{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.305 visninger | Oprettet:

Flue bid {{forumTopicSubject}}

Fluerne bider min hest, så den får et sår.
Jeg har forsøgt en del, men vil lige høre om andre har noget bedere til forebyggelse gerne.

Hun har en hvirvel der og fluerne laver et sår hvert år, og jeg har ret ondt af hende.

Jeg smøre et tykt lag salve på og det gør at de ikke kan komme til, men salven forsvinder jo efter nogle timer, og jeg kan jo ikke være der hele tiden.

Hvad ville i gøre?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Flue bid
  • #1   19. aug 2015 I de tilfælde bruger vi noget sulfosalve, der vist hedder Formocibazol, som gør, at fluer og insekter ikke kan komme i. Det danner en skorpe over såret. Men det skal man have gennem en dyrlæge - og det er vist kun nogle dyrlæger, man kan købe det af.
    Man kan også købe noget Stalosansalve - som er billigere og kan fås hos mange foderstoffer, som også laver en skorpe, så insekter ikke kan komme i.
    Men fordelen ved Formocibazol er, at det jo er et sulfapræparat, som er bakteriedræbende, hvor Stalosanen kun er let desinficerende smiley og når der først har været insekter i, er det klart at foretrække et bakteriedræbende middel.

• #2   19. aug 2015 Tjærespray har vi brugt hvis fluerne er dumme. Fås hos maskinhandlere

Mvh ponymor

• #3   19. aug 2015 Ved du hvorfor fluerne gør det?
    Tak, jeg vil høre min dyrlæge om det du nævner

• #4   19. aug 2015 Jeg ved det ikke, men vi har også en, som er ualmindeligt udsat og får store sår rundt på kroppen. Men hvad der gør hende så udsat, når hendes holdkammerater ikke er i samme grad, det er også et evigt mysterie for os smiley
    Men jeg ved, at ved det mindste sår - uanset hvor det sidder og hvordan det er kommet - sidder fluerne klistret dertil, som var det en hestepære. Og så længe fluerne sidder og gnaver i det, kan det jo ikke få fred til at hele...

• #5   19. aug 2015 Min starter uden sår, det er fluerne der laver såret, jeg har aldrig haft en hvor det er sådan.
    Og jeg har haft min andel af heste inde på livet

Kommentér på:
Flue bid

Annonce