{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.621 visninger | Oprettet:

hævet øje {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen
Jeg har lagt mærke til at min plags ene øje er mere hævet end det andet. Det er spidsen af øjet der er en smule hævet(man kan se der røde i øjet og det kan man ikke i det andet).

Kan det være at hun har fået noget I øjet eller er det noget jeg skal være bekymret over?

Håber i kan hjælpe mig.

Der er et billede mere i kommentarerne


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hævet øje
  • #1   15. sep 2015

    profilbillede
  • #2   15. sep 2015 måske fået et lille spark af en af de andre heste måske heller noget som din hest er følsom overfor smiley

  • #3   15. sep 2015 Okay. Tror du det kan være noget voldsomt som skal behandles?

  • #4   15. sep 2015 Sådan der ser et hesteøje som regel ud, når der har været mange fluer eller støv, som har irriteret øjet.

    Det kan også være en tårekanal, som er tilstoppet.

    Du kan skylle det med saltvand et par dage og se om det hjælper. Sørg også for at øjet ikke bliver irriteret af støv, insekter, etc.

    Hvis ikke hævelsen falder og der måske endda kommer en smule flåd/betændelse, så kontakt din dyrlæge. De kan give dig en rigtig øjensalve, som hjælper. Salven er ikke dyr, så det skal ikke afholde dig fra at kontakte dyrlægen.

    Jeg har prøvet det før med mine heste. Ofte hjalp det, hvis blot de fik et fluenet på lige i starten af sommeren. Så kunne jeg undgå disse øjne.


  • #5   17. sep 2015 Skyl med saltvand fra apoteket og hvis ikke hævelsen falder indenfor ca 3 dage så kontakt dyrlæge smiley

Kommentér på:
hævet øje

Annonce