{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
989 visninger | Oprettet:

Strøelse. {{forumTopicSubject}}

*** Jeg ved der er emner omkring dette, men har ikke kunne finde svar deri ***

Jeg har et par spørgsmål ang. strøelse til en hest der er forholdsvist dårlig til at gøde enkelte steder. PT står den på halm, hvilket jeg finder utroligt upraktisk... Derfor kigger jeg lidt efter en nemmere løsning..
Hvilken slags strøelse vil I anbefale, hvis man kun skal tage hjem til én boks? - Det skal have en god sugeevne og være rimeligt at muge ud i.
Hvor meget har det kostet dig at starte op på denne type strøelse?
Hvor meget bruger du i måneden af strøelsen?

På forhånd tak! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Strøelse.
  • #1   26. okt 2015 Vi bruger træpiller. En pose med 16kg koster 32kr og jeg får mellem 8-10 poser ind hver måned. Da bunden blev startet op smed vi 12 poser ind. Boksen er nok 3*4-5 meter så det er en rimelig stor boks. Dog er det ikke nødvendigt med så mange poser om måneden men da det er med i opstaldningen kan vi ligeså godt bruge dem. smiley

  • #2   26. okt 2015 Michelle hvor køber du træpiller?
    Ved godt det er uden for emnet...


  • #3   26. okt 2015 Tørvestrøelse i hele vinter sæsonen med spåner på toppen ( da det er meget mørkt ). Man ligger et tykt lag, og det skal kun fjernes når de kommer på græs om sommeren, man supplere bare med spåner resten af vinteren, tørven suger helt ekstremt godt, og kapsler al lugt og fugt inde, det giver også et rigtig godt indeklima smiley de våde spåner og klatter fjerner man, ikke grav i tørven, så har den den bedste effekt smiley
    Jeg brugte det til vores løsdrift vi havde, der gik fem heste, og det kunne ikke ses og lugtes! Vi fjernede det hele en gang om året.
    Det kostede 3000kr at fylde en stor løsdrift med begge dele, og så havde stadig 9 pakker spåner til at fylde efter med... Brugte ca 2 pk spåner om ugen efterfølgende, og den ene hest var en rigtig gris smiley


  • Mette S
    Mette S Tilmeldt:
    jan 2015

    Følger: 8 Følgere: 7 Svar: 84
    #4   26. okt 2015 Jeg prøver et nyt produkt i år til mine to vallakker, BioPilestrø. Jeg er indtil videre vældig begejstret for det.
    Det er let at muge ud i, god affjedring og ingen støvgener.
    Man bruger ca. 1,5-2 Big bag pr. sæson til 799kr pr. stk.


  • #5   26. okt 2015 Jeg bruger træpiller.
    Min gøder heller ikke kun et sted, og det er godt at muge i.

    Bruger det der svare 2-3 poser i ugen i vintermånederne.


  • #6   26. okt 2015 Olivia T
    Vi køber den gennem en privatperson og fra rideklubben. smiley


  • #7   26. okt 2015 Nårh okay...

  • #9   26. okt 2015 Når i køber træpiller er det så almindelige 6mm eller 8mm eller er der nogle specielt til heste? Jeg har altid brugt spåner, da min gamle hest fik opsvulmet mave af halmen som hun ikke ville holde op med at spise.

  • #10   26. okt 2015 Absolut træpiller har nogle bestemt til heste. Har dog hørt at man kan bruge de helt almindelige til at fyre med, uden problemer.

  • #11   26. okt 2015 Vi bruger de alm 8mm træpiller hvilket fungere super godt! smiley

  • #12   27. okt 2015 Hvad er forskellen på 8 og 6 mm? smiley Har ingen erfaring indenfor træpiller!

Kommentér på:
Strøelse.

Annonce