{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.116 visninger | Oprettet:

engbrandbærer i wraphø {{forumTopicSubject}}

Sagen er den, at der hvor har opstaldet min pony, er der slået wrap på en mark der er engbrændbære på. Jeg har nævnt det for ejeren, men hun siger bare hun aldrig har haft problemer i alle de år hun har slået hø osv.

Man siger jo at hesten må spise 5 % af deres kropsvægt, men det skader vel stadigvæk deres lever selvom de ikke får 5% af deres kropsvægt?

Jeg vil ikke tilbyde min pony at spise det, men hun forstår bare ikke alvoren i hvor giftige de er. Jeg spurgte om det var muligt at sprøjte næste år for at få bugt med dem, men det var hun heller ikke interesseret i.

Så jeg står i et dilemma, at enten skal jeg skaffe mit eget wrap, eller flytte ham smiley syntes det er en rigtig træls situation, da stedet ellers er rigtig godt udover det med engbrændbærene smiley

Er der nogle der har erfaring med wrap der har været engbrændbærer i? har i bare fodret med det alligevel? Hvis det stod til mig skulle det kasseres, men det kan jeg jo ikke bestemme smiley

3 af hestene blev forgiftet sidste år af dem på marken, hvor de havde sår på mulen ( var ikke opstalder på det tidspunkt) de er alle 3 kommet sig idag.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  engbrandbærer i wraphø
  • #1   11. jul 2015 Jeg ville aldrig tage chancen og give min hest wrap/hø med giftige planter i! smiley Køb dit eget.

• #3   11. jul 2015 Begge typer er giftige i både hø og wrap... Ville aldrig tage chancen....

Mælkebøtter ikke giftige for heste, men derudover er de fleste gule blomster giftige ja smiley

• #5   11. jul 2015 Læs netdyrelægen

• p
    p Tilmeldt:
    dec 2012

Følger: 2 Emner: 1 Svar: 23
    #6   11. jul 2015 Jeg tror også jeg ville købe mit eget eller flytte, og ellers spørg om hun har en forsikring, der dækker, hvis din hest bliver forgiftet. Ved godt det ikke hjælper din hest, men mere for, at få hende til og tænke sig om i forhold til hvad hun fodre med.

Har selv stået et sted, hvor de " glemte " at give vand, endte med og flytte, men det hjalp lidt da jeg spurgte til deres dækning, så fremt min hest blev dehydreret.

• #7   11. jul 2015 Desværre er det jo sådan ved opstaldningsteder at "kan man ikke lide lugten i bageriget så må man smutte". Jeg ville købe mit eget wrap/hø hvis du nyder at være derude smiley

• #8   12. jul 2015 Jeg ville aldrig turde fodre min hest med sådan noget! Men jeg ville heller ikke lade min hest stå et sted hvor man ikke fjerner dem. Det har man faktisk pligt til! De breder sig meget og er svære at få bugt med igen. Man kan smøre dem med round up nogle år i træk, det hjælper. men det skader miljøet og kemikalierne ender i vores og dyrenes kroppe hvor de skaber ubalancer og sygdomme. Her på gården rykker vi dem op med håndkraft. Det er et knoklearbejde, men jeg synes det er det bedste valg.

• #9   12. jul 2015 Rykker også op med håndkræft på folden. Dog har jeg ikke fjernet på marken med wrap, da jeg ikke gider bruge tid på det hvis jeg alligevel flytter. For det ender det nok med jeg gør smiley

• #10   12. jul 2015 Jeg står et sted hvor jeg ikke får nok hø med i prisen så jeg køber hø ude fra. Så køb dit eget hø hvis du er glad for stedet. smiley

Mvh TT

Kommentér på:
engbrandbærer i wraphø

Annonce