{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
568 visninger | Oprettet:

Ulvetænder {{forumTopicSubject}}

Hej er der nogle der har oplevet at ulvetænder IKKE genere under ridning?

Jeg har en ung pony der skal tilrides nu, og har set han har 2 ulvetænder. Så spørgsmålet er om jeg lige så godt kan fjerne dem med det samme inden den får en dårlig og smertefuld oplevelse nå den skal have bidet i munden. Eller om jeg skal prøve mig frem og se se om de genere smiley

Min egen erfaring siger mig at de skal fjernes da de plejer at skabe ubehag og problemer...

Men avler mente ikke det nødvendigvis var nødvendigt smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ulvetænder
  • #1   14. sep 2015 jeg havde en fjordhest da jeg købte ham som 8 års havde han aldrig fået efterset tænder og han havde sine ulvetænder der var intet med ham i munden.

så jeg vil sige prøv dig frem med mindre de er ret store så ville jeg nok få dem fjernet smiley

• #2   14. sep 2015 På den rideskole jeg var var der en hest med ulvetænder (jeg kaldte ham en vampyr) men det generede ikke nogen smiley

• #3   14. sep 2015 Jeg har i dag overværet to heste som skulle have fjernet ulvetænder,
    - dette blev gjort primært pga, at det var to heste midt i LA-klasserne og derfor muligvis snart skulle have kandar på og så ville der ikke være plads til både bid og tænder, men min dyrlæge sagde at der sagtens fandtes heste, som havde ulvetænder og som gik med kandar.

Det som gjorde forskellen var størrelsen på hestens mund

- der er ikke altid plads til begge dele og ulvetænder kan sidde meget forskelligt. På den ene hest sad ulvetænderne lige op af kindtænderne mens den anden hest havde mellemrum mellem ulvetand og kindtænder
    Håber det kunne hjælpe smiley

• #4   14. sep 2015 Min hoppe har ulvetænder. De er meget små og sidder helt tæt op af kindtænderne.
    De generer hende ikke umiddelbart, men der bliver ekstra tjekket når hun får ordnet tænder og jeg er selv opmærksom på det ift ridning

• #5   14. sep 2015 De sidder begge en i hver side øverst, med et ret stort mellemrum op til kindtænderne, jeg tror jeg prøver mig lidt frem så, om ikke andet så kender jeg da årsagen til hvis han er "dum" fortil smiley den ene er kun lidt fremme mens den anden er helt fremme smiley

• #6   14. sep 2015 Min 4 års som lige er tilredet, hun har også en enkelt ulvetand. Men tandlægen sagde at den ikke forstyrrede, eller gjorte ondt under ridning, så den beholde hun smiley

Kommentér på:
Ulvetænder

Annonce