{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.177 visninger | Oprettet:

Hvad kan man gøre vedr. økonomi i lille rideklub? {{forumTopicSubject}}

Hej alle,

Min datter har netop fået part i en pony på en lille rideskole. Økonomien er ikke så stærk og jeg går her og prøver at tænke "ud af boksen" - hvordan kan vi forbedre økonomien?

Hvis I har nogle forslag, så hører jeg meget gerne fra jer.

Kunne man søge nogle sponsorater?
Kunne man hjælpe med nogle ting mod et tilskud? - evt. hvilke?
Osv.
Osv.

På forhånd tak! smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad kan man gøre vedr. økonomi i lille rideklub?
  • #1   29. sep 2015 Bedste bud og heste jeg har hørt om til rideskole er privat opstaldere der lader deres heste gå nogle timer. Men kræver nogle åbne heste ejere smiley for at det kan lykkes. Hvis det en rigtig klub kan man godt søge penge, ofte doneres der dog til konkrete ting. F.eks spring bane. Måske nye sadler. Vedligehold og løbende udgifter skal gerne kunne køre rundt selv. At lave arrangementer som ridelejer plejer at være god penge maskine men kræver en del frivillighed i arbejds kræften. Og ja heste er en dyr sport, og god undervisning og gode forhold koster penge. Så dette skal forklares, så der er elever og forældre der vil betale penge til stedet med god samvittighed. Parter og medejerskab kan hjælpe på folk føler for stedet. Og ud til by arrangementer og gør jer synlige. Alt står og falder med om de folk som driver stedet og de frivilige er på bølgelænge, held og lykke smiley selv pt formand i en 4h klub altid noget at lave.

• #2   29. sep 2015 I kan jo lave nogle arrangementer.. Nu er det snart jul, så hvad med et lille elev-stævne hvor i kan sælge lidt i cafeteriet. Eller et loppemarkede hvor folk kan købe en plads og komme og sælge deres brugte ting.
    I kan leje hallen ud til fx hundeføre-foreninger, de vil gerne træne inde her til vinter.
    I kan se om i kan spare på nogle ting i klubben.. Måske er der nogle ting i kan få billigere andre steder.
    Mulighederne er mange:-) Held og lykke..

• #3   29. sep 2015 Arrangementer er altid en god start. Evt søg sponsorater til f.eks foder og lign.

• #4   29. sep 2015 Jeg vil også foreslå, at I kan afholde arrangementer og leje faciliteterne ud til kurser. Det gør vi ude ved os. Ca. 10 weekender om året er ridehus + en bane og rytterstuen lejet ud til kurser (hestekurser, fx akademisk dressur, jordtræning, mv.)
    Det gør selvfølgelig at vi opstaldere må undvære faciliterne i de weekender, men det synes jeg og de andre heldigvis er en lille pris at betale for et velfungerende sted med en sund økonomi smiley

• #5   29. sep 2015 Mange steder er det også muligt at søge fonde. Det er ofte bedst at søge til noget konkret, f.eks. ny ridehusbund, nyt hegn e.l., men gode faciliteter trækker også flere til.
    Ellers er det også nogle gode forslag med arrangementer. Hvad end det er kurser, stævner, ridelejre osv., er det ofte herfra de fleste klubber skaber overskud. Men det kræver, at folk er villige til at bakke op om klubben og bidrage med frivilligt arbejde smiley

• #6   29. sep 2015 Du er nok nødt til at være lidt mere klar i din udmelding: er det din økonomi, der skal have et tilskud - eller er det klubbens?
    Der er ret meget forskel på løsningsmodeller smiley

• #7   29. sep 2015 Tusind tak for jeres inputs.. smiley

Det er selvfølgelig klubbens økonomi der skal have et lille skub. Jeg ved de tidligere har fået sponseret sadler til et par af ponyerne.

Vi sælger også lodsedler op til jul, hvor alle giver den en skalle. Der bliver afholdt weekendridelejr i juni, hvor min egen datter også deltager og vi bidrager med kage, boller, pølsehorn og diverse - alt hvad man nu kan komme på, så alle bidrager lidt smiley

Har fået mange gode forslag herinde og takker mange gange smiley

• #8   29. sep 2015 Vær OBS i lokalsamfundet - måske har det lokale pengeinstitut nogle midler man kan søge, eller der kan søges penge fra Lions, Y's Men eller den lokale byfest.

Julespringning eller Fastelavnsspringning:
    Samme springbane i flere forskellige højder, hver start koster fx 50 kr., og man kan melde til 1 eller flere gennemridninger, hvor den næste så koster 25.
    Alle deltagere er udklædte (få en lokal butik til at sponsere en lille udklædningspræmie eller to), og alle deltagere får en roset (se fx tilbudsrosetter hos Toproset, de er ikke ret dyre).
    Alle får noget med hjem, man har en hyggelig dag - og hvis man er lidt ihærdig, får man den lokale avis ud og tager billeder, det giver noget reklame (husk at nævne sponsorer....) - og tilbyd evt. selv at skrive et "referat" af dagen til avisen.
    Bed nogle mødre om at bage et par kager og sælg dem til ryttere/forældre/tilskuere.

• #9   29. sep 2015 Hvis der er en ride hal, kan den lejes ud en gang om ugen om aften til hundetræning. Det ved jeg man gør mange stede.

Kommentér på:
Hvad kan man gøre vedr. økonomi i lille rideklub?

Annonce