{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.419 visninger | Oprettet:

Useriøse Købere og Sælgere {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg jo tit set emner om useriøse købere, men USERIØSE sælgere findes der åbenbart masser af der ude selv har jeg oplevet ikke mindre end 4 af slagsen de sidste 2 måneder.

Sælger 1.. været ude og se hesten og efterfølger aftaler vi alt jeg har acceteret det hele og ikke engang prøvet at forhandle prisen ned. Aftenen før jeg skal afhente hesten, næste eftermidag modtager jeg så denne besked! Beklager jeg har spildt din tid. men har valgt at beholde den

Sælger 2.. Jeg spørger sælger hvornår jeg kan komme og se/prøve hesten! sælger svare at jeg bare kan komme når jeg vil da han altid er hjemme.. Jeg siger så at jeg er tæt på ham Søndag eftermiddag så jeg vil komme der. modtager så følgende svar.... Smeden kommer først uge 44 så han har ik fået sko på og er derfor ik rengående desværre

Sælger 3.. Henvender mig på en hest som jeg er ret intereseret i sæger siger jo den er stadig til salg og ingen aktuelle købere, vi aftaler så hvor når jeg skal komme og prøve hesten (efter sælgers ønske og muligheder for at fremvise) Aftenen før kl 20.30 modtager jeg besked om at den er Solgt........

Sælger 4.. Falder over en interesant hest men tøver lidt da den står tæmmelig langt væk fra mig, men beslutter så at tage afsted for at se den og har så følgende kommunikation med sælger da jeg spørger hvornår det passer hende at jeg kommer og ser/prøver

Du kan komme og se ham når det passer dig

super prøver lige at se om jeg kan få det til at passe i morgen eftermiddag jeg skal nok give nærmere besked

Han er ik redet de sidste 3 måneder

burde vel ikke være et problem hvis han er fornuftig i hovedet ?

Har ingen bane hjemme de andre som har været her har bsre set på ham

så har du vel noget vej eller mark

Han er ik i kondi til at blive redet så han ik det du søger

nej da ikke hvis han ikke kan klare 10 min med rytter

Han er ligesom kun tilredet i foråret og så stået. Held og lykke med at finde hesten

Så mon ikke sandheden her er at der er et problem med hesten og man håber på en køber der ikke vil prøve hesten før køb

Annoncen på denne hest så sådan ud og indikerer ikke på nogen måde hesten ikke kan prøves.

Ekstrem sød, smuk og super velgående XXXXXXX vallak.
Han er 176 cm og super nem og flink. Passet med alt og ukompliceret i al håndtering.

Han er en dejlig hest med kæmpe kapacitet og er påbegyndt springning.
Han springer med stort overskud.

Kan rides alene på tur og går fint med andre heste samt er sød på stald.
sælges pga helbredsproblemer hos ejer.

Øj hvor er jeg træt af useriøse sælgere............ og træt af at spilde min tid som seriøs køber

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Useriøse Købere og Sælgere
  • #1   25. okt 2015 Sælger 1
    Hamrende ærgerligt for dig!
    Sælger 2
    Han kører ærligt spil. Det har ikke noget med useriøsitet at gøre, men at han ikke vil fremvise en halt hest.
    Sælger 3
    Sådan er det. Der kunne selvfølgelig godt oplyses om at der er en meget interesseret køber, som er klar til at smide pengene... men helt ærligt, så kan jeg ikke se problemet i den.
    Sælger 4
    Har hesten stået de sidste tre måneder, ville jeg heller ikke byde den at få rytter på uden noget longearbejde inden, så den kan bære en rytter. Synes faktisk det lyder som en ganske OK sælger, ud over hun/han mangler at skrive, at hesten ikke har været redet i lang tid. Lad vær at begynde at tolke alt muligt ind i sagen - de fleste private sælgere er faktisk ganske hæderlige mennesker.

Jeg tror generelt at du har været lidt uheldig, men også har taget tingene for nært. Der skal nok være en hest til dig derude.

Jeg er ved at sælge min hest og jeg synes godt nok folk vil have meget hest for meget få penge... og så er folk dårlige til at melde tilbage.

• #2   25. okt 2015 Øv hvor irriterende. Jeg kender det desværre alt for godt.
    Jeg har købt en hest mere for to mdr. siden. Inden jeg fandt ham, havde jeg også nogle øv-oplevelser med sælgere.
    1: Jeg havde en aftale om at skulle prøve en hest en lørdag formiddag. Torsdag aften får jeg en mail om, at hesten er solgt.

2: Jeg havde aftalt med en sælger at skulle prøve en hest en søndag. Lørdag aften får jeg besked fra sælger om, at hesten altså ikke kan stå i boks, men kun trives ved at stå i løsdrift.

3: Kørte for nogle år siden til Jylland for at prøve en hest, der i annoncen stod, var 153 cm. stg. Den viste sig at være 146......

• #3   25. okt 2015 jeg var også blevet træt af at søge efter hest hvis jeg havde oplevet det der!

jeg har selv oplevet at skulle købe en ung hingst (ved hvad det indebærer og havde skrevet meget med sælgeren om hvad jeg skulle bruge hesten til og hun mener at han vil være rigtig god til det. og at jeg skal påregne meget arbejde da han kun har været i daglig håndtering)
    køre til den anden ende af landet, hvor jeg så ser hingsten går sammen med hopper og har lavet flere føl.
    og finder så ud af at den ikke engang kan få grime på og da jeg forsøger sparker den mig over låret (er stadig øm her 21/2 måned senere)
    så useriøse og uansvarlige sælgere er der nok af

• #6   25. okt 2015 At hesten pludselig bliver solgt, er der ikke noget useriøst i. Det er ikke os alle, der skal prøve hesten en masse gange osv. for at vide om den er noget.

Min Camelot havde jeg kun set billeder og video af, haft en bekendt til at ride ham, og min dyrlæge til at kigge røntgen billeder.
    Jeg så hans annonce mandag, lørdag var han hjemme i stalden.

Der var også nogle andre der blev skuffet, da jeg købte ham, men de skulle lige prøve et par gange, og alligevel lige tænke lidt tid osv.

Når man har prøvet folk der trækker det i langdrag et par gange, så gider man ikke holde hesten tilbage for dem.

• #8   25. okt 2015 Renee: Jeg skal heller ikke "prøve en hest en masse gange eller lign. for at vide, om det er noget". Men når jeg har aftalt med sælger, jeg skal prøve hesten fire dage senere, forventer jeg dælme også, hesten er der. I det mindste kunne sælger have oplyst, at der kom en før mig, så den muligvis ville være solgt, når vi nåede lørdag.

• #10   25. okt 2015 CMREITZEL: Uanset prisen på en hest, skylder man altså både køber og hest at være ærlig. Jeg ville simpelthen ikke have samvittighed til at bilde folk ind, min hest var verdens roligste, hvis det ikke er sandt. Det er SÅ egoistisk at man som sælger bare skal have dyret ud af klappen hurtigst muligt.

• #12   25. okt 2015 CMREITZEL: I det tilfælde ville jeg som sælger så sige, at det måtte vedkommende gerne, hvis den skal komme og prøve, ikke køber hesten.

• #14   25. okt 2015 CMREITZEL: Aaaarh hvis man virkelig gerne vil have den hest, kan man nok vente to dage mere. Springer man fra der, ville jeg mene, man enten ikke er seriøs, eller at man er blevet fornærmet over, man ikke bare lige kan få der, man havde tænkt sig.

• #16   25. okt 2015 Det bliver jo heller ikke bedre af at mange sælgere slet ikke er seriøse og realistiske med deres prisforlangende og åbenbart er overbevist om at bare de smører tykt nok på i annoncen så går det nok, foreksempel en 10 årig jeg prøvede idag som ifølge ejer gik la spring og la dressur, for det første var hesten så død i munden at man ikke kunne ride den til bidet med mindre man havde 50 kg i hver hånd samtidig med en aktiv shenkel den kunne ikke lave shenkelvigninger i skridt uden at stikke snotten i vejret, og gå imod shenklen, kan godt være den på en god dag kunne springe en enkelt forhindring i La højde, men den ville godt nok være svær at ride 1 nul runde i Lc på og dette er en hest man seriøst forventer at få 50.000 for vær for pokker realistiske der ude hvis i vil sælge jeres heste i stedet for at have dem stående i mange måneder og enda år

• #18   25. okt 2015 Jeg ser det så som meget useriøst, hvis man ikke vil sælge, fordi der kommer en anden og kigger, som endnu ikke har prøvet hesten, men måske vil købe, hvis hun kan li den.

• #21   25. okt 2015 Ligemeget hvor god en mavefornemmelse man har med folk, så ved man ikke en skid om køber, hvis man ikke kender dem i forvejen. Det har vi prøvet flere gange.

Så når man sælger til fremmede, så er det først til mølle.

• #22   25. okt 2015 Så når man sælger til fremmede, så er det først til mølle.

Er helt enig men da jeg henvendte mig var der pt ingen andre med interesse hvis man havde været seriøs havde man vel så i det mindste ringet med det samme og sagt der var klar til at handle så man kunne sige jamen så tager jeg den eller glem det, jeg gik trods alt og ventede på at kunne komme den dag SÆLGER havde insisteret på jeg skulle komme for en endelig afprøvning, at der så åbenbart var tid til en anden køber før min aftale synes jeg er useriøst

• #23   25. okt 2015 Og i en annonce hvor man roser hestens temperament og ridelighed men glemmer at nævne at den ikke kan prøves er ikke særligt seriøst i min verden, og at man ikke kan prøve en hest fordi den ikke har været redet i 3 måneder er godt nok noget vås, hvis en sund og rask hest ikke kan klare 15 min ridning fordi den har stået i 3 måneder, så burde man måske overveje slagteren i stedet, så der lyder mine alarm klokker og stiller spørgsmålstegn ved hvad sælger prøver at skjule.

Kan da godt være jeg er unormal fordi jeg vil prøve en 6 års tilredet ridehest med ridligheden i top før jeg køber, men køber sgu da ikke en hest jeg ikke har siddet på med mindre den er utilredet

• #24   25. okt 2015 Jeg satte altså også min til 60.000 - på trods af at hendes bedste resultater til stævner var fejlfri LD og 65% i en LC. Det var en hest med umådelig meget kapacitet og så havde jeg noget at give af, i forhold til hvad jeg rent faktisk forventede og ønskede for hesten.

Til gengæld skrev jeg også at hun havde grundridningen på plads, lavede øvelser til LA1 til træning - men krævede en utrolig rutineret rytter.

Jeg prøvede at en person skrev til mig om hun måtte komme og prøve hesten for den lød som HESTEN. Hun nævnte en dato og der var ingen problemer, men jeg måtte aflyse da hesten endte med at skulle flyttes den dag. Tilbød hende at komme en anden dag, men blev ignoreret - og modtog så en besked på samme hest en måned senere, hvor hun slet ikke lod til at kunne huske hun havde skrevet på den før.

Tror man som både køber og sælger skal huske at lægge alle kort på bordet - for nogle vil en "besværlig" hest være et no-go, mens det for andre vil være lige det de går efter.
    Det er selvfølgelig surt når man hesten bliver solgt for snuden af en, men det kan jo tænkes at andre har ringet og hørt at der er en anden der er rigtig interesseret og de derfor har slået til med det samme.

• #25   25. okt 2015 Havde jeg en hest som var tilredet og stået i 3 måneder havde jeg heller ikke på NOGEN måde ladet en eller anden køber komme og ride ud på den.. Det jo slet ikke fair for hesten. det var noget andet hvis det var en garvet ridehest

Det med og sælge hesten inden er da helt fair..

Og det med at de beholder hesten kan være mange ting..

Jeg skulle også have udlånt men pony men dagen før jeg skulle underskrive kontrakt kunne jeg simpelthen ikke.. Kunne simpelthen ikke slippe hende. Troede jeg kunne men kunne jeg ikke.

Og solgt før du kommer og kigger det jo fair nok.. Det jo dumt og holde tilbage for en der MÅSKE vil købe.

Kommentér på:
Useriøse Købere og Sælgere

Annonce