{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hest med "mug"
  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
    #1   17. nov 2015 Du må ikke kradse skorperne af, da du derved laver åbent sår, som forværre muggen smiley

du må kun nulre, så det løse sår skorpefalder af.

Hvis hesten har meget hårpagt ved koden ville jeg klippe det væk smiley

evt. vask benet i vircon-s, læg benet i blød i mediskrup, tør benet tørt, også smør med teetree oil - den kur har 7-9-13 altid fungeret her smiley

• #2   17. nov 2015 Iodine har et ætsende effekt og er ekstremt smertefuldt for heste.
    Du bør konsultere din dyrlæge, da hesten højst sandsynligt skal sættes på noget antibiotika.

Man må i øvrigt ikke vaske muk, det gør det kun værre.

• #3   17. nov 2015 Er det ved gjordlejet? Som regel sidder muk i koden og på benene og spreder sig derfra hvis det ikke behandles.
    Jeg ville få en dyrlæge på og få konstateret at det virkelig er muk, og hvor voldsomt det er; milde tilfælde kan man selv behandle (jeg brugte mediscrub og fik hesten flyttet til et opstaldningssted med tørre folde, så gik det væk), men voldsomme tilfælde skal der antibiotika til, så der skal dyrlægen ind over.
    Held og lykke - muk er en plage!

• #4   17. nov 2015 En fra gården har det selv på hendes hest og det virker det hun gør. Og ja nede mellem forbenene og lidt tilbage så gjordlejet.
    Det er højst sandsynlig mug og ikke farligt da der ikke er så meget af det, men gør hvad jeg kan for at få det væk

MEN det var jo ikke spørsgmålet. Skal han klippes og vil det hjælpe?

• #5   17. nov 2015 Ja klip vil hjælpe på muk, så det får luft.
    Men er det ved gjorden, vil jeg putte noget blødt på, så der ik blir krattet i det ellers.

Muk og skab ka godt ligne hinanden, skab smitter bare.

• #6   17. nov 2015 Mug ved gjord. Nyt for mig. Ville nok undersøge det nærmere. Skab eller sacroider lyder mere sansynligt. Hvis det mug, ville jeg se på hvorfor der har været så vådt og fugtigt der. Er det gjord, pga dækken. Ligger den ned hvor der fugt og bakterier.

Kommentér på:
hest med "mug"

Annonce