Mavekramper? {{forumTopicSubject}}
Hej alle HG'ere.
Jeg står i den kedelige situation, at Hjalte - den ene hest - her henover efteråret er begyndt nogle dage at ligge sig på marken, helt flat ned. Han rejser sig kun hvis man virkelig skubber til ham, og han har en enkelt gang vendt det hvide ud af øjnene. Min første tanke var kolik, da han vidste alle tegn til dette, men dyrlægen kunne hurtigt afvise dette men kunne ikke komme med en nærmere årsag, andet end han kunne få noget smertestillende. Men nu er det sket 2 gange inden for en uge og jeg vil derfor hører om der er nogen der har oplevet det samme, da det selvfølgelig ikke er en rar oplevelse at stå i. Jeg plejer at gå med ham i mange timer, før han kommer ind. Oftest smider han sig også når han kommer ind, og sidst have han ikke afføring før klokken 04.00 om natten.
Håber meget i kan hjælpe med nogle svar, om ikke andet lidt oplysninger.
apr 2008
Følger: 118 Følgere: 106 Heste: 6 Emner: 128 Svar: 648
okt 2010
Følger: 64 Følgere: 80 Heste: 4 Emner: 237 Svar: 1.760
maj 2006
Følger: 124 Følgere: 121 Heste: 12 Emner: 66 Svar: 1.710
jun 2007
Følger: 29 Følgere: 27 Heste: 5 Emner: 1 Svar: 2
Jeg har idag fået en anden dyrlæge ud og kigge på ham, da Hjalte fra i går nat til i morges fik endnu et "andald". Denne dyrlæge konkluderede, at Hjaltes tarme i tagt med han bliver ældre, er blevet svagere og hans fordøjelse derfor ikke kører så let. Som følge af det har Hjalte lagt sig fordi han har haft smerter og flowet i maven har været dårligt. Epilepsi blev heldigvis afkræftet.
Han skal resten af sin tid have olie til sin aftensmad, men det er ingenting så lang tid han er ved godt mod!
Tak for alle inlæg!
apr 2008
Følger: 118 Følgere: 106 Heste: 6 Emner: 128 Svar: 648
Mavekramper?