1.177 visninger
|
Oprettet:
Hvad kan man gøre vedr. økonomi i lille rideklub? {{forumTopicSubject}}
Hej alle,
Min datter har netop fået part i en pony på en lille rideskole. Økonomien er ikke så stærk og jeg går her og prøver at tænke "ud af boksen" - hvordan kan vi forbedre økonomien?
Hvis I har nogle forslag, så hører jeg meget gerne fra jer.
Kunne man søge nogle sponsorater?
Kunne man hjælpe med nogle ting mod et tilskud? - evt. hvilke?
Osv.
Osv.
På forhånd tak!
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 27 Svar: 4.437
mar 2007
Følger: 35 Følgere: 41 Heste: 2 Emner: 284 Svar: 6.321
I kan leje hallen ud til fx hundeføre-foreninger, de vil gerne træne inde her til vinter.
I kan se om i kan spare på nogle ting i klubben.. Måske er der nogle ting i kan få billigere andre steder.
Mulighederne er mange:-) Held og lykke..
mar 2010
Følger: 66 Følgere: 77 Heste: 7 Emner: 717 Svar: 3.857
nov 2008
Følger: 31 Følgere: 32 Heste: 1 Emner: 437 Svar: 3.966
Det gør selvfølgelig at vi opstaldere må undvære faciliterne i de weekender, men det synes jeg og de andre heldigvis er en lille pris at betale for et velfungerende sted med en sund økonomi
apr 2007
Følger: 33 Følgere: 32 Heste: 6 Svar: 2.443
Ellers er det også nogle gode forslag med arrangementer. Hvad end det er kurser, stævner, ridelejre osv., er det ofte herfra de fleste klubber skaber overskud. Men det kræver, at folk er villige til at bakke op om klubben og bidrage med frivilligt arbejde
feb 2008
Følger: 1 Følgere: 5 Emner: 20 Svar: 2.869
Der er ret meget forskel på løsningsmodeller
jun 2008
Følger: 6 Følgere: 6 Heste: 2 Emner: 1 Svar: 1
Det er selvfølgelig klubbens økonomi der skal have et lille skub. Jeg ved de tidligere har fået sponseret sadler til et par af ponyerne.
Vi sælger også lodsedler op til jul, hvor alle giver den en skalle. Der bliver afholdt weekendridelejr i juni, hvor min egen datter også deltager og vi bidrager med kage, boller, pølsehorn og diverse - alt hvad man nu kan komme på, så alle bidrager lidt
Har fået mange gode forslag herinde og takker mange gange
feb 2008
Følger: 1 Følgere: 5 Emner: 20 Svar: 2.869
Julespringning eller Fastelavnsspringning:
Samme springbane i flere forskellige højder, hver start koster fx 50 kr., og man kan melde til 1 eller flere gennemridninger, hvor den næste så koster 25.
Alle deltagere er udklædte (få en lokal butik til at sponsere en lille udklædningspræmie eller to), og alle deltagere får en roset (se fx tilbudsrosetter hos Toproset, de er ikke ret dyre).
Alle får noget med hjem, man har en hyggelig dag - og hvis man er lidt ihærdig, får man den lokale avis ud og tager billeder, det giver noget reklame (husk at nævne sponsorer....) - og tilbyd evt. selv at skrive et "referat" af dagen til avisen.
Bed nogle mødre om at bage et par kager og sælg dem til ryttere/forældre/tilskuere.
feb 2007
Følger: 37 Følgere: 81 Heste: 6 Emner: 20 Svar: 227
Hvad kan man gøre vedr. økonomi i lille rideklub?