{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Strøelse?
  • #1   18. aug 2019 Løsdrift - halm - hmm pris 10 kr pr Balle - og bruger vel 30-40 baller om året

  • #2   18. aug 2019 Halm. Hidtil har vi haft selv, derfor har det været billigst. Nu flytter jeg på opstaldningssted (for første gang i mit liv), og der bruger hun også halm. Jeg kan godt lide de altid har lidt at tygge i hvis de vil have andet end hø og så er det bare det billigste smiley

  • #3   18. aug 2019 Vi står på træpiller - køber det på stedet, giver 150 kr. pr. 55 kg. Jeg bruger mellem 2-3 x 55 kg. pr. mdr. smiley Dvs. min boks koster cirkus 300-450 kr. pr. mdr. i strøelse smiley

    Synes træpiller er meget nemmere end halm at stå på - jeg kommer ALDRIG til at stå på halm igen. Tungt og bøvlet... og synes i øvrigt slet ikke, træpiller lugter lige så meget som halm... men min hest tisser også meget smiley Vi giver hø ad libitum ved siden af, så han har altid noget at tygge i smiley


  • #4   18. aug 2019 Spåner i løsdrift. Strøelse indkøber staldmutter og er med i prisen. Strøelse er lagt direkte ovenpå jorden og vi bruger nok en halv eller hel Palle om året. Jorden absorbere en del, hvis de tisser inde i skuret.

  • #5   18. aug 2019 Pap. Virker lidt som spåner, bare billigere (2-300kr om måneden for 1 hest) vi har prøvet nogle forskellige typer strøelse, men syntes dette fungerer bedst for os.

  • #6   18. aug 2019 Halm og giver 200 kr om måneden. Har før i tiden brugt træpiller og spåner, men min hest er et svin, så det var for dyrt.

  • #7   18. aug 2019 I boksene bruger vi tørvemix i bunden og så træpiller ovenpå. For de fleste af hestene fungerer det super, for enkelte der roder meget i boksene kan bunden godt blive træls med en masse wrap blandet i. Når vi først har startet bund, så bruger vi ca 1 pose træpiller om ugen smiley
    I Løsdriften bruger de halm lagt direkte på jorden smiley her ordner jeg ikke, så ved ikke hvor meget der bruges smiley


  • #8   18. aug 2019 Boks, træpiller. Ca. en sæk i ugen, ind imellem en sæk hamp in, måske en gang om måneden.

    Tænker jeg bruger 200 kr på strøelse ish?



  • #9   18. aug 2019 Halm.
    Det er billigt. inkluderet i bokslejen ad libitum.
    Samtidig er ponyen på begrænsning med hø, så det er rart, hun har noget at gumle i, når høet er spist.


  • #10   18. aug 2019 Ida, jeg bliver nysgerrig! -pap, hvordan fungerer det, hvor købes det og hvad med afskaffelse?


  • #11   18. aug 2019 jeg har hellere ikke hørt om pap som strøelse
    lyder spændende

    jeg bruger halm, og køber en bigballe for 300 kr med levering. og den holder vel 1-1½ mdr
    jeg gør det også fordi det er billigere, og så har hestene noget at tygge i, når der ikke er mere hø.


  • #12   18. aug 2019 Min står på træpiller, i boks. Jeg plejer at købe en palle med 800-900 kg træpiller til en vintersæson. Om måneden koster det ca 225,-. Hesten går på sommerfold minimum fra og med juni til og med september. I de måneder bruger jeg så ikke strøelse. Jeg har som regel 1/3 tilbage af en palle når hesten kommer på sommerfold.

  • #13   22. aug 2019 Maria: undsyld lidt sent svar. Det er pap der bliver skåret i små firkanter. Vi får nogle til at lave det for os - det var en opstalder der havde den kontakt og som forslog det til os. Vi ligger det ud i mødingen som normalt, og så forgår det faktisk enormt hurtigt. Vi har brugt halm for nogle år siden, men det blev aldrig nedbrudt, hvilket er lidt vigtigt for os da vi bruger mulden i haven, og det er ikke så pænt med massere af halm i ens bede... Vi skifter dog ud i boksene ret tit (en halv til en hel pose hver dag) men det er nok mere en smags sag. Jeg kan godt lide at der er så rent som muligt i boksen.

  • #14   22. aug 2019 Det er da en mega smart måde at genbruge pap på!
    hvis du har billede af boksen, kan du så ikke smide et ind?


  • #16   3. sep 2019 er lige nu på højskole så kan desværre ikke lige tage et billede..

Kommentér på:
Strøelse?

Annonce