{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
657 visninger | Oprettet:

ingen hjelm??? {{forumTopicSubject}}

jeg høre titi for, at jeg på nogle af mine billeder rider uden hjelm..

og læser også tit andre, blande sig i om folk har hjelm på eller ej..

hvorfor spilde jeres tid og ressorcer på at spørge folk hvorfor de rider uden hjelm???

det er da folks eget valg, og alle som har med heste at gøre, ved hvilken risiko de tager, ved at ride uden hjelm...

det ændre jo ike noget, at en fremmed tøs, skriver til en at det er livs farligt at ride uden hjelm... det hjælper da ikke noget???

hvorfor blande sig*?? jeg forstår det ikke

he he


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ingen hjelm???
  • #1   21. feb 2007 rider selv uden hjælm nogle gange . .
    syns det er lidt træls af såå mange folk siger ,
    Ej få ig en hjælp på eller sådan noget .

    kig gerne mit album med Colada .
    der rider jeg nemlig også uden hjælm


  • #2   21. feb 2007 På vores rideklub bliver man smidt ud hvis man ikk har hjelm på når man er under 18 år .
    Jeg synes det er temmelig vigtigt at have hjelm på , og jeg må heller ikk ride for mine forældre hvis jeg ikk har den på smiley


  • #3   21. feb 2007 rider sådan set altid med hjelm, men hvis vi bare er ude at gå en lille tur, kan jeg da godt finde på at hoppe op på hende. men er ligeglad men hvad folk gør, da det er deres eget valg

  • #4   21. feb 2007 jeg rider til gengæld ALDRIG spring uden hjelm... men rider næsten aldrig dressur med smiley

    ved godt man aldrig kan være 100 procent sikker på hesten.. men jeg kan TYDELIGT mærke hvis isabella vil lave nogle numre... for hun er SÅ nem at gennemskue smiley


  • #5   21. feb 2007 Altså mine forældre er ligeglade med om jeg har hjælm på nå jeg rider dressur bare jeg har den på nå jeg springer og rider ture .
    Og det har jo ikke noget med og gøre af de er uansvarlige men de siger det er mit ejet valg om jeg vil sidde i kørestol nå jeg er 30 eller spdan noget og det har de ganske ret i af det er mit ejet valg smiley


  • #6   21. feb 2007 Jeg er begyndt at ride uden hjelm, men kun på Ølle. Jeg har kendt hende i godt og vel 2 år nu og ved stort set hvordan hun reagere. Men jeg tager den på hvis jeg skal springe og hvis jeg skal på tur smiley

  • #7   21. feb 2007 har også altid hjelm på på tur smiley


    min mor spørger nogen gange til min hjelm når hun ser mig ride.. og så siger jeg, mor jeg rider altid uden hjelm i dressur smiley

    det tog mig over et år at overtale hende til at prøve at komme op på isabella... og hvad gjorde hun selv da hun prøvede hende?? hoppede op uden hjelm smiley

    isabella er idiot sikker


  • #8   21. feb 2007 jeg startede med at ride uden hjelm i sommers,,.. fordi der var så forbandet varmt at den ikke var til at holde ud at have på he he

  • #9   21. feb 2007 Jeq red uden hjelm 1 gang, oq der røg jeg af =)

    Heeh
    Det er sidste gang jeg ridder uden hjelm


  • #10   21. feb 2007 he he jeg er heldigvis ikke røget af uden hjelm.... 7-9-13

  • #11   21. feb 2007 altså nu har jeg kendt Polly i 9 år, jeg har selv redet hende til, jeg kan mærke på hende hvilket humør hun er i (svinger meget, rigtig tit), jeg kender alle hendes numre - men for mig er det en vane at have hjelm på

  • #12   21. feb 2007 ja det er folks egen skyld hvis de ender som grøntsager...

    og derfor synes jeg ikke fremmede burde blande sig.. de kan vel i og for sig være ligeglade???

    jeg synes det er okay at familie og kammerater stiller spørgsmål. for det er trods alt dem som sidder tilbage hvis der sker noget smiley


  • #13   21. feb 2007 jeg synes det er i orden hvis at man rider uden hjelm når man er 18 år, saaden er det også på vores rideskole.
    men det må man jo selv om .
    man skal jo bare lige tænke over at man kan komme mere til skade


  • #14   21. feb 2007 Jeg synes ikke folk burde blande sig, når du er over 18. Kun hvis du ikke havde prøvet at ride særlig meget.

    -Men jeg synes til gengæld at det er uansvarligt når nogen uden 18 rider uden hjelm.
    JEg ved godt du slår dig lige meget hvis du ingen hjelm har på, uanset om du er 14 eller 18.


  • #15   21. feb 2007 Jeg rider altid med hjelm på Wizard. Connor gjorde jeg ikke.

    - Jeg rider ALTID med hjelm på nye fremmede heste.


  • #16   21. feb 2007 Jeg rider altid med hjelm, men det er så også ulovligt hvis jeg ikke gør det..

  • #17   21. feb 2007 det er okay for mig vis ejern kender hesten så godt at de hved hvad de laver og hvordan hesten tempermant er så er det okay for mig men vis det er nogle som ikk kender hesten ret godt og vis man lige har fået den så synes jeg at man burde ride med hjem intil man kender den godt men jeg rider altid med ridehjelm jeg vil da ikk have hul i hovedt

  • #18   21. feb 2007 : )

  • #19   21. feb 2007 Hvor Vic er opstaldet pt. er det et krav at man har hjelm på hovedet, når man rider - ellers ryger man ud af stalden. Og jeg må indrømme, at det er den ENESTE grund til at jeg har den på i dressuren.

    Jeg kunne komme med alle de grunde til at jeg helst dropper hjelmen i dressuren, men ser ingen grund til det - som voksen er det mit eget valg og jeg føler mig i stand til at læse den hest jeg rider.

    Skulle uheldet være ude, er det fuldt ud min egen skyld - det er jeg helt klar over og jeg tager ansvar for mine handlinger. Men eftersom jeg er faldet af 1 gang i de sidste 10 år (i spring hvor jeg havde hjelmen på) så føler jeg mig måske nok lidt for sikker...

    Men sådan har jeg det og det er der ærligt talt ingen der skal blande sig i - det er også sikkert og vist at når han flyttes til sommer, så bliver det til et sted, hvor jeg selv kan bestemme mht hjelmen - for den irriterer mig voldsomt i dressur ridningen...

    Sidst - mange af de der himler op når man ikke har hjelm på - tænker de overhovedet på den manglende beskyttelse der er i en dressurhat/bowler så snart man når LA og opefter (LA-klasserne rider mange mænd med bowler)?


Kommentér på:
ingen hjelm???

Annonce