{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.145 visninger | Oprettet:

Klipning af islænder {{forumTopicSubject}}

Hej - jeg har en islænder hoppe der sveder rigtigt meget også selv om vi kun skridter og jeg har derfor tænkt mig at klippe hende, men jeg ved ikke hvordan da hun går i løsdrift og jeg helst vil undgå dækken - højest regndækken med flis foring, så vil gerne høre om der er nogle herinde der har erfaring/idéer til hvordan jeg kan klippe hende??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Klipning af islænder
  • #2   12. nov 2015 Der er mange måder at gøre det på. Du kan starte med kun at klippe hesten under halsen og ind mellem forbenene. Så behøver den ikke nødvendigvis at gå med dækken og hesten kan komme af med lidt af varmen. Hvis den stadig sveder, så kan man udvide klippet lidt, så man også klipper den under maven, eller et jagtklip.
    Der er masser af heste der får en lille klip og stadig går uden dækken. Man skal bare lige være opmærksom på, at den ikke står og bliver kold! smiley

• #3   12. nov 2015 Min hoppe Ösp var klippet sidste år, der er et enkelt billede af det på hendes profil. Hun klarede sig med den klipning uden dækken det meste af sidste vinter. Hun havde regndækken på, de dage med meget vind og regn, ellers gik hun uden.

Hun stod så på boks om natten, men kunne helt sikkert klarer sig med et regndækken der også, evt. en med fleeceforing.

• #4   12. nov 2015 Min stjarna er spor klippet lige nu, men bliver jagt klippet i dag, og fuldklippet når det bliver lidt koldere.

• #5   12. nov 2015 Litfari er klippet således, men skal have det udvidet på søndag hvor vi skal have klippet lidt mere af halsen samt ved gjorden. Han går uden dækken, men er på boks om natten. smiley

profilbillede
  • #6   12. nov 2015 Til dette klip faktisk, der skal bare lidt mere af halsen. smiley

profilbillede
  • #7   12. nov 2015 Jeg har planer om at klippe min hoppe under halsen og på bringen. Hun går i løsdrift med regndækken med fleece i. Hun kunne godt undvære dækkenet da hendes pels er tykt og vandskyende, men jeg foretrækker dækkenet da jeg helst vil lægge sadel på en tør og relativt mudderfri hest

• #8   12. nov 2015 Okay - tak for jeres svar:)

Kommentér på:
Klipning af islænder

Annonce