860 visninger
|
Oprettet:
Det første bid {{forumTopicSubject}}
Hej derude!
Jeg står med en dejlig Plag, som forhåbentlig skal i tilridning til næste år.
Han har mødt et bid, men kun et tilfældigt 2-delt jeg har til at ligge. Vi har ikke arbejdet med signaler endnu, kun at have det i munden.
Men hvilket bid er bedst at starte ud med? Selvfølge skal det være et blidt et, men hvilket? Hvad vil i foreslå?
nov 2008
Følger: 265 Følgere: 1262 Heste: 11 Emner: 201 Svar: 6.438
Så jeg er stor tilhænger af det udelte bid, 3 ud af 4 heste i stalden går med det/skal gå med det :). Men det er jo også vildt forskelligt fra hest til hest hvad de vil have i munden.
apr 2007
Følger: 33 Følgere: 32 Heste: 6 Svar: 2.443
Men det er vel ligeså meget et spørgsmål om, at du prøver dig frem. Hvis du kun har det to-delte på nuværende tidspunkt, så prøv dig frem med det. Der er ikke et facit der siger, at det ene bid er et bedre "begynderbid" end andre - jeg vil dog fraråde skarpe bid, men det er nok ligeså meget en selvfølge for de fleste
jan 2009
Følger: 23 Følgere: 18 Heste: 3 Emner: 1 Svar: 285
sep 2009
Følger: 43 Følgere: 52 Heste: 3 Emner: 164 Svar: 2.788
Dog har han kun prøvet det 3-4 gange af få minutter, så det er for tidligt at sige, om det er noget for ham, da det stadig er en underlig en at have i munden.
Men jeg brugte også udelt til de 2 forrige, den gamle kunne ganske enkelt ikke gå på andet.
Det giver så meget mere ro og stabilitet i munden med et udelt bid, end med delt bid.
Det første bid