{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
531 visninger | Oprettet:

Tilskuds foder hvilket? {{forumTopicSubject}}

Hej
Da jeg "kun" har haft egen hest i godt og vel 5 måneder, så er jeg ikke sådan rigtigt inde i det med tilskudsfoder.

Hvilket slags tilskudsfoder giver i til jeres heste og hvorfor?

Har selv en stor Oldenborger vallak på 9 år med en masse energi, kom gerne med nogle forslag til tilskudsfoder til ham

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tilskuds foder hvilket?
  • #1   25. dec 2015 Altså du skal jo ikke give den tilskud, hvis den ikke har brug for det smiley

• #2   25. dec 2015 Tænkte at der måske var noget fordi han har alt for meget energi her i vinter perioden, samt han har lidt dårlig mave

• #3   25. dec 2015
    Hvis hesten har for meget energi, så kig på det foder han får i forvejen og foldtiden :o) Det er ofte der problemet ligger. Hvis hesten får foder med lav stivelse og lang foldtid, kan man kigge på om hesten mangler vitamin/mineraler fx.

• #4   25. dec 2015 Se det skrev du jo intet om i starten, kun at han har meget energi, hvilket ikke altid er dårligt jo smiley

Men jeg giver lidt til mine egne smiley

Frida, Pinto, 146, 4 år, rides i dressur ca. 3-4 gange i ugen, får følgende foder:

500g Horselux Easy
    2 skeer VIKING Biotin (gives grundet hovkvaliteten, som lige skal hjælpes lidt på vej, skifter det dog ud med en noget bedre biotin når det her er brugt, f.eks. Hoof Health fra Nettex eller Biotin fra Horselux)
    1 ske Blue Hors Bodyguard (mod tynd/løs mave)
    1 ske Garlic Granules (til immunforsvaret + det hjælper lidt mod insekterne til sommer)
    1 bæger Damino Psyllium loppefrøskaller (mod sand i tarmene, da hun har tendens til at æde sand)

Efter hård træning giver jeg også elektrolytter, dog kommer det an på hvor meget hun har været oppe og svede, og det gives som sagt kun de dage, hvor hun har været i hård træning.

Kurt, shetlænder, 105, 11 år, rides af part et par gange hver/hver anden uge, intet voldsomt krævende, er lidt for tynd pt., han får følgende:

2 stk. Equsana MiniVit Allround
    200g Horselux FiberPellets, opblødes i vand
    200g Spillers Happy Hoof
    1 bæger Equidan Vetline loppefrøskaller 1 gang ugentligt (mod sand i tarmene, gives forebyggende da han har haft sandkolik før)

Kommer til at tage FiberPellets fra ham igen, når han ikke er for tynd, og så ser jeg hvordan han klare det uden dem, men tænker ikke det bliver et problem.

Begge ponyer får Brogaarden Mash 1 gang ugentligt - Frida får nogle gange 2-3 gange ugentligt, men påtænker at tage det helt fra hende, da der er ret meget stivelse i, og hun er ret "varm", hvilket hun er blevet siden hun begyndte at få det mash, så vil se om jeg kan finde en mash med mindre stivelse i smiley

• #5   25. dec 2015 Tindur får ølgær fordi hans hove vokser langsomt og hvidløg fordi det er sundt og hjælper på immunforsvaret smiley og selvfølgelig 500g Horselux Easy smiley

Mvh TT

• #6   25. dec 2015 Costa får 15 g af noget urter, som jeg selvfølgelig ikke kan huske navnet på, men de hjælper på sener, gigt osv

Og både Leonora og Costa får sonnenlein (gule hørfrø fra marstall)

• #7   26. dec 2015 Jeg fodre alle mine heste med wrap ad libitum og tilskudsfoder.

Rideheste får Rocky
    Avlsdyr får Balance

Begge fra Equsanaer kan ved behov tilføre ekstra energi fx korn, lucerne, fiberpiller, olie osv.

• #8   1. jan 2016 Min får EquiForce E+. Det skulle være godt for musklerne smiley

Kommentér på:
Tilskuds foder hvilket?

Annonce