{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.014 visninger | Oprettet:

hvad kan man lave?? {{forumTopicSubject}}

hej igen.
et lille hygge emne fra mig smiley

kom idag til at, tænke på hvor meget jeg egentlig har lavet med min fjord fyr som bliver et år til april.

og kom så også til at tænke på hvor meget man egentlig kan med sådan en ung en.

har aldrig haft en så ung hest selv, men har dog leget med et par stykker, som skulle lære det basale som at blive striglet/rørt over det hele samt løfte hove og blive trukket... alt dette kunne min som 1 mdr.


men hvad kan man ellers lave med dem? hvad laver i med jeres?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvad kan man lave??
  • #1   3. feb 2016 miljøtræne, lege med prarplyer, store bolde, blloner, presseninger, vand ovs.
    Samt ture i trafik smiley


  • #2   3. feb 2016 I kan jo lege med plastik og presseninger i hvert fald. Det er altid en god ting, og man bliver glad for det senere hen. Og gåture i trafikken er fantastisk, jo tidligere jo bedre smiley

  • #3   3. feb 2016 Når jeg får min nye hoppeplag på knap 2 år hjem i marts, er noget af det første vi skal igang med, klikkertræning smiley Det er jo en træningsform du kan bruge til at lære hesten mange forskellige ting, uanset hestens alder og behov.

  • #4   3. feb 2016 vi har allerede snuset lidt til miljøtræning (miljøtræningskursus) og agility (+ "stævne") og trafik.

    klikker træning har jeg ikke en dyt forstand på, så det tør jeg næsten ikke begive mig ud i. han lære meget hurtigt.

    men har overvejet noget target træning så han også bliver "udfordret intellektuelt" men ved bare ikke om det er for tidligt for hans baby hjerne smiley


  • #5   4. feb 2016 Hvad med en masse tricks. Neje, smile, kysse, ryste på hovedet.
    Løfte forben når du gør, bakke når du går baglæns osv. smiley

    Min Bella kan smile, ryste på hovedet og neje. Det er så hyggeligt.


  • #6   9. feb 2016 Jeg ville nok ikke begynde på tricks såsom at neje, da jeg ville være bekymret for om føllet ville kunne tage skade af det. Men at smile og ryste på hovedet og ligeledes små tricks, kan jeg ikke se noget problem med smiley
    At træne trafik, presseninger, smed øvelser(lære føllet at stå med benet oppe i lang tid) osv osv. er kun rigtig godt i det lange løb! smiley


  • #8   9. feb 2016 Almindelig håndtering - dvs kunne gå til/fra fold/stald. Strigles og løfte hove og få dem renset.

    Og så gjorde jeg ikke mere ved mine 1 års - de skal bare have lov til at gå så meget så mulig på fold med legekammerater og hygge sig.

    Sommeren de bliver 2-2,5 år begynder jeg at gå lidt ture med dem, lærer dem at gå i trailer. De bliver trænet i 5-10 min ca 2-4 gange om måneden den sommer.

    Som 3 års vænnes de til gjord, hovedtøj og bid, samt longering - og så får de fri igen.

    Og som 4 års tilrides de.

    Så så lidt så muligt ud over at de er alm velopdragne. Ser ingen grund til hverken at kliktræne, gå på pressening e.l, det er vores behov som mennesker, ikke hestenes.
    Så længe de er tillidsfuldhed overfor mennesker, og alm opdraget i hverdagens håndtering, så bliver de gode rideheste efterfølgende.

    Mvh Charlotte

    Mvh Charlotte


  • #9   9. feb 2016 Du kan lære ham nogle øvelser, som er rigtig gode, til den dag du begynder at tilride og senere hen ride ham. smiley F.eks. indparkere eller "stå"? smiley

Kommentér på:
hvad kan man lave??

Annonce