Facts om føl fra følejere {{forumTopicSubject}}
Okay.. Det kan måske ikke ligefrem kaldes facts, men jeg kunne ikke finde på andet kort :).
Jeg er så småt begyndt at læse en masse om føl og træning.
Men jeg kan forstille mig at det ikke er alt man kan læse sig til?
Så jeg tænker der må sidde nogen erfarede føl ejere herinde, med nogen gode råd, fif, tricks og andet godt som en førstegangs føl ejer måske ikke kender til :)?
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
udnyt at føllet er lille og nemt håndterligt, så jo mere man kan tage den med på tur og lade den opleve ting, desto mere sikker hest får du.
man skal selvfølgelig huske på at tage det i hestens tempo og ikke forvente 10.000 ting på en gang
jul 2015
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 7 Svar: 38
Kender i ikke nogen hjemmesider ( måske bøger ) man kan læse og lære en masse om føl i ?
mar 2011
Følger: 145 Følgere: 1640 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.475
Mvh TT
jul 2015
Jamen jeg har faktisk lidt spørgsmål, og der kommer garanteret flere løbende :)..
Er det normalt at forsikre føl ? Hvordan foregår det , og hvad betaler man ca?
Er det normalt de får deres 6 mdr. Vaccine hos opdrætter ? Eller skal man selv sørge for det??
Skal de beskæres lige så ofte som rideheste ? Hver 6-8 uge?
jul 2015
Er 6-7 mdr for tidligt ?
mar 2011
Følger: 145 Følgere: 1640 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.475
De skal have vaccination hos avler første gang og blive chippet. Anden gang kommer an på hvor gammelt føllet er når det forlader avler.
Jeg forsikrede Tindur med liv og død da han var syv måneder. Har stadig kun denne forsikring på ham.
Ang beskæring så kommer det helt an på hvor hurtigt hovene vokser. Tindur sine hove har altid vokset langsomt og jeg har smed Max fem gange årligt.
Mvh TT
Facts om føl fra følejere