netop fordi de er gode til os med brækkede, slidte, osv rygge..

• #22   22. jun 2015 da jeg skulle have egen pony for 3 år siden, var jeg ude og prøve 5 ponyer eller der omkring, den ene var der noget travhest i, det var en kanon sød pony med et dejligt sind, men jeg fik SÅ ondt i ryggen af dens landinger efter springene, og den travloppende galop, så det kunne jeg ikke holde til i længden! en god ide ville være at finde en godt rolig hest med blød og flad bevægelse, som ligesom "gynger" dig når du rider, og ikke bare tipper dig fra side til side. smiley

• #24   24. jun 2015 Mange tak for svarene alle! smiley jeg må nok bare ud og prøve mig frem, når ryggen er hel igen..

Kommentér på:
God hest for rytter m. rygproblemer

Annonce