{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.045 visninger | Oprettet:

gitte V
gitte V
Følger: 1 Emner: 13 Svar: 24

Sadel tilpasning {{forumTopicSubject}}

Hejsa
Jeg har en Prestige Roma - en virkelig behagelig sadel - synes dog ikke den ligger optimalt bagtil, da bommen er bananformet og hesten har en ret lige ryg. Den er tilpasset ved sadelmager og ligger generelt super godt.
Er det muligt at afhjælpe at den 'flapper' bagtil med et indlæg eller noget??
På forhånd tak smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sadel tilpasning
  • #1   21. dec 2015 Undskyld men hvis bommen er banan formet og hesten har lige ryg så kan da umuligt den fagperson du har haft ude være særlig dygtig i sit arbejde... Hvem har du haft ude?
    Jeg vil dog ikke anbefale det, men heller skaffe en sadel der passer hesten, men der findes jo de hævepad som hæver sadelen fortil så den ligger mere lige bagtil...
    http://www.horze.dk/andre-sadelunderlag/horze-crescendo-harleigh-h%C3%A6vepad/17609.html?color=PDB

Mvh TT

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
    #2   21. dec 2015 et indlæg vil godt kunne afhjælpe ja, men ligger sadlen forkert, så vil den blive ved med at lægge forkert.

Derfor er det en løsning man bruger i nødstilfælde, en gang eller to - ikke som fast løsning.

(det er da fuldstændig ligegyldigt hvem ts har haft til at ordne sadlen)

• #3   21. dec 2015 Nope det er ikke ligegyldigt at der er "fagpersoner " derude der ikke kan deres kram! Skal vi så bare "acceptere " at der er andre heste der får problemer? Hvorfor have den holdning at "rammer det ikke mig/min hest så er det ligemeget/ligegyldigt/jeg blander mig udenfor"??
    Derfor spørger jeg så jeg og "mine" undgår at blive ramt hvis jeg pludselig skulle stå og mangle min nuværende fagperson.

Mvh TT

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#4   21. dec 2015 team tindur: fordi at man ikke skal ødelægge andres omdømme.

du ved jo hverken om sadlen passede, hvad der er blevet lavet ved den eller noget som helst..

det er et menneske - alle mennesker fejler uanset hvor dygtige de er..

har ts ikke klaget, og at "fejlen" sjældent sker hvorfor så prøve på at ødelægge sadelmagers omdømme?

det jo sygt at ville have navn på alt og alle som laver den mindste fejl.

• #5   21. dec 2015 Jeg vil nå nu ikke kalde det en lille fejl at lægge en bananformet bom på en fladryggede hest... Det er sådanne fejl selv de færreste amatører (som mig selv) ikke engang ville kunne finde på... smiley

Mvh TT

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#6   21. dec 2015 tt"?: du er jo også super menneske så smiley

alle fejler, og der sket også dumme fejl, det gør ALLE mennesker..

trist at man syntes at en lille fejl skal skabe et dårligt rygte.. synd at man har behovet det.

• #7   21. dec 2015 Jeg synes altså ikke at en banan formet bom på en lige ryg er en lille fejl... Som uddannet fagperson bør den slags fejl ikke ske. Dito med lige bom på buet ryg.

Man kan gøre meget stopningen, men ikke ændre det faktum at bommen ikke er til heste med lige ryg smiley smiley

• #8   21. dec 2015 Det handler overhovedet ikke om andres rygte..men om hestenes velbefindende! Det er det der ligger mig på sind!
    Ja alle fejler, men fagpersoner burde ikke lave sådan en stor bommert!

Mvh TT

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#9   21. dec 2015 team tindur: du smadre jo netop folks rygte hvis man skal "sladre" hver eneste gang at en person fejler..

Alle fejler, de dygtigste kirurger fejler også ved ting som selv en 8 årige ville kunne lave..

thats life.

og nu ved du jo egentligt ikke om sadlen faktisk har passet hesten.

• #10   21. dec 2015 Jeg kan heller ikke vide om sadlen har passet hesten, men der er jo en grund til at der er de forskellige bomtyper, nemlig at, ikke alle heste er ens bygget, ergo kan de ikke passe den samme type sadel. Det er fakta.

Prøv du at ride en hest med let buet ryg med en sadel som er til lige ryg, det vil føre til ondt i ryggen. Jeg har selv været der, fordi jeg og anden prøvede hendes wintec på min unge ismuleven. vi syntes begge at det da var fjong. Men ak, sadlen passede ikke hans rygform, og var en anelse for lang=hest med ondt i lænden.
    Og, om den så havde været kortere, så havde den stadig gjort skade.

Indrømmet, måske tt skulle have tilføjet, vil du over pb skrive hvem der er tale om, men, det ændrer ikke det faktum at en sadel med bom der er beregnet til bananryg er godkendt til lige ryg af en fagperson.

Til ts, ér der tale om udlært person?

• #11   21. dec 2015 Det kan på en måde sammenlignes med at en fagperson anbefaler et bid med stor tungefrihed(kaldes vist også høj port) til en hest med lav gane, hvilket betyder at der faktisk ikke er plads i munden til tungefrihed, uden at det er til gene for hesten.

Ville du så også synes at det er ok at fejle?? For burde en ordentlig uddannet person inden for hestrns mund, gøre sådan en fejl? smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#12   21. dec 2015 turbo: selvfølgelig er det ikke ok at fejle, men det kan nu engang ske for selv den bedste desværre.

og derfor mener jeg ikke at man bør skabe dårligt omdømme for denne person ud fra et enkelt tilfælde - og i dette tilfælde er der jo ikke engang tale om en som klager over sadel. så kan derfor ikke se hvad sadelmager ens navn har at gøre i denne sammenhæng. smiley

• #13   21. dec 2015 AMT - Det har at gøre med at JEG som enkeltstående ønsker at vide hvem der ikke kan sit kram godt nok således at JEG kan undgå at bruge personen. Om du alligevel ønsker at bruge personen på trods, er dit problem. Ikke mit. Så derfor spørger JEG hvem personen er. Det er op til ts om hun er sød imod personen og undlader at skrive det offentlig eller er ligeglad. Men for andres skyld burde hun jo i det mindste skrive pb. Når folk spørger. smiley

Mvh TT

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#14   21. dec 2015 team tindur: tror du at de personer du benytter til div. aldrig har lavet fejl?

• #15   21. dec 2015 Jo det har de jo nok..ingen er fejlfrie! Men nok ikke så store bommerter da min sadelfitter ALDRIG ville godkende en sadel hun så lå forkert. Også derfor jeg bruger hende. Og jeg bruger også kun fagpersoner der har årevis med erfaring således at sådanne "amatør/nybegynder " bommerter undgås. smiley

Mvh TT

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#16   21. dec 2015 team tindur: men hvordan ved du at sadlen ligger så meget forkert?
    du opdigter vidst lidt på hele historien smiley

• #17   21. dec 2015 synes dog ikke den ligger optimalt bagtil, da bommen er bananformet og hesten har en ret lige ryg. smiley ja mon hvad jeg opdigter... smiley

Mvh TT

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#18   21. dec 2015 "og ligger generelt super godt". den kan lige så godt være hesten muskulatur eller hul der har ændret sig.

• #19   21. dec 2015 Ja jeg har så til gode at se en hest opbygge rygmuskler så dens ryg bliver bananformet smiley smiley men okay.. Jeg gider faktisk ikke at diskutere det mere med dig da du alligevel ikke kan hjælpe mig med mit spørgsmål..

Mvh TT

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#20   21. dec 2015 ryggen vil ofte blive mere lige med mere muskulatur - ergo mere "banan formet" uden samme muskulatur...

• #21   21. dec 2015 Har dog aldrig set en hest blive så svajrygget eller lige, at det har haft sådan en effekt sadelmæssigt.. Men igen.. Jeg har jo ej heller oplevet alt!

Mvh TT

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#22   21. dec 2015 de mi dste ændringer i hestens krop kan få sadlen til at lægge helt forkert.

• #24   21. dec 2015 Det er jeg fuldstændig klar over. Men der hvor jeg har oplevet de fleste endringer er over/ved skuldrene således at sadlen klemmer foran pga for lidt plads.

Mvh TT

Kommentér på:
Sadel tilpasning

Annonce