Useriøse Købere og Sælgere {{forumTopicSubject}}
Nu har jeg jo tit set emner om useriøse købere, men USERIØSE sælgere findes der åbenbart masser af der ude selv har jeg oplevet ikke mindre end 4 af slagsen de sidste 2 måneder.
Sælger 1.. været ude og se hesten og efterfølger aftaler vi alt jeg har acceteret det hele og ikke engang prøvet at forhandle prisen ned. Aftenen før jeg skal afhente hesten, næste eftermidag modtager jeg så denne besked! Beklager jeg har spildt din tid. men har valgt at beholde den
Sælger 2.. Jeg spørger sælger hvornår jeg kan komme og se/prøve hesten! sælger svare at jeg bare kan komme når jeg vil da han altid er hjemme.. Jeg siger så at jeg er tæt på ham Søndag eftermiddag så jeg vil komme der. modtager så følgende svar.... Smeden kommer først uge 44 så han har ik fået sko på og er derfor ik rengående desværre
Sælger 3.. Henvender mig på en hest som jeg er ret intereseret i sæger siger jo den er stadig til salg og ingen aktuelle købere, vi aftaler så hvor når jeg skal komme og prøve hesten (efter sælgers ønske og muligheder for at fremvise) Aftenen før kl 20.30 modtager jeg besked om at den er Solgt........
Sælger 4.. Falder over en interesant hest men tøver lidt da den står tæmmelig langt væk fra mig, men beslutter så at tage afsted for at se den og har så følgende kommunikation med sælger da jeg spørger hvornår det passer hende at jeg kommer og ser/prøver
Du kan komme og se ham når det passer dig
super prøver lige at se om jeg kan få det til at passe i morgen eftermiddag jeg skal nok give nærmere besked
Han er ik redet de sidste 3 måneder
burde vel ikke være et problem hvis han er fornuftig i hovedet ?
Har ingen bane hjemme de andre som har været her har bsre set på ham
så har du vel noget vej eller mark
Han er ik i kondi til at blive redet så han ik det du søger
nej da ikke hvis han ikke kan klare 10 min med rytter
Han er ligesom kun tilredet i foråret og så stået. Held og lykke med at finde hesten
Så mon ikke sandheden her er at der er et problem med hesten og man håber på en køber der ikke vil prøve hesten før køb
Annoncen på denne hest så sådan ud og indikerer ikke på nogen måde hesten ikke kan prøves.
Ekstrem sød, smuk og super velgående XXXXXXX vallak.
Han er 176 cm og super nem og flink. Passet med alt og ukompliceret i al håndtering.
Han er en dejlig hest med kæmpe kapacitet og er påbegyndt springning.
Han springer med stort overskud.
Kan rides alene på tur og går fint med andre heste samt er sød på stald.
sælges pga helbredsproblemer hos ejer.
Øj hvor er jeg træt af useriøse sælgere............ og træt af at spilde min tid som seriøs køber
dec 2004
Følger: 313 Følgere: 289 Heste: 2 Emner: 951 Svar: 10.112
Hamrende ærgerligt for dig!
Sælger 2
Han kører ærligt spil. Det har ikke noget med useriøsitet at gøre, men at han ikke vil fremvise en halt hest.
Sælger 3
Sådan er det. Der kunne selvfølgelig godt oplyses om at der er en meget interesseret køber, som er klar til at smide pengene... men helt ærligt, så kan jeg ikke se problemet i den.
Sælger 4
Har hesten stået de sidste tre måneder, ville jeg heller ikke byde den at få rytter på uden noget longearbejde inden, så den kan bære en rytter. Synes faktisk det lyder som en ganske OK sælger, ud over hun/han mangler at skrive, at hesten ikke har været redet i lang tid. Lad vær at begynde at tolke alt muligt ind i sagen - de fleste private sælgere er faktisk ganske hæderlige mennesker.
Jeg tror generelt at du har været lidt uheldig, men også har taget tingene for nært. Der skal nok være en hest til dig derude.
Jeg er ved at sælge min hest og jeg synes godt nok folk vil have meget hest for meget få penge... og så er folk dårlige til at melde tilbage.
sep 2007
Følger: 14 Følgere: 18 Heste: 4 Emner: 9 Svar: 2.596
Jeg har købt en hest mere for to mdr. siden. Inden jeg fandt ham, havde jeg også nogle øv-oplevelser med sælgere.
1: Jeg havde en aftale om at skulle prøve en hest en lørdag formiddag. Torsdag aften får jeg en mail om, at hesten er solgt.
2: Jeg havde aftalt med en sælger at skulle prøve en hest en søndag. Lørdag aften får jeg besked fra sælger om, at hesten altså ikke kan stå i boks, men kun trives ved at stå i løsdrift.
3: Kørte for nogle år siden til Jylland for at prøve en hest, der i annoncen stod, var 153 cm. stg. Den viste sig at være 146......
jul 2010
Følger: 30 Følgere: 23 Heste: 11 Emner: 18 Svar: 212
jeg har selv oplevet at skulle købe en ung hingst (ved hvad det indebærer og havde skrevet meget med sælgeren om hvad jeg skulle bruge hesten til og hun mener at han vil være rigtig god til det. og at jeg skal påregne meget arbejde da han kun har været i daglig håndtering)
køre til den anden ende af landet, hvor jeg så ser hingsten går sammen med hopper og har lavet flere føl.
og finder så ud af at den ikke engang kan få grime på og da jeg forsøger sparker den mig over låret (er stadig øm her 21/2 måned senere)
så useriøse og uansvarlige sælgere er der nok af
Blogger
Følger: 157 Følgere: 175 Heste: 12 Emner: 1.027 Svar: 4.560
Min Camelot havde jeg kun set billeder og video af, haft en bekendt til at ride ham, og min dyrlæge til at kigge røntgen billeder.
Jeg så hans annonce mandag, lørdag var han hjemme i stalden.
Der var også nogle andre der blev skuffet, da jeg købte ham, men de skulle lige prøve et par gange, og alligevel lige tænke lidt tid osv.
Når man har prøvet folk der trækker det i langdrag et par gange, så gider man ikke holde hesten tilbage for dem.
sep 2007
sep 2007
sep 2007
sep 2007
maj 2010
Følger: 11 Følgere: 9 Heste: 1 Emner: 1 Svar: 48
Blogger
Blogger
Så når man sælger til fremmede, så er det først til mølle.
maj 2010
Er helt enig men da jeg henvendte mig var der pt ingen andre med interesse hvis man havde været seriøs havde man vel så i det mindste ringet med det samme og sagt der var klar til at handle så man kunne sige jamen så tager jeg den eller glem det, jeg gik trods alt og ventede på at kunne komme den dag SÆLGER havde insisteret på jeg skulle komme for en endelig afprøvning, at der så åbenbart var tid til en anden køber før min aftale synes jeg er useriøst
maj 2010
Kan da godt være jeg er unormal fordi jeg vil prøve en 6 års tilredet ridehest med ridligheden i top før jeg køber, men køber sgu da ikke en hest jeg ikke har siddet på med mindre den er utilredet
jun 2008
Følger: 63 Følgere: 80 Heste: 4 Emner: 260 Svar: 3.212
Til gengæld skrev jeg også at hun havde grundridningen på plads, lavede øvelser til LA1 til træning - men krævede en utrolig rutineret rytter.
Jeg prøvede at en person skrev til mig om hun måtte komme og prøve hesten for den lød som HESTEN. Hun nævnte en dato og der var ingen problemer, men jeg måtte aflyse da hesten endte med at skulle flyttes den dag. Tilbød hende at komme en anden dag, men blev ignoreret - og modtog så en besked på samme hest en måned senere, hvor hun slet ikke lod til at kunne huske hun havde skrevet på den før.
Tror man som både køber og sælger skal huske at lægge alle kort på bordet - for nogle vil en "besværlig" hest være et no-go, mens det for andre vil være lige det de går efter.
Det er selvfølgelig surt når man hesten bliver solgt for snuden af en, men det kan jo tænkes at andre har ringet og hørt at der er en anden der er rigtig interesseret og de derfor har slået til med det samme.
sep 2009
Følger: 62 Følgere: 83 Heste: 23 Emner: 63 Svar: 7.255
Det med og sælge hesten inden er da helt fair..
Og det med at de beholder hesten kan være mange ting..
Jeg skulle også have udlånt men pony men dagen før jeg skulle underskrive kontrakt kunne jeg simpelthen ikke.. Kunne simpelthen ikke slippe hende. Troede jeg kunne men kunne jeg ikke.
Og solgt før du kommer og kigger det jo fair nok.. Det jo dumt og holde tilbage for en der MÅSKE vil købe.
Useriøse Købere og Sælgere