568 visninger
|
Oprettet:
Ulvetænder {{forumTopicSubject}}
Hej er der nogle der har oplevet at ulvetænder IKKE genere under ridning?
Jeg har en ung pony der skal tilrides nu, og har set han har 2 ulvetænder. Så spørgsmålet er om jeg lige så godt kan fjerne dem med det samme inden den får en dårlig og smertefuld oplevelse nå den skal have bidet i munden. Eller om jeg skal prøve mig frem og se se om de genere
Min egen erfaring siger mig at de skal fjernes da de plejer at skabe ubehag og problemer...
Men avler mente ikke det nødvendigvis var nødvendigt
aug 2008
Følger: 163 Følgere: 146 Heste: 10 Emner: 225 Svar: 1.653
så jeg vil sige prøv dig frem med mindre de er ret store så ville jeg nok få dem fjernet
sep 2015
Følger: 14 Følgere: 4 Emner: 19 Svar: 111
feb 2008
Følger: 18 Følgere: 22 Heste: 3 Emner: 36 Svar: 135
- dette blev gjort primært pga, at det var to heste midt i LA-klasserne og derfor muligvis snart skulle have kandar på og så ville der ikke være plads til både bid og tænder, men min dyrlæge sagde at der sagtens fandtes heste, som havde ulvetænder og som gik med kandar.
Det som gjorde forskellen var størrelsen på hestens mund
- der er ikke altid plads til begge dele og ulvetænder kan sidde meget forskelligt. På den ene hest sad ulvetænderne lige op af kindtænderne mens den anden hest havde mellemrum mellem ulvetand og kindtænder
Håber det kunne hjælpe
apr 2008
Følger: 6 Følgere: 7 Heste: 1 Emner: 36 Svar: 1.109
De generer hende ikke umiddelbart, men der bliver ekstra tjekket når hun får ordnet tænder og jeg er selv opmærksom på det ift ridning
maj 2006
Følger: 62 Følgere: 67 Heste: 10 Emner: 12 Svar: 70
jan 2014
Følger: 15 Følgere: 15 Heste: 2 Emner: 2 Svar: 274
Ulvetænder