{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.494 visninger | Oprettet:

Regndækken med eller uden Fleece foer? {{forumTopicSubject}}

Hej smiley
Jeg skal til at købe mit aller første regndækken til min hest som jeg fik her d. 1. August smiley Han er gammel rideskolehest og plejer ikke at have dækken på, men nu når det er blevet efterår og regnvejr kunne jeg godt tænke mig et regndækken, men er bare i tvivl om hvorvidt der skal være Fleece foer eller ej?

Hvad ville i tro?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Regndækken med eller uden Fleece foer?
  • #1   13. sep 2015 Jeg har altid fået af vide at regndækken med fleece ca er 50 G. Men om det er bedst med fleece eller ikke kommer an på hesten smiley min den ene skal ikke have fleece da han får det for varm, hvor min anden hest skal have fleece under ellers så fryser hun når det regner.

• #2   13. sep 2015 Jeg er egentlig lidt træt af fleecefoer smiley Der sidder altid rigtig mange hår fast i, som er super træls, når dæknet skal gøres rent om foråret, og så synes jeg altid det bliver så elektrisk på hesten, så jeg giver alting "stød", når jeg tager det af hesten...
    På den anden sider giver det jo lidt mere varme til hesten, end et regndækken uden fleece. Men personligt foretrækker jeg regndækken uden fleece og så et overgangsdækken på 150 g. Nogle steder kan man også finde dækner med 50 g, som jeg godt vil påstå kan erstatte et regndækken med fleecefoer smiley

• #3   13. sep 2015 Jeg ville ik bruge med fleece og et regndækken i vinterhalvåret er ik en god ide, da det forhindre hesten i at rejse sin pels så den isolerer.
    Hvis en af mine skal have dækken på bliver det et dækken med foer der kan kompenserer for at pelsen ik kan rejses

• #4   13. sep 2015
    Fleece gør noget underligt ved pelsen, det er møg elektrisk og der sidder 117 hår i det. Så hellere købe et dækken med 100 g.

Regndækken duer bedst hvis det bare skal tage for vind og lidt regn. Det duer ikke særligt godt, hvis det står ned i stænger hele dagen.

• #6   14. sep 2015 Jeg bruger altid regndækken med fleece til mine heste, da fleecen kan opsuge eventuel kondens eller sved uden at hesten bliver kold. Det er helt klart det bedste dækken for hesten til brug forår og efterår.

Og ja det giver da en smule ekstra arbejde med at fjerne hår fra fleecen, inden de skal vaskes, men hvis man lægger dækkenet på jorden og ellers bruger en gummistrigle, så er det ret hurtigt gjort smiley

• #7   14. sep 2015 Jeg foretrækker uden fleece smiley

• #10   14. sep 2015 Helt sikkert uden fleece!
    Jeg sætter stød til hesten hele tiden og fleece er et lidt besværligt materiale til heste.

• #11   15. sep 2015 Uden fleecefor! Vil ikke eje det skidt... Køber kvalietsdækkener så hestens hud kan ånde og danner derved ikke kondens, og så holder det tæt selv ved megen regn.. Har endnu ikke oplevet problemer med at hesten ikke kan rejse pelsen og derved isolere varmen, under brug af regndækken... Mange bruger regndækken om vinteren, udelukkende for at holde hesten tør, de har heller ikke problemer, men det kommer an på kvaliteten af dækkenet og om pasformen er god....

Kommentér på:
Regndækken med eller uden Fleece foer?

Annonce