{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.481 visninger | Oprettet:

Nogen med erfaring omkring binyrebarkhormon?? {{forumTopicSubject}}

Hej alle.
Jeg ville høre om nogen af jer har erfaring med binyrebarkhormon som indsprøjtning?

Jeg har næsten lige fået det for 7 dage siden og mine smerter er værre og lægen kan intet gøre for mig, andet end kirurgisk smiley

Del meget gerne jeres erfaringer med mig


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nogen med erfaring omkring binyrebarkhormon??
  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #1   16. jul 2015 Det er noget giftigt stads, men samtidig en fantastisk medicament.

    Her er lidt bivirkninger ved længere varende brug:

    Den vigtigste bivirkning er undertrykkelse af binyrebarkens egen funktion ved længere tids brug af binyrebarkhormon, fx prednison eller prednisolon. Der kan desuden komme afkalkning af knoglerne (osteoporose), med fx brud på ryghvirvler. Børn kan blive væksthæmmede. Der kan komme hudforandringer med akne, underhudssprængninger, øget hårvækst, blødninger, fedme af ansigt og kroppens centrale dele, mens arme og ben er påfaldende tynde i forhold til kroppen, tomat- eller måneansigt, psykiske symptomer i form af en opløftet stemning (eufori) eller regulære psykoser (sindssyge), mavesår, især ved samtidig behandling med gigttabletter af typen ibuprofen, nedsat modstandskraft mod betændelse, fx tuberkulose. Der kan komme muskelsvækkelse og grå stær.

    Ved behandling i kort tid, det vil sige mindre end en uge, er der dog oftest ingen eller lette bivirkninger.



  • #2   16. jul 2015 Har ingen erfaring med mennesker men både på hund og hest.
    Hunden fik 24 efter indsprøjtningen pludselig voldsom opkast og svimmelhed. Lå og pev, ville ikke gå, og når han endelig kom op og stå, slingrede han og væltede. Måtte indlægges på dyrehospitalet natten over og være under streng overvågning den næste uge.
    Hesten fik 24 timer efter indsprøjtning slem kolik og måtte ligeledes have dyrlæge ud.


  • #3   17. jul 2015 Har du fået det som indsprøjtning i ledet, piller eller drop/depot? Har prøvet alle tre flere gange, og har både gode og dårlige erfaringer med dem alle

  • #4   17. jul 2015 Jeg har fået sådan en sprøjte for pollenallergi - og der havde jeg altså ikke ondt langt tid bagefter. Jeg var øm efter stikket, men ikke sådan voldsomt. Min søster fik også sprøjten, og hun fik heller ikke ondt. For os virkede det bare ikke smiley

  • #5   17. jul 2015 Jeg har fået indsprøjtning direkte ind i muskel i min hofte, og nu når jeg bare bevæger mig lidt kan jeg næsten ikke gå. Dvs, bare jeg skal gå omkring 50 m skal jeg have en at støtte mig til.

  • #6   17. jul 2015 Måske de har ramt noget forkert... Det er noget giftigt stads. Jeg fik det engang i knæet, hvor lægen ramte forkert. Det var den mest ekstreme smerte jeg nogensinde har oplevet og jeg kunne ikke bevæge knæet i en uge. Vævet blev helt ødelagt på den ene side(der var kun meget tynd, sart hud tilbage)og her 5 år senere er knæet stadig ikke helt som før, dog meget bedre.

  • #7   17. jul 2015 Det er virkelig noget heftigt stads med rigtig mange følge bivirkninger, bla. Knogleskørhed. Men det er også et fantastisk medikament, men ikke noget man bør tage til dagligt. Med mindre man virkelig ikke kan undvære det grundet sygdom

  • #8   17. jul 2015 Må man spørge om hvorfor du har fået det? smiley

  • #9   17. jul 2015 Giftigt af helvede til. Har ALDRIG hjulpet mig og min gigt. Hverken som piller eller som indsprøjtninger direkte i knæene. Kan kun sige dårligt om det smiley

  • #10   17. jul 2015 Jeg har en "springer hofte" mener jeg nok det hedder, øhm jeg har hele min barndom haft smerter, men de seneste par år er det blevet værre.
    Jeg blev først sendt til fys af min læge, som har speciale indenfor hofter osv.
    Øvelserne jeg fik hjalp overhovedet ikke. Derfor var næste step indsprøjtning, så min irriteret musklen kunne få noget ro.


Kommentér på:
Nogen med erfaring omkring binyrebarkhormon??

Annonce