{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
836 visninger | Oprettet:

Forsikring på en 16år gammel hygge hest {{forumTopicSubject}}

Jeg står og skal overtage min morfar's hest her 1 november..
Min morfar har en liv/uanvendeligheds forsikring på hende nu, hun har været brugt til ringridning som det eneste..
Hvad vil I anbefale jeg for af forsikring på hende?? Hun skal kun bruges til hygge hest, en ridetur i skoven og sådan noget..

Jeg bor ved Holsted..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forsikring på en 16år gammel hygge hest
  • #1   27. okt 2015 Jeg mener, at det er fra 15 år, at forsikringselskaberne ikke vil tegne nye forsikringer. Derfor vil jeg anbefale, at du overtager din morfars forsikring som han har nu. Men overvej om det er dét værd, f.eks. Frafalder uanvendelighedsforsikringen ved 18 år. Vil du betale penge til en forsikring af en hest, som du 'kun' skal bruge til at hygge med? Det er alligevel mange penge at bruge hvert år. smiley

• #2   27. okt 2015 Tror slet ikke du kan forsikre så "gammel" en hest. Mener det skiller ved 13 eller 15 år, så du skal overtage din morfars hvis det er smiley

• #3   27. okt 2015 Med mindre det er en meget dyr hest eller en hest til under 20000 vil jeg ikke købe en forsikring på hesten. Men ansvar og den kan være med i din fritids ulykke som hobbydyr.

• #4   27. okt 2015 Mener slet ikke forsikringen gælder når de er over 15 eller 16 smiley

• #5   27. okt 2015 Man kan ikke lave en nytegning af en forsikring på en hest i den alder. Grænsen er max 12 år, men man kan overtage den forsikring som hesten har.

Vi har nemlig selv en DV vallak som vi købte da han var 13½ år som aldrig har været forsikret så vi gik i gang med at kontakte diverse selskaber men alle sagde nej pga hans alder..

• #6   27. okt 2015 Nu har jeg snakket frem og tilbage med min morfar.. Og vi er kommet til den beslutning at vi dropper forsikringen på hende..

• #7   27. okt 2015 Det vigtigste er bare, at den er ansvarsforsikret, så hvis den laver skader kommer du ikke til at stå med regningen på erstatningen smiley Ofte dækker indbos forsikringen også hestens ansvar, men det skal du lige undersøge smiley

• #8   27. okt 2015 Anne-Sofie det er allerede undersøgt smiley Og indboen dækker smiley

• #9   30. okt 2015 Kongeriget Danmarks Hesteforsikring indtegner og overtager eksisterende forsikringer indtil hesten fylder 16 år.
    Forsikringen ophører ved udgangen af det år hesten fylder 22. Det gælder både liv og uanvendelighed. Sygeforsikringen ophører ved udgangen af hestens 20 år.
    ;)Annette

Kommentér på:
Forsikring på en 16år gammel hygge hest

Annonce