{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
860 visninger | Oprettet:

Det første bid {{forumTopicSubject}}

Hej derude!
Jeg står med en dejlig Plag, som forhåbentlig skal i tilridning til næste år.
Han har mødt et bid, men kun et tilfældigt 2-delt jeg har til at ligge. Vi har ikke arbejdet med signaler endnu, kun at have det i munden. smiley
Men hvilket bid er bedst at starte ud med? Selvfølge skal det være et blidt et, men hvilket? Hvad vil i foreslå?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Det første bid
  • #1   17. sep 2015 Jeg bruger udelt til min 4 års, hun er meget roligere på det end det todelte hun havde før :). Den anden unghest i stalden er pt vant til todelt, men ejeren vil hellere over på et udelt applemouth. Han har prøvet at have udelt før og det var han, ligesom min, roligere på :).

Så jeg er stor tilhænger af det udelte bid, 3 ud af 4 heste i stalden går med det/skal gå med det :). Men det er jo også vildt forskelligt fra hest til hest hvad de vil have i munden.

• #2   17. sep 2015 Jeg starter altid ud med et helt almindeligt to-delt, som du selv viser på billedet, indtil de er vant til at have biddet i munden. Så snart de er vant til det, plejer jeg at skrifte til et tre-delt HS Dynamic muffebid, som har fungeret godt på de unge heste, jeg har arbejdet med smiley
    Men det er vel ligeså meget et spørgsmål om, at du prøver dig frem. Hvis du kun har det to-delte på nuværende tidspunkt, så prøv dig frem med det. Der er ikke et facit der siger, at det ene bid er et bedre "begynderbid" end andre - jeg vil dog fraråde skarpe bid, men det er nok ligeså meget en selvfølge for de fleste smiley

• #4   17. sep 2015 Jeg ville også starte med et udelt bid, for at give så meget ro som muligt i hestens mund til at starte med smiley

• #5   18. sep 2015 Jeg har valgt et udelt med ophæng til min. smiley
    Dog har han kun prøvet det 3-4 gange af få minutter, så det er for tidligt at sige, om det er noget for ham, da det stadig er en underlig en at have i munden. smiley

Men jeg brugte også udelt til de 2 forrige, den gamle kunne ganske enkelt ikke gå på andet. smiley

Det giver så meget mere ro og stabilitet i munden med et udelt bid, end med delt bid. smiley

Kommentér på:
Det første bid

Annonce